Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #1 Skrevet 25. mai 2012 Det nærmer seg 4-års dagen til jenta vår, og vi har begynt å tenke på om vi skal invitere barnehagen. Men så er jeg og mannen litt uenige om hvordan vi skal gjøre det. Jeg mener at enten så inviterer men alle jentene på henns avdeling, eller så inviterer vi ingen. Dette fordi jeg synes at det er kjempeviktig at barna ikke skal lære seg å stenge andre barn ute, man skal kunne omgås alle. Dette er mannen enig i i og. Men "problemet" er at om vi inviterer alle og alle kommer, så blir det tilsammen 15 stk. Og ikke nok med det, så har nok alle med seg en forelder og så da blir jeg svett bare av tanken. Vi har ikke spesielt god plass, så jeg er redd for at det blir for trangt og at bursdagen derfor ikke blir "vellykket" om dere skjønner. Mannen sier at vi skal gjøre det, jeg mener at vi bør droppe det i år og heller vente til neste år da vi har bygd på og har god plass. Hva hadde dere gjort? Alle, noen, ingen? Hva er vanlig?
Tante Gustava Skrevet 25. mai 2012 #3 Skrevet 25. mai 2012 Hva er det vanlig å gjøre i barnehagen deres da? Hun er vel ikke den første på dette kullet som blir 4 år? I vår barnehage er det vanlig at vi inviterer alle i samme kull. Så i guttens 4 årsdag var det 12 4 åringer + lillebror på 2 år. Det gikk så fint at Men her er alle barna trygge på å være alene i bursdag (det er bare vår gutt som ennå vil ha med mamma, så jeg har vært eneste forelder tilstede i de fleste andres bursdager), så det var ingen foreldre her. Morsomt kaos, og veldig gøy Jeg er veldig opptatt av at man ikke skal utelate noen. Her skal det enten inviteres alle i samme kull eller alle guttene.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #4 Skrevet 25. mai 2012 uttrykte meg visst litt uklart, de 15 er bare jentene :-) Hi
Alle gode ting er tre:) Skrevet 25. mai 2012 #5 Skrevet 25. mai 2012 Jeg har to barn i barnehagen. Vi har bedt guttene i barnehagen til sønnen vår og jentene i barnehagen til dattera vår;) Da blir "ingen utestengt" og vi har ca halvert antallet;) Vet også at noen bare ber barn som er født samme årstall, men da både gutter og jenter;)
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #6 Skrevet 25. mai 2012 Faktisk så er hun den andre jenta som blir 4 år på avdelingen. Hun som hadde den første barnebursdagen inviterte noen jenter og noen gutter (de var 5 tilsammen) HI
MamaLadyBug Skrevet 25. mai 2012 #7 Skrevet 25. mai 2012 Jeg vil si alle. Dere kan kanskje være ute? Jeg har ikke plass inne til så mange selv men jeg har stort sett hatt utebursdager. Vi lager "kiosk" og her blir det servert pølser og saft. Barna har ingen spesiell sitteplass og sitter der det passer seg. Av kaker og slikt så serverer jeg kun slikt som kan spises uten skje/gaffel. Muffins og boller. Bursdagkaken er en større muffins med lys på. (kaker og lys har vi allerede hatt i familiebursdagen) Litt godteri får de også fra kiosken. De får lekemynter og kan "kjøpe" seg 5godteting hver. De leker med det de vil leke med. Litt vanskelig å få til organisert lek med 3-4åringer. Bær ut leker som kan lekes med og steng av barnerommet. 15småjenter på pikeværelset høres mindre festlig ut! Alle foreldre trenger ikke være men det er lurt å alliere seg med et par ekstra foreldre som kan være tilstede. Det kan jo komme frem i invitasjonen. Ved dårlig vær kan det jo bli litt kinkig men da ville jeg ha satt bort spisestuebordet, lagt ut pledd og masse deilig puter på gulvet slik at de kan sitte der. Smuler og kakerester finner man overalt etter barnebursdager, enten de har sittet ved bordet, på gulvet eller vært ute, uansett De kan ha gavelek og se på film.
Stina <3 Skrevet 25. mai 2012 #8 Skrevet 25. mai 2012 Jeg pleier å være litt treg med å levere invitasjonene. Da er det alltid flere som allerede har planer den dagen. Da blir fort 15 til 7-8 gjester. Problem løst
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #9 Skrevet 25. mai 2012 He he..den var jo litt morsom. Takk for tipset :-) HI
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #10 Skrevet 25. mai 2012 Er det to eller et årstrinn på jentene på avdelingen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå