cmilla80 Skrevet 26. mai 2012 #1 Skrevet 26. mai 2012 Det er så trist, for barna våre som begge er under 3 år har hverken besteforeldre el tanter og onkler. Det vil si vi har noen men de stiller aldrig opp:/ Foreldrene til barnefar døde rett før jeg ble gravid. Veldig, veldig trist. Er det noen som hadde elsket rollen som besteforeldre er det dem. Mine foreldre er dessverre mer glad i alkoholen. Har ei tante, men hun er så opptatt med camping og hytteturer. Og hun sier alltid nei om jeg spør om hjelp. Så kommer aldrig å spørre henne igjen! Så bortsett fra dem har vi ingen. Jeg savner veldig å kunne finne på noe med mannen min uten barn en kveld. Eller mest av alt, så skulle jeg ønske barna hadde hatt noen å se opp til. Noen som virkelig ønsker å være sammen med barna. Har hørt om reservebesteforeldre, men vet ikke helt hvordan man går frem. Og om det er noe som kunne vært noe for oss. Noen med erfaring med det?? Savner også det å ha barne pass en kveld. Kjenner ingen rundt her vi bor, så vurdere henge opp en lapp på nærbutikken. Er det rette måten tro? Til å finne en søt og barneglad jente til å passe på kveldene. Har skrevet ett innlegg her inne on det, men ingen respons enda. Erfaringer om det?
butt Skrevet 26. mai 2012 #2 Skrevet 26. mai 2012 Du kan kanskje sende inn annonse i lokalavisen, i Hjemmet, Allers? Det leste jeg nettopp en reportasje om, med stort hell i det tilfellet Min farmor er reservebestemor for mange barn, men det er vel bekjente av bekjente osv. Vet av mange "bestemødre uten barnebarn". Faktisk mange som har spurt meg om de ikke skal passe jenta mi, de har ikke barnebarn selv, er så glad i barn osv. Men jeg har selv sjelden behov. Poenget er at jeg tror mange hadde vist interesse for å være reservebesteforeldre til barna dine! Forresten har de noe som heter "homestart" i noen kommuner, kanskje du kan undersøke dette tilbudet? Forøvrig skjønner jeg tankegangen din godt, veldig koselig med besteforeldre og andre voksenpersoner som bryr seg om barna, er fint med litt tid alene noen ganger også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå