Anonym bruker Skrevet 26. mai 2012 #1 Skrevet 26. mai 2012 er det litt rart med denne streiken? Europa faller, arbeidsledigheten har aldri vært høyere, unge får ikke jobb, men her skriker vi etter høyere lønn etc etc. Mange land har fryst lønningene eller måtte gå ned i lønn, men vi vil bare ha mer? Syns det er litt rart egentlig, hvertfall i disse nedgangstidene.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2012 #2 Skrevet 26. mai 2012 Du mener norske arbeidsgivere skal betale sine ansatte mindre lønn og gi dem dårligere betingelser fordi det er nedgangstider i andre land?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2012 #3 Skrevet 26. mai 2012 jeg mener at man kanskje burde tenke litt, det er jo en grunn for at mange bedrifter i norge og går under spesielt eksportindustrien. Vi baserer jo vårt marked på utlandet også. Vi er ikke skuddsikre selv om vi har oljefondet. Det er nedgangstider i Norge og i en del industrier som handler med utlandet. hi
Gjest Hercule Poirot Skrevet 26. mai 2012 #4 Skrevet 26. mai 2012 Æh... Meg bekjent er det ikke nedgangstider i Norge. Vis meg bakgrunnsmateriale på nedgangen, i så fall. Så da ser jeg ikke noe som helst galt i at vi streiker for å få rettferdig lønn og vilkår.
holahopp Skrevet 26. mai 2012 #5 Skrevet 26. mai 2012 jeg er litt enig i det du sier.... hvis jeg skulle streika så ville jeg streika for lik lønn for likt arbeid og ikke det glasstaket vi har nå. Men i privat sektor går det jo ikke så bra og vi har flere bedrifter som må flytte utenlands fordi det ikke er lønnsomt å produsere i Norge. Norsk Industri sliter. Er ikke helt sikker på hvordan det er nå, men verftene på Vestlandet har måttet permittere og i verste fall legge ned pga båtbygging fra utlandet blir kansellert. Og nå kan man ikke se hva slags vær det blir på vestlandet og i trøndelag pga streik....jaja
mily80 Skrevet 26. mai 2012 #6 Skrevet 26. mai 2012 Eg er sikker på at du eller mannen din, eller helst begge to sitter med million inntekt selv å har ikke evnen til å smertegrense inn i hvordan det fØlservering for en med høyskole utdanenelse og 35 års arbeidserfaring, å få høre at du har for lav inntekt til boliglån, Denne streiken støtter jeg, dette handler om å sikre jobben nye rekruttering fremtiden:-)
mily80 Skrevet 26. mai 2012 #7 Skrevet 26. mai 2012 Smertegrense = sette dere (automatisk stavekontoll)
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2012 #8 Skrevet 26. mai 2012 jeg er faktisk alene med barn og har universitetsutdannelse, har boliglån, men får ikke jobb som jeg er utdanna som eller lønn som passer utdannelsen min, men allikavel ser jeg hvordan det er i resten av verden og spes i Europa. Jeg fikk boliglån før jeg fikk barn, så hadde nok ikke fått boliglån om jeg var alenemor nei.. selvfølgelig de som jobber privat tjener jo bedre pga konkurransen tilsier det. Men som ansatt i stat eller kommune har man jo verdens tryggeste jobb og det blir bare fler og fler. Det er jo hele det private næringsliv som dekker opp om de stat, fylke og kommune sektor... Jeg har familie som driver restaurant og ser jo hvor vanskelig det er å drive og det er mange bedrifter her i byen som ikke klarer å få ting til å gå rundt. Støtter som regel streik, men vi må se litt hvordan det er rundt oss akkurat nå.
Gråsonen Skrevet 26. mai 2012 #9 Skrevet 26. mai 2012 Eg er sikker på at du eller mannen din, eller helst begge to sitter med million inntekt selv å har ikke evnen til å smertegrense inn i hvordan det fØlservering for en med hØyskole utdanenelse og 35 års arbeidserfaring, å få hØre at du har for lav inntekt til boliglån, Denne streiken stØtter jeg, dette handler om å sikre jobben nye rekruttering fremtiden:-) Men da igjen, er det vel boligmarkedet det er noe galt med? Man kan ikke skylde på staten fordi man tjener for dårlig ifh. til velstand. Vi er i ferd med å se at det likestilte samfunnet vårt deles opp i tre. Overklasse, middelklasse og underklassen.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2012 #11 Skrevet 26. mai 2012 Jeg er tildels enig. Jeg ville heller ha gått ut i streik for at skolene, barnehager og sykehus, sykehjem ble rustet opp. Jeg føler at når vi har gått opp noen kroner i lønn, går alt annet og og. slik at vinningen går opp i spinningen.
mily80 Skrevet 26. mai 2012 #12 Skrevet 26. mai 2012 Ny utdannet helsearbeidere får ikke 100% stillinger! Barn og uungdomsarbeidere får ikke lønnen til å strekke ut måneden. Omsorgsarbeideren blir satt på som Ringevikar. Vaktmesteren jobber 200%får lønn for halvparten! Renholderene får har ikke farte avtaler! Hjemmepremieren har en jobb hvor de aldri vet hva som møter de i døren. Men en full stilling har vel ingen krav på,? Trygge arbeidsforhold trenger vel ikke en fra offentlig sektor, bare privat. Landes fremtid for barn, voksne og eldre kan vi bare gemble med, å for ikke å snakke om politi etaten den kan vel bare privatiseres!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå