Silly80 Skrevet 26. mai 2012 #1 Skrevet 26. mai 2012 Noen som vet om det er mulig å se kjønn på ultralyd når man er 12 uker og 2 dager?
Gjest -ia- Skrevet 26. mai 2012 #2 Skrevet 26. mai 2012 Tror de kan antyde kjønn, men selvfølgelig med mye lavere sikkerhet enn feks i uke 18. Og er jo ikke 100% sikkert da heller. Men om de skulle se det tviler jeg på at de vil opplyse deg om det hvis du spør...
Gullunger Skrevet 26. mai 2012 #3 Skrevet 26. mai 2012 Jeg var hos en "vanlig gynekolog" i uke 12, og han mente gutt, men var litt usikker. I uke 18 mente jordmor ganske sikkert jente. I uke 28 var jeg på 3D ultralyd hos en spesialist i fostermedisin. Han sa 100% jente. Han fortalte meg også at han i uke 12 ca.med 70-80% sikkerhet kan si kjønn, altså aldri helt sikkert. Han opplevde ofte at gravide kommer og forteller at andre leger har tatt feil så tidlig som i uke 12. Så du kan nok ikke stole helt på det! Lykke til!
Noregsgard Skrevet 26. mai 2012 #4 Skrevet 26. mai 2012 Alle fostrene har en liten tapp som stikker ut når man er 12 uker, så det kan være vanskelig. Men får man en bra profil, kan man se det på vinkelen på tappen Den stikker litt mer oppover på guttene og rett frem/nedover på jentene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå