Gå til innhold

Hjertet mitt slår uregelmessig, hver dag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen andre som sliter med dette?

Jeg var på sykehus og fikk det sjekket opp for mange år siden, men alt var fint. Det er nok forbundet med angst :/

Jeg vet det er ufarlig når det skjer, men likevel så skummelt :(

Er alltid verst når jeg har lagt meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje du skal prøve å kjenne på følelsene dine i stedet for å holde de tilbake?? angst kommer jo av fortrengte følelser... å og anerkjenne de vil kunne hjelpe deg å forløse bort angsten... Hva er det som plager deg? er det sorg? sinne? misunnelse? skyld? skam? ja... du skjønner... vær ærlig med deg selv! det at hjertet ditt banker ekstra fort er jo ikke farlig som at du får hjerteinfarkt.. bare ubehagelig, og kanskje skremmende...

er jo ikke rart det er verst når du legger deg... når vi legger oss, så blir vi jo klar over alle tankene våre....

Skrevet

går du til psykolog?

akupunktur?

Skrevet

Ja, jeg har det sånn, og hos meg har det en fysisk årsak, ingenting psykisk- jeg sliter ikke med angst eller depresjon eller noe slikt. Eneste psykiske som kan utløse det er stress, feks på jobb osv, men ikke ellers.

Jeg får det når jeg er syk, drikker alkohol, overtrener eller er gravid- altså når kroppen "sliter" ifra før, hvis du skjønner. Når jeg fødte var det helt grusomt.

Hos meg arter det seg slik at hjertet hopper over et slag, for så slå dobbeltslag fryktelig hardt slik at jeg virkelig merker det. Det er ikke vondt, men forferdelig plagsomt. Jeg får feks ikke sove når det skjer.

Jeg har også sjekket alt i hertet (mest fordi det er hjertesykdom i familien), tatt ultralyd, kontrastvæske, ekg, gått med ekg-apparat i 2 timer osv. Det er ingenting galt med hjertet mitt, annet enn at de elektriske impulsene som styrer slagene tuller det til litt av og til. Hos meg er det ikke så mye at det er farlig på noen måte (hos dem som har veldig mange dobbeltslag kan det være det), og det er ingen vits å ta medikamenter for det, da disse vil gi verre bivirkninger enn selve denne plagen.

Hos meg hjelper det å være i god form, få nok søvn og prøve å ikke stresse og være forsiktig med alkohol. Nå er det faktisk veldig lenge siden jeg har hatt det, og når det dukker opp varer det heldigvis ikke så lenge. Mens når jeg var gravid feks, så hadde jeg det hver eneste dag.

Skrevet

Ja d er skikkelig ekkelt!

Jeg har slitt med angst i noen år nå,, men ikke så alvorlig da.

Det begynte med at hjertet dundret i vei i raserfart en gang tidlig i 20 årene, og etter det fikk jeg dødsangst. Så det er egentlig bare det jeg har angst for. Nå er jeg bare plaget med ekstraslag. Det er ikke bare bare egentlig, for man får ikke sove pga frykten når man får det rundt leggetid :/

Jeg får det også når jeg stresser, eller det vil si ETTER at jeg har stresset, når kroppen har roet seg, og jeg skal sove. DA har det liksom hopet seg opp da, og så tuller slagene når jeg kjenner etter hver minste detalj.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Ja, jeg har det sånn, og hos meg har det en fysisk årsak, ingenting psykisk- jeg sliter ikke med angst eller depresjon eller noe slikt. Eneste psykiske som kan utløse det er stress, feks på jobb osv, men ikke ellers.

Jeg får det når jeg er syk, drikker alkohol, overtrener eller er gravid- altså når kroppen "sliter" ifra før, hvis du skjønner. Når jeg fødte var det helt grusomt.

Hos meg arter det seg slik at hjertet hopper over et slag, for så slå dobbeltslag fryktelig hardt slik at jeg virkelig merker det. Det er ikke vondt, men forferdelig plagsomt. Jeg får feks ikke sove når det skjer.

Jeg har også sjekket alt i hertet (mest fordi det er hjertesykdom i familien), tatt ultralyd, kontrastvæske, ekg, gått med ekg-apparat i 2 timer osv. Det er ingenting galt med hjertet mitt, annet enn at de elektriske impulsene som styrer slagene tuller det til litt av og til. Hos meg er det ikke så mye at det er farlig på noen måte (hos dem som har veldig mange dobbeltslag kan det være det), og det er ingen vits å ta medikamenter for det, da disse vil gi verre bivirkninger enn selve denne plagen.

Hos meg hjelper det å være i god form, få nok søvn og prøve å ikke stresse og være forsiktig med alkohol. Nå er det faktisk veldig lenge siden jeg har hatt det, og når det dukker opp varer det heldigvis ikke så lenge. Mens når jeg var gravid feks, så hadde jeg det hver eneste dag.

Jeg har det på helt samme måte, og det var ekstra ille i siste svangerskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...