Gå til innhold

Fullt bidragsforskudd til 6 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor mye en 6 åring får i fullt bidragsforskudd? Fikk nylig varsel om automatisk justering av bidragsforskuddet(1410 kr. pr dags dato), og jeg er dødsnysgjerrig på hvor mye det blir etter justeringen. Anyone?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Så vidt jeg har forstått så går ikke bidragsforskudd på alder, men på hvor mye mottager tjener så jeg vil tro at du vil gå ned til ordinært forskudd.

Jeg fikk samme brev i fjor og ble justert ned. Bidragsforskuddet justeres hvert i år på denne tiden.

Skrevet

Så vidt jeg har forstått så går ikke bidragsforskudd på alder, men på hvor mye mottager tjener så jeg vil tro at du vil gå ned til ordinært forskudd.

Jeg fikk samme brev i fjor og ble justert ned. Bidragsforskuddet justeres hvert i år på denne tiden.

Det går på alderen ja. Jeg tjener ikke noe mer i år enn i fjor, og det står at bidraget justeres i mai det året barnet fyller 6 år.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Det går på alderen ja. Jeg tjener ikke noe mer i år enn i fjor, og det står at bidraget justeres i mai det året barnet fyller 6 år.

Ok, da tok jeg feil. Beklager :)

Skrevet

Greit det Lykke Fryd! :) Noen som vet da?

Skrevet

Bidragsforskudd beregnes ikke ut i fra alder. Gå på NAV.no, der står det listet opp en oversikt over hva som påvirker størrelsen på forskuddet :)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Bidragsforskudd beregnes ikke ut i fra alder. Gå på NAV.no, der står det listet opp en oversikt over hva som påvirker størrelsen på forskuddet :)

http://www.nav.no/Fa...drag.196491.cms

Det er barnebidrag som regnes ut fra hva far skal betale og der justeres det opp etter alder (under forutsetning at far kan betale da).

Du må se på reglene for bidragsforskudd http://www.nav.no/Familie/Barnebidrag/Bidragsforskudd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...