Gå til innhold

Noen kokker her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn som går på kokkelinja, og jakkene hans ser ikke ut! Samme hvordan jeg vasker jakkene hans, så blir de ikke hvite. Sjokolade- og tomatflekker er spesielt vriene.

Jeg har prøvd vask på alle mulige grader, med og uten Vanish, med og uten flekkfjerner, med klorin...nå er jeg tom for ideer! Jakkene er i et eller annet blandingsstoff.

Hvordan får dere hvite jakker hvite igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde griserosa jakker etter at jeg vaska de selv en gang.

Da klora mamma de i badekaret en stund til de ble hvite igjen.

Har du lagt de i klorin eller vanish en stund og saa putta de i maskinen?

Skrevet

er nok ikke lett hvis det er blandingstoff.... Har erfart at mine blir fort grå hvis jeg bruker klor... Så det beste er bomullsjakkene, de kan man herje litt mer med klor og forskjellig uten at de blir stygge! Men, så lenge de er rene må man nesten tåle litt flekker. olje og er vanskelig å få bort....

Skrevet

Prøvd med gallesåpe? Eller er det bare til ull?

Gjest mammatil3smågull
Skrevet

Hvis de er hvite kan du prøve å legge dem i klorin?

Her kommer det stadig vekk flekker på hvite klær, og da tar jeg litt klorin på en bomullsdott og trykker på flekken :)

Skrevet

Takk for råd alle sammen! Jeg har prøvd det meste. Klor gjorde at den ble grå, så kanskje jeg får prøve å finne et sted der de leverer bomullsjakker.

Skrevet

Først lurer jeg på hvorfor du vasker hans jakker og ikke han selv?

Etter det kan jeg si at jeg hadde jakker i 100% bomull både under kokkeskolen og i ettertid.

Det er nok vannskelig å få de rene siden har har kjøpt blandingsmateriale.

Skrevet

Har du prøvd Hejco sine klær? Jeg synes de har god kvalitet:)

Skrevet

Først lurer jeg på hvorfor du vasker hans jakker og ikke han selv?

Etter det kan jeg si at jeg hadde jakker i 100% bomull både under kokkeskolen og i ettertid.

Det er nok vannskelig å få de rene siden har har kjøpt blandingsmateriale.

Jeg vasker de fordi han er 16 og bor hjemme. Da er det mest praktisk å gjøre det på den måten. Hva har det med saken å gjøre egentlig? Jeg lager middag til han også, og til resten av familien for den saks skyld, mens han klipper gresset og vasker badet. Vasker ikke du klærne til de andre i husstanden om du allikevel skal sette på en maskin?

Skrevet

Har du prøvd Hejco sine klær? Jeg synes de har god kvalitet:)

Takk for tips :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Bekken og strøm har (hadde) i litt tykk bomull, skulle tro de tåler en del ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...