Gå til innhold

En nydelig prinsesse komt til verden!


Skinnende Perle

Anbefalte innlegg

Onsdag 23. mai kl 8.53 kom lille Juliane til verden i en hei dundrende fart. Vannet mitt gikk ca 3.20 og siden dette er første barnet fikk jeg beskjed om å ta meg god tid ikke stresse for dette kom til å ta tid.. Hadde time på poliklinikken kl 9.30 så jordmor på vakttlf siktet inn på at jeg kunne komme på den timen og så tok man det derfra.

 

Ca 5.30 sa jeg til mannen at nå får nok være nok, nå reiser vi til klinikken (tar ca 30 min å kjøre) riene begynte da å bli skikkelig gode tak i ca 4-6 min mellomrom.

 

Litt over 6 ankom vi sykehuset og jordmor som tok oss i mot var litt usikker på om det var for tidlig med undersøkelse siden det var så kort tid siden vannet mitt gikk. Da jeg sa det begynte å bli veldig vonde tak gikk hun med på undersøkelse.

 

Da hun fikk undersøkt meg, ble hun helt forundret "men du er jo i aktiv fødsel du. Du har 5 cm åpning" Så da var vi i gang. Måtte ta en sparketest (noe som var drit vondt med harde rier), fikk klyster og litt over 7 eller noe (mistet begrepet om tid ca her) kom vi inn på føden. Presserende kom på vei inn på fødestuen, og det var bare helt fantastisk når jordmor sa at jeg måtte bare følge kroppen og presse litt om jeg følte for det..

 

Pga at hodet stanget litt mot bekkenbunnen min fikk jeg litt hjelp til å få hodet over kanten av en sugekopp og vips var prinsessa ute. 2919 g og 47 cm lang født på 38+2

 

Etterpå sa jordmor at det hadde tatt vanvittig kort tid, og at riene hadde bygd seg opp i en himla fart.. Neste barn må jeg komme med en gang det er tegn på fødsel..

 

Alt står bra til med både mor og barn. Vi er enda på sykehuset pga gulsot, men håper på å dra hjem i dag når prinsessa er ferdig bruna i solariumet sitt <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for en fin fødselshistorie, så godt å være ferdig, gratulerer med jenta og kos dere i det fine været <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med miniprinsessen! Alltid godt å høre om hyggelige fødselsopplevelser. Kos dere i tiden fremover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hærlig, gratulere så mykje! Det var nensten som å høyre min om min første fødsel. eg våknet 04.15 av at vatnet gikk og 09.04 var han ute. Ikkje alltid det tar lang tid som førstegangsfødande heldigvis :) Kos deg med gullet ditt, heldig som er ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå..så herlig :) Gratulerer så mye :)Sååååå kos å lese at noen i juniklubben har født for da vet jeg det ikke er lenge igjen til jeg kan skrive d samme ;)

kos dere!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk! så heldig du er, gleder meg åsnn til å treffe min prinsesse også.

 

Gratulerer, kos dere framover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...