Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tas imot med takk :)

 

Ble litt usikker på om jeg skal bake denne;

http://lineah-rakfre...ksessterte.html

 

så om ikke noen har en bedre idè, blir det den :)

 

(og beklager at det ble 2 innlegg her XD)

Endret av Westroze og tulla♥©
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekka inne på det søte liv? Pleier å være gode oppskrifter der :)

Skrevet

Nei, men da får jeg ta meg turen innom da :)

Skrevet

Bunnen

8 eggehviter

400g melis

400g mandler

3 ss mel

2 ts bakepulver

 

Pisk eggehvite stiv. Ha i melis og pisk videre til tykk marengs. Mal mandlene godt og ha i mel og bakepulver. Vend dette forsiktig i marengsen.

Bre ut i NB! langpanne (på bakepapir). Stekes midt i ovnen på 175g i ca 30 min. Avkjøl i formen.

 

Fyllet

8 eggeplommer + 2 hele egg

2 dl fløte

200 g sukker

 

Kokes til det tykner. Rør godt hele tiden.

Ta gryten av platen og ha i

2 ts vaniljesukker

240 g smør

 

Avkjøl gjerne i kjøleskapet.

Del bunnen i 2, ha et tynt lag med krem oppå, legg den andre bunnen oppå og ha godt med krem oppå.

 

Får altså bare kjempe masse skryt for denne hver gang! :D

Skrevet

Jeg bytter ut mandlene i bunnen med pistasjnøtter. Knallgodt!

Skrevet

Jeg synes nøttebunnen er aller best når du reduserer litt på sukkermengden. Den gule kremen skal dominere i forhold til søthet og smak synes jeg.. nøttebunnen skal bare være en god, seig tyggemotstand.. og altså ikke for søt etter min mening. å bytte ut mandler med andre typer nøtter er ofte vellykket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...