Matrosen og Meg:) Skrevet 26. mai 2012 #1 Skrevet 26. mai 2012 Gutten min på 9 mnd sover på sitt eget rom, som er ganske lite og har nesten samme funksjon som badstu i disse varme dager. Vi bor i 2 etg i et hus, og det er 28 grader inne. Vi har alle vinduer oppe og terasse døra dagen lang. Men det er alikevell nesten 23 grader på rommet til den lille når han legger seg. noen kvelder har det vært mer. Jeg har tenkt til å kjøpe en liten vifte som kan stå på rommet hans, men jeg bor på landet og fikk ikke ordnet det denne uken. så mitt spørsmål, er det farlig trekk fra vinduet nå hvis jeg flytter sengen hans nærmere vinduet? Da vil han jo få litt trekk på seg, men ikke mye. Vinduet står slik at barnesikringen er på når han ligger der, det er myggnetting forann vinduet og rullgardinen nede når han sover. så er begrenset med trekk som får kommet inn også. Men ser for meg at det kan bli litt bedre temp for han uansett. Nå har han ligget i bare bleia uten noe over seg, og enda så er han våt av svette. Sover dårlig gjør han også. Ikke rart med varmen. Noe må gjøres, så kan jeg gjøre dette til jeg får skaffet meg vifte?
Gjest peacock Skrevet 26. mai 2012 #2 Skrevet 26. mai 2012 Ville heller åpnet rullegardinet litt slik at det kommer inn mer frisk luft. Ser ikke problemet i å åpne vinduet mer? Dersom han er flink til å krabbe er det jo bar å flytte det evt står under vinduet (men har nå aldri hørt om barn på 9 mnd som klarer å klatre... Vi har bare rullegardinet 2/3 nede og vinduet pivåpent. Han sover i andre enden av rommet, ligger på lammeskinn med en bomullspysj uten fot. Vi ligger et helseteppe over han når vi går i seng, for da har det blitt kjøligere på soverommet.
Gjest Kira med en av hver Skrevet 26. mai 2012 #3 Skrevet 26. mai 2012 Tror ikke det kommer så kald trekk fra vinduet nå. Vi har både dør og vindu på vårt soverom, og begge delene stod åpent i hele natt. Og vår lille på 3 mnd sov som en stein. Så jeg ser ikke noe problem ved å lufte nå... så lenge han ikke ligger i full gjennomtrekk.
Mor til lillegull Skrevet 27. mai 2012 #4 Skrevet 27. mai 2012 Vi har alle vinduene åpne i 2etg inkl de to på hans rom. Trekk er ikke farlig så lenge det er varmt og tørt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå