Gå til innhold

Sprinkelseng uten kantbeskytter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det uforsvarlig å ha nyfødt i sprinkelseng hvor ene langsiden er uten kantbeskytter? Vil så gjerne kunne se henne på natta (nervøs førstegangsmamma), og kantbeskytteren forhindrer meg i det. Om den fjernes på ene langsiden bare vil jeg kunne se henne når jeg våkner på natta uten å måtte reise meg. Er dette farlig? Har ikke gjort det endda, vil høre med dere erfarne mammaer først :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke farlig. Vi har ikke kantbeskytter på sprinkelsengen vi, og det går helt fint det også.

Skrevet

Jeg gjorde akkurat som deg, fjernet den fra den ene langsiden slik at jeg så babyen. Da babyen ble 6 mndr og mobil i sengen, flyttet vi bunnen ned og satte kantbeskyttelsen opp rundt hele sengen igjen.

Skrevet

Sprinkelbeskytteren er vel mest til å beskytte barnet når det romsterer i sengen. Sånn med tanke på å slå hodet, sette fast armer og bein:) En nyfødt er jo ikke akkurat av den mest aktive sorten, så å ha en side uten beskyttelse går helt fint:)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Lillesøster på 2,5 mnd er i konstant bevegelse, åler seg allerede rundt i senga, så hos henne er kantbeskytteren veldig viktig, med storebror trengte ikke kantbeskytteren før han var nermere 8 mnd, først da startet han å bevege seg rundt i senga si (krabbet når han var 6 mnd da, men senga lå han rolig i)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...