Anonym bruker Skrevet 26. mai 2012 #1 Skrevet 26. mai 2012 Er ovevektig, prøver å legge om livsstilen. Jeg går ca 1 time hver dag + trener styrke 30 min noen dager i uken. Men jeg er alt for dårlig til å bevege meg generelt i hverdagen. Det skal jeg bli flinkere til nå da... Som i dag for eksempel, hele familien skulle inn til byen på tivoli. Jeg valgte å gå de 40 min dit istede for å sitte på i bilen. Var deilig! Men ja, kom med tips til andre gode valg i hverdagen! Ikke sånn at kroppen blir utslitt av for mye trening, men som f.eks ta trappa i stede for heisen. Er det lurt å f.eks dra fra treningssykkelen å sitte på den en times tid på kveldene? Eller blir det for mye trening?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2012 #2 Skrevet 26. mai 2012 Jeg hopper på trampoline, danser, leker sisten og gjemsel med ungene, springer mange ganger i trappen med klesvasken i stedet for å ta med alt på en gang, sykler litt på kveldstid. Finn noe du liker å gjøre, ikke sett deg for store mål til å begynne med, da blir du veldig fort lei. Vær realistisk i forhold til det du klarer og har tid til!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2012 #3 Skrevet 26. mai 2012 Tja, det er summen av det du gjør som er viktig. Hverdagen kan være full av mosjon, bare sørg for å ikke sitte så mye i løpet av dagen, vær i jevn aktivitet. Vask tak og vegger, rydd garasjen og lag system på loftet. Lag en oversikt over hva som trengs av arbeid ute og inne og bestem deg for hva du skal gjøre, og når. Gå til butikken, sykle til jobb, få familien ut på lang skogstur i helgene, innfør en fast svømmehall-dag i uka. Gå og legg på plass et og et plagg mens du bretter tøy, i stedet for å sitte stille og lage hauger. Lån barnas trampoline et kvarters tid hver kveld når barna er i seng. Lek med ungene hver dag. Lek sisten i stua, spill fotball i hagen, ta en runde på sykkel etter middag+++++ Lykke til med ny livsstil:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå