Gå til innhold

hva er de bestr tipsa for å lese til norsk eksamen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Norsk er ikke min sterke side skolemessig,og nå er det bare noen få dager igjen til skriftlig eksamen er. ...

Fikk noen flotte tips en stund tilbake,men kunne trengt det i et eget tema :-) takk alle flotte damer!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les tekster innenfor de ulike sjangrene du kan bli prøvd i - gjerne på nynorsk om du skal prøves i det. Se på tilbakemeldinger du har fått på tidligere tekster. Skaff deg oversikt over sjangerkjennetegn, og øv deg på å sette opp en disposisjon for en tekst. Kanskje du rekker å prøve deg på å skrive litt og? Regner med det er vgs-eksamen det er snakk om?

Lykke til! Hilsen (relativt fersk) norsklærer.

Skrevet

Det beste tipset mitt er å lese og pugge jevnt og trutt hele veien, og bruke den siste tiden til å repetere. Ja, lettere sagt enn gjort, jeg vet det ;-)

Skrevet

Prøven er på tirsdag, har eksamen nesten hver dag. Ikke blitt ferdig med innsendingsoppgavene på nettskolen, så stoffet er jo ikke ferdig. Syke barn,null søvn, null hjelp, så dette vet jeg går dårlig. Hadde engelsk skriftlig her om dagen,det er mye lettere syns jeg for i norsken sliter jeg med forskjellige dikt sjangere, ja alt mulig sånn. Er skutt og sjanseløs...

Ja, vgs ja.

Nynorsk skal jeg ha et par dager etter. Aldri klart ny norsk så

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...