Gå til innhold

Hva er finest av disse jentenavnene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Thiril

Anithra

Wiwiann

Cathincha

Thadea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av dem, men flere ligner på noe som er fint.

Mistenker at du tuller med disse stavemåtene...

Gjest peacock
Skrevet

Tiril

Anitra

Vivian

Katinka

Tadaaaaaa!

Lad nå vær å stave det så alle må spørre hvordan hver gang! Det blir bare tull for jenta di senere.

Synes Tiril og Anitra er fint. Vivian synes jeg ikke er fint til små jenter, og Katinka synes jeg er stygt. Thadea har jeg aldri hørt om, men blir jo lett til Tadaaaaaaa (= mobbenavn)

Skrevet

Ingen av den. synest dei var tunge.

Smaken er som baken

Skrevet (endret)

Thiril

Anithra

Wiwiann

Cathincha

Thadea

Thiril - hvorfor skal du sette på den h`en, den er unødvendig. Tiril er fint, men begynner å bli veldig vanlig

Anithra - igjen skjønner jeg ikke hvorfor du skal ha med en ekstra h, og syns navnet høres mer ut som en bil, Opel Anithra

Wiwiann - Liker det, syns det er finere skrevet med v, men det har ikke så mye å si, fint navn

Cathincha - igjen disse ekstra unødvendige hène, hva er vitsen, i seg selv er Catinka et fint navn, men uten H.

Thadea - aldri hørt, likte ikke, syns rett og slett ikke det er et navn, mer enn ordlyd/ setning ala Tada... eller rett og slett Ta det a......

Det er min ærlige mening. Men man er forskjellig.

Endret av Scania
Skrevet

Mobbenavn er ingen av dei.

Skrevet

Liker at navnene er litt spesielle, synes Tiril, Anitra, Vivian osv. blir litt kjedelig.

Thadea er et gresk navn, med betydning "tappert hjerte"

hi

Skrevet

Thiril

Anithra

Wiwiann

Cathincha

Thadea

Skriv dei som du vil, når vi må akseptere dei andre rare navna fra Irak, Iran og etc.

Ikkje min smak men vi er ikkje like.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Liker at navnene er litt spesielle, synes Tiril, Anitra, Vivian osv. blir litt kjedelig.

hi

Men så må du tenke på ungen også, hvor frustrerende det blir å måtte kverulere med alt og alle på stavingen av eget navn.

Thadea synes jeg jo er pent, men så er unger noe "enkle" når det kommer til mobbe grunnlag, og navnet kan fort bli til Tadaaa :-/ Men det var fint! Helt klart

Skrevet

Min sønn heiter Sean har ingen problemer med skriving. Det er verre med med eldre garden.

Gjest Heartbroken
Skrevet

hi

De blir jo ikke mer spesielle om du putter på en haug med h'er ;)

Skrevet

hi

Men så må du tenke på ungen også, hvor frustrerende det blir å måtte kverulere med alt og alle på stavingen av eget navn.

Thadea synes jeg jo er pent, men så er unger noe "enkle" når det kommer til mobbe grunnlag, og navnet kan fort bli til Tadaaa :-/ Men det var fint! Helt klart

Enig om dette med stavingen! Jeg har et kort og enkelt navn, men det kan staves på to måter (og jeg har den sjeldnere varianten) og må dermed presisere hele tia og over alt hvordan det staves. Så jeg hadde ikke ønsket å gjøre det vanskeli for barnet hvis det kan unngås :) forøvrig synes jeg at Tiril og Katinka er de fineste av forslagene dine.

Skrevet

hi

De blir jo ikke mer spesielle om du putter på en haug med h'er wink.png

Tenkte jeg også, hvis du vil ha spesielle navn, så hjelper det i grunn lite med en ekstra h eller w, den uttales jo uansett ikke! Og vil nok føre til ekstra trøbbel for barnet, siden de aller fleste vil skrive det feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...