Gå til innhold

Ok! Ærlige meninger damer. Hvem er dust?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på tur i ettermiddag. Pga en litt travel uke kom det litt bust på meg siden jeg har tenkt neste helg.

Vi har tre barn og jeg skulle være hjemme med minste å pakke. Finner frem alt til barna og meg selv.

Så drar vi på nærmeste kjøpesenter og handler i stress det som mangler, ca 7-8 ærend.

Kommer hjem og legger minsten. Unner meg 30-40 minutter i solen.

Så rydder jeg kjøkken og litt mer pakking.

Vanligvis tar jeg huset på fredager men prioriterte pakking i dag.

Så kommer mann hjem og sier at tv'n til foreldra er røket så de vil gjerne sitte å se litt på tv hos oss når vi er borte.

Det sier jeg er greit. Men da blir det litt seinere avreise for da måtte det ryddes og ordnes litt her. Jeg er dessverre litt nøyen om folk skal låne mitt hus.

Da blir han drit sur og sier han ikke skal gjøre husarbeid nå.

Så rar han på shorts og setter seg i solen.

Etter en stund pakker han sine saker.

Jeg gjentar at jeg er klar til å dra. Men om huset skal lånes vekk så får han hjelpe litt til.

Da begynner han å kjefte å sier jeg har hatt mange dager på å pakke. At om jeg er hjemme disse dagene så forventer han å komme hjem til ferdig pakking og et sleiket hus. At om han måtte gjøre husarbeid så ble han heller hjemme.

Og så går han ut å begynner å klippe gress i vår ganske store hage. Et gress som nylig ble klippet.

Som for å demonstrere.

Jeg blir bare så skuffet å sint. Sier han kan slutte med å klippe gresset og komme inn å hjelpe så vi kan komme oss av gårde.

Nei! Han nektet! Han måtte uansett ta gresset til uken. Så da kunne han ta det så fikk jeg ta inne. Basta!

Ble så sint at jeg bare tok ned meg barna og gikk ned på lekeplassen.

Når vi kom hjem satt han å sikre seg, sur og avvisende.

Ingen avreise i dag :( Leid hytte fra fredag til mandag. Hurra!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ærlig: dere er dust begge to...

Skrevet

Hehe, akkurat det samme skulle jeg si, stjerna! Vi blir alle litt tullerusk av denne varmen.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Seriøst? Dere skal reise bort og han hjelper ikke til fordi "jeg har hatt mange dager på å pakke".

Han låner bort huset og gidder ikke å rydde litt fordi det skal du gjøre fordi, igjen, "jeg har hatt mange dager på å pakke" og "at om han måtte gjøre husarbeid så ble han heller hjemme"

Er han 5 år eller?

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Han forventer med andre ord en 50-talls familie?

Greit nok, her jobber samboeren fra mandag til torsdag ca 14 timer pr dag, så han slipper noe unna med husarbeid, siden jeg går hjemme med to unger. Men som jeg sier til han: Du jobber 14 timer i døgnet, jeg jobber 24 timer i døgnet, så han må pent hjelpe til med litt hvertfall, er ikke mye, men noe skal han gjøre også. Når jeg går ut i jobb, så skal det fordeles bedre også.

Så jeg synes han mannen din pent kunne løftet på rumpa og deltatt i husarbeidet ja.

Skrevet

Skjønner deg litt, ettersom det ER utrolig tidkrevende å pakke og ordne for barn og seg selv.... Men ingen av dere var vel innstilt på å komme fram til en løsning? Høres ut som dere gikk i vranglås begge to.

Håper dere kan le av hele greia om en stund - og om hundre år er allting glemt... :-)

Skrevet

Enig i at han er dust!

En enklere løsning ville forresten vært å låne bort tv'en til svigers, i stdet for hele huset ;) Da hadde du sluppet ryddingen før avreise... (Men skjønner godt at du ville shine kåken litt når du skal låne den bort altså! Og siden han lånte bort, så... You see?! ;))

Skrevet

Jeg vil si han er dust, at han burde hjelpe til og ikke oppføre seg som en liten unge. Jeg forstår veldig godt at du ikke rakk alt sammen, dagene går utrolig fort når man er hjemme med små barn, og hadde blitt utrolig sint om min mann oppførte seg sånn. Samtidig kunne du kanskje firt litt på kravene om et ryddig hus siden det ble så stressete, men jeg forstår deg egentlig på det punktet også fordi jeg er sånn selv. ;)

Skrevet

Han er dust, ikke bare-bare å finne en løsning når han begynner å klippe plena å nekter å delta inne i huset. MANNFOLK!!!

Skrevet

Glemte å nevne stjernekommentaren hans..

"Jeg gidder ikke komme hjem til husarbeid og en solbrent kone!"

Han tror med andre ord jeg har sikt meg i hele dag.

For han forstår ikke at å pakke til meg og tre barn tar litt lenger tid enn det han bruker på sin koffert.

HI

Ps! Vi er blitt enige om å kjøre klokken åtte i morgen tidlig.

Skrevet

For han forstår ikke at å pakke til meg og tre barn tar litt lenger tid enn det han bruker på sin koffert.

HI

Sikt= sole

Fuc**** IPhone

Skrevet

HI

Sikt= sole

Fuc**** IPhone

Hahaha, beste kommentar ! ;)

Skrevet

Min ærlige mening er at dere kunne tatt dere sammen litt begge to og bare gjort det hyggelig for barna. Regner med de hadde gledet seg til denne turen. :( Ja, han hørtes ut som en stor dust ut i fra det du beskreiv, men må det absolutt se strøkent ut der hjemme da? Det kan da umulig se så ille ut at det trengs husarbeid før dere drar!?

Skrevet

Her er det du som er vanskelig. Hvis du går hjemme hele dagen med barna og han jobber, så skulle det da bare mangle at du vasker huset og pakker før dere skal dra. Hallo liksom, du GÅR HJEMME, han JOBBER. Sier ikke dette seg selv?????

Skrevet

ÅÅÅÅÅ kjenner jeg blir irritert pÅ dine vegne! Som flere har sagt før; ER han 5 År???

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Her er det du som er vanskelig. Hvis du går hjemme hele dagen med barna og han jobber, så skulle det da bare mangle at du vasker huset og pakker før dere skal dra. Hallo liksom, du GåR HJEMME, han JOBBER. Sier ikke dette seg selv?????

Ok, så den som går hjemme med små barn, skal ta barna, huset, pakking og alt det praktiske - 24 timer i døgnet. Mens den som jobber skal slippe unna med åTTE timer i døgnet, og slappe av på sofaen resten av dagen?

Skrevet

Her er det du som er vanskelig. Hvis du går hjemme hele dagen med barna og han jobber, så skulle det da bare mangle at du vasker huset og pakker før dere skal dra. Hallo liksom, du GåR HJEMME, han JOBBER. Sier ikke dette seg selv?????

Forsto det sånn at hun kun hadde vært hjemme denne dagen, og har ellers hatt en travel uke, og i tillegg til å pakke til seg selv og 3 barn, måtte reise å handle også. Ikke mye tid til husarbeid da. Eller misforsto jeg?

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Det sier seg selv at når man står alene med unger, hus, innkjøp, pakking osv, så jobber man faktisk 24 timer, for siden mannen har det hektisk hele uka, så ser jeg ikke heeelt for meg at han spretter opp av senga på natt om en unge skulle trenge noe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...