Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uke 37+5. På kontroll i dag var SF-målet 38, altså langt over det grønne feltet på skjemaet. Sist kontroll, for 11 dager siden, var det 36, også rett over det grønne feltet. Jeg har gått opp 3,5 kg siden sist kontroll. (Mye vann tror jeg, nok pga varmen) Nå ble jeg sendt videre til UL over helgen på sykehuset.

Fikk lite info om hva dette kan skyldes, og evt. hva som kan gjøres, annet enn at legen sa jeg ikke måtte bekymre meg, det er sikkert ingenting, osv.

Er det noen som har vært borti lignende? Jeg ser jo nå for meg at jeg kanskje blir satt i gang over helgen (prøver å forberede meg mentalt, hehe). Har allerede tatt fostervannsprøve og mange UL pga. andre ting, så alle "skumle" syndromer og misdannelser er utelukket. Barnet er stort, estimert til over 4 kg til termin.

Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å skrive at blodtrykk, urin, blodprosent og blodsukker var helt fint.

HI

Skrevet

Jeg hadde fra uke 20 over grønne streken og var det heile veien. La på meg 8 kilo totalt. Fikk ein gutt på 3670 gr.

Skrevet

Sjekk om du har ødem. Står det noe på papira om ødem.

Jeg gjekk opp 4 kilo på 10 dager og det var ødem. Siden alt det andre er flott kan du ta det med ro.

Skrevet

Ja, har masse ødem. Føttene ser ikke ut! Og stiv i hendene + prikking på natten.

Men skal dette ha noe med SF-målet å gjøre da?

HI

Skrevet

jeg lå også over, men ble ikke gjort noe ekstra av den grunn. Gikk 14 dager over termin (spontan fødsel), og gutten var 4,5 kg. Fødselen gikk veldig fint, og jeg rivnet nesten ikke(sydde 4 sting) :)

Skrevet

Tror dei er redde for svangerskapsforgiftning. Men siden blodtrykket er fint ville jeg ikkje vert redd.

Kor mangen kilo totalt opp ?

Skrevet

Takk for svar!

Skal sies at jeg har født et barn på 4,5 kg tidligere, 13 dager over termin, da lå jeg helt i øverste kant av det grønne feltet på slutten. Men jeg hadde jo noen flere kilo ved starten av graviditeten denne gangen, så kanskje det har noe å si. Blir spennende å se på tirsdag! Jeg tar uansett med meg fødebagen sånn i tilfelle :-)

HI

Skrevet

Siden du har født 4,5 kg barn forstår jeg korfor du skal til sjekk.

Det er vel vekstekstiminering, er det stort vil dei nok sette deg i gang siden vekta skaut i lukta.

Tvi tvi og lykke til kansje baby den dagen.

Skrevet

Det kan jo være mye fostervann. Jeg lå helt øverst på sf mål. Forventet en kjempebaby:) men ut kom ei tulle på knapt 3 kg.

Skrevet

Da ble det i alle fall ikke baby på meg i dag... Ble ikke satt i gang. Fant ingenting unormalt på UL. Ikke for mye vann, og baby blir ca 4 kg. Så da har jeg vel bare stor mage da!

Er både lettet og skuffet kjenner jeg... Hadde vært litt greit å bli ferdig med det nå som jeg hadde innstilt meg på det, men han har det vel best i magen noen uker til.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...