Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #1 Skrevet 27. mai 2012 Etter å ha gått mange runder med meg selv over flere år har jeg kommet til at jeg vil skille meg fra mannen min. Forholdet har aldri fungert på det personlige plan, men dråpen var et par hendelser hvor han tydde til slag og spark mot barna (7 og 9 år). Ikke misforstå, han er ikke normalt slik, men nå ser jeg jo at det finnes en risiko. Jeg har ikke sagt dette til noen ettersom det ikke er noe som pleier å skje, men lurer likevel på å ta det via helsetjenesten her vi bor. Uansett, nå har jeg bestemt meg for å bryte. Hva burde jeg forberede meg på i så henseende og hvordan burde jeg gå frem for ikke å bli "tatt på senga"? Jeg vil gjerne fortsette å bo i huset sammen med barna, men det er en stor mulighet for at han også vil det - hva da? Han tjener litt mer enn meg (ca. 10 000/mnd), men jeg tjener likevel over gjennomsnittet og har veldig lite lån (ca. 200 000, mens han har stort huslån, over 1 mill). Vi eier huset 50/50. Familien min bor langt unna og jeg kan ikke regne med noe praktisk hjelp fra dem. Hans foreldre bor ca. 15 km fra oss og har god kontakt med ungene. Han er involvert i ungenes fritidsaktiviteter og har god kontakt med vennenes foreldre. Det har jeg forsåvidt også, men er tilstede i mindre grad pga. jobben. Når det gjelder mannen min, så er han flink til å lyve og vri på sannheten eller "ikke huske" i den grad det tjener hans sak. Han har også en god porsjon temperament, begge egenskaper som ikke kommer til å forenkle en skilsmisse. Det hender også at han snakker også nedsettende om meg til ungene når han tror jeg ikke er får det med meg. Jeg tar gjerne imot tips og synspunkter fra dere som har erfaring, både når det gjelder praktiske ting, penger, barn, osv. Jeg er veldig redd for at jeg begir meg ut på noe jeg ikke kommer til å klare...
Ludviksmamma Skrevet 27. mai 2012 #2 Skrevet 27. mai 2012 stakkars deg, ikke lett situasjon du er i... jeg har selv ikke vært der, men har en venninne som var der. hun valgte å finne seg nytt hus, og forberede alt, FØR hun sa det til sin mann, slik at hun kunne flytte, i det "bråket" begynte, og slapp å bo i samme hus, og deretter planlegge og finne utav ting... hun kunne da skru av telefonen og låse dØren, og kun mØte han når hun måtte, til mekling o.l. hun var gift med en kar som slo henne, og hun var redd han slo mer om hun sa hun ville ut, og ikke hadde noe sted å gå til straks... om du vil beholde huset dere bor i, så kan dere finne ut av dette senere, barnebidrag finner dere ut av senere, deling av boet finner dere ut av senere... hold hodet kaldt og ryggraden rett, lykke til !
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #3 Skrevet 27. mai 2012 stakkars deg, ikke lett situasjon du er i... jeg har selv ikke vært der, men har en venninne som var der. hun valgte å finne seg nytt hus, og forberede alt, FØR hun sa det til sin mann, slik at hun kunne flytte, i det "bråket" begynte, og slapp å bo i samme hus, og deretter planlegge og finne utav ting... hun kunne da skru av telefonen og låse dØren, og kun mØte han når hun måtte, til mekling o.l. hun var gift med en kar som slo henne, og hun var redd han slo mer om hun sa hun ville ut, og ikke hadde noe sted å gå til straks... om du vil beholde huset dere bor i, så kan dere finne ut av dette senere, barnebidrag finner dere ut av senere, deling av boet finner dere ut av senere... hold hodet kaldt og ryggraden rett, lykke til ! Tusen takk for svar! Setter pris på flere kommentarer dersom noe har efaringer å dele:)
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #4 Skrevet 27. mai 2012 stakkars deg, ikke lett situasjon du er i... jeg har selv ikke vært der, men har en venninne som var der. hun valgte å finne seg nytt hus, og forberede alt, FØR hun sa det til sin mann, slik at hun kunne flytte, i det "bråket" begynte, og slapp å bo i samme hus, og deretter planlegge og finne utav ting... hun kunne da skru av telefonen og låse dØren, og kun mØte han når hun måtte, til mekling o.l. hun var gift med en kar som slo henne, og hun var redd han slo mer om hun sa hun ville ut, og ikke hadde noe sted å gå til straks... om du vil beholde huset dere bor i, så kan dere finne ut av dette senere, barnebidrag finner dere ut av senere, deling av boet finner dere ut av senere... hold hodet kaldt og ryggraden rett, lykke til ! Tusen takk for svar! Setter pris på flere kommentarer dersom noe har efaringer å dele:) Wow, ble litt mange skrivefeil i den korte setningen, beklager!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå