Gå til innhold

Soleksem?

Anbefalte innlegg

Gjest peacock
Skrevet

Vi har de siste dagene vært en del ute. Mest i skyggen og litt i solen. Mini har hatt solkrem på med høy faktor, t-shirt, shorts og solhatt med nakkebekyttelse, og han er ikke blitt rød. Men han har fått litt små røde prikker på armene og i nakken/bak ørene. Kan det være soleksem? Og kan vi da være ute? Synes det er så synd å gå glipp av finværet!

Noen som har erfaring med dette? Takknemlig for svar! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Soleksem klør noe infernalsk. Om han ikke klør tviler jeg på at han har eksem. Eksemet kommer stort sett steder man er blitt brent tidligere. Jeg er kjempeplaget og klør på armene nå :(

Skrevet

Jeg trodde datteren vår hadde i soleksem sist år, hun var dekket med utslett. Og jo mer jeg smørte med solkrem, jo med utslett fikk hun. Onsdag smørte jeg henne godt med høy faktor ansiktet, på skuldrene og armene. Og ba de i barnehagen om å passe litt på siden hun får så mye eksem. Det det hadde endt med var at hun gik med genser hele dagen. Når jeg tok av henne genseren har hun likevel utslett. Akkurat der jeg har smørt henne. Så det var altså tydeligvis solkremen hun reagerte på. Prøv en helt uparfyrmert solkrem, og se om det ikke går over.

Gjest peacock
Skrevet

Ok, takk for svar - skal prøve en annen solkrem :-) Han reagerer også på zinksalve og pampers så ganske sannsynlig han ikke tåler kremen egentlig (selv om den er uparfumert - cosmica babysolkrem)

Skrevet

Hmm, kanskje det er solkremen datteren min reagerer på også..?

Hun klør ikke, men hele overkroppen er dekket av et prikkete utslett, tenkte det var soleksem jeg.

Skal jammen prøve en annen krem et par dager og se om det hjelper.

Skrevet

Eller det kan være varmeutslett. Mini her får mye av det på overkropp og armer.

Skrevet

Kan godt være solkremen.

Min sønn var helt tomat rød i fjeset og fult i røde prikker, trodde han var solbrent og hadde soleksem. Kjøpte vichy sin solkrem, faktor 50. Den et uten parfyme, parabener osv og det forsvant med engang han brukte den istedenfor natusan sin som Bhg bruker, den er elendig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...