Anonym bruker Skrevet 26. mai 2012 #1 Skrevet 26. mai 2012 Han er langsynt, 6+. Han har fått briller og tilvenningen har gått kjempe bra. Innimellom sier han at brillene er dumme, jeg er dum og det er dumt at han må ha briller etc. Vi er kjempe stolt av han, roser han for å være så flink med å begynne med briller etc. Vi gjør minst mulig ut av det. Jeg er bare så redd for mobbing. Innebærer briller mobbing når han f.eks starter på skolen?
Gjest Hercule Poirot Skrevet 26. mai 2012 #2 Skrevet 26. mai 2012 Nei, jeg tviler på at briller fører til mobbing nå til dags. Det er som regel mer enn en brillebruker i hver klasse, barn med briller er et så vanlig syn i dag at det er det ingen som tenker på lenger. I klassa til jenta vår er det flere som bruker briller, noen bruker dem hele tida, mens f.eks. jenta vår bare bruker dem inne i timene.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #3 Skrevet 27. mai 2012 Briller er bare et hjelpemiddel for barn (og voksne). Så vanlig å bruke briller idag. Min 4 åring begynte med briller for 6 mnd siden. Han var kjempe nerøvs før første dagen i bhg med briller på fordi han var redd for hva de andre barna kom til å si...men seriøst...det var ingen av barna som egentlig brydde seg noe om det eller kommenterte det. Men forbered barnet ditt på at han kan få spørsmål som "hvorfor bruker du briller"? Da er det lettere for han å kunne gi et svar..
Con Skrevet 27. mai 2012 #4 Skrevet 27. mai 2012 (endret) Her begynte poden med briller da han var 5, omtrent samme styrke som din gutt. Det har aldri vært noe problem med erting. Noen har spurt hvorfor han har briller, men det forklares jo lett. Og når man er så langsynt som min og din gutt så har de så utrolig stor nytte av brillene at de nok raskt finner ut at det ikke er noe alternativ å ikke bruke de. Eneste problem vi har støtt på er at briller ikke tåler mye herjing... Og at det er dyrt med nye innfatninger og glass. ("heldigvis" begynte min gutt å skjele også så da fikk vi glassene gratis. 4000 kr et par tre ganger i året merkes godt!) Endret 27. mai 2012 av Con
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå