Dini Skrevet 25. mai 2012 #1 Skrevet 25. mai 2012 (endret) Tas imot med takk Ble litt usikker på om jeg skal bake denne; http://lineah-rakfre...ksessterte.html så om ikke noen har en bedre idè, blir det den (og beklager at det ble 2 innlegg her XD) Endret 25. mai 2012 av Westroze og tulla♥©
Frimurerfrue Skrevet 25. mai 2012 #2 Skrevet 25. mai 2012 Har du sjekka inne på det søte liv? Pleier å være gode oppskrifter der
Dini Skrevet 25. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2012 Nei, men da får jeg ta meg turen innom da
moota m storebror&lillebror Skrevet 25. mai 2012 #4 Skrevet 25. mai 2012 Bunnen 8 eggehviter 400g melis 400g mandler 3 ss mel 2 ts bakepulver Pisk eggehvite stiv. Ha i melis og pisk videre til tykk marengs. Mal mandlene godt og ha i mel og bakepulver. Vend dette forsiktig i marengsen. Bre ut i NB! langpanne (på bakepapir). Stekes midt i ovnen på 175g i ca 30 min. Avkjøl i formen. Fyllet 8 eggeplommer + 2 hele egg 2 dl fløte 200 g sukker Kokes til det tykner. Rør godt hele tiden. Ta gryten av platen og ha i 2 ts vaniljesukker 240 g smør Avkjøl gjerne i kjøleskapet. Del bunnen i 2, ha et tynt lag med krem oppå, legg den andre bunnen oppå og ha godt med krem oppå. Får altså bare kjempe masse skryt for denne hver gang!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #5 Skrevet 25. mai 2012 Jeg bytter ut mandlene i bunnen med pistasjnøtter. Knallgodt!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #6 Skrevet 25. mai 2012 Jeg synes nøttebunnen er aller best når du reduserer litt på sukkermengden. Den gule kremen skal dominere i forhold til søthet og smak synes jeg.. nøttebunnen skal bare være en god, seig tyggemotstand.. og altså ikke for søt etter min mening. å bytte ut mandler med andre typer nøtter er ofte vellykket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå