Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage 2 kaker til dåpen (har fått min søster og svigersøster til å bake èn hver av egen fri vilje i tillegg).

En sjokoladekake, en suksessterte og muffins.

Kan disse bakes i dag?

Skal serveres søndag.

Evnt hvor kan jeg ha de i mellomtiden?

Pyntingen må vel foregå i morgen, eller kan jeg ta det i dag (type; sjokolademousse inni sjokoladekaka med sukkerfondant, marsipan og sjokolade) og den gule kremen på suksessterta?

at jeg ikke tenkte på dette før..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mandelbunnen til suksessterte kan du i alle fall bake i dag og oppbevare i fryseren! Ville ikke laget gul krem før i morgen kveld.

sjokoladekake kan som oftest bakes en til to dager i forveien, litt avhengig av oppskrift. Men, du kan bare oppbevare den i kjøleskapet under glad-pac, og pynte den i morgen kveld..

Muffins er best nystekte synes jeg... men her mener sikkert folk forskjellig..

Skrevet

Er helt enig med innlegget over!

Skrevet

suksessterte kan du fryse :) så det er ikke noe problem å lage den i dag, og slenge den i fryseren. synes ofte den er bedre etter en tur i fryseren jeg :) Helt fiks ferdig med gulkrem.

Muffins kan du også fryse, men ville tatt på melis samme dag som den skal spises.

Sjokoladekake - hvis du f.eks baker texaskake, så kan du med FORDEL lage den i dag, da den blir bedre og bedre for hver dag som går... helt sant! den er i kjøleskapet hele desember hos meg, og den blir bare saftigere og saf6tigere,,

Skrevet

Mandelbunnen til suksessterte kan du i alle fall bake i dag og oppbevare i fryseren! Ville ikke laget gul krem før i morgen kveld.

sjokoladekake kan som oftest bakes en til to dager i forveien, litt avhengig av oppskrift. Men, du kan bare oppbevare den i kjøleskapet under glad-pac, og pynte den i morgen kveld..

Muffins er best nystekte synes jeg... men her mener sikkert folk forskjellig..

Takk for svar, da kan jeg hvertfall lage suksesstertebunnen i dag. Mulig jeg tar muffinsene i morgen ;) Sjokoladekaka får vi se..

Skrevet

suksessterte kan du fryse smile.png så det er ikke noe problem å lage den i dag, og slenge den i fryseren. synes ofte den er bedre etter en tur i fryseren jeg smile.png Helt fiks ferdig med gulkrem.

Muffins kan du også fryse, men ville tatt på melis samme dag som den skal spises.

Sjokoladekake - hvis du f.eks baker texaskake, så kan du med FORDEL lage den i dag, da den blir bedre og bedre for hver dag som går... helt sant! den er i kjøleskapet hele desember hos meg, og den blir bare saftigere og saf6tigere,,

takk for svar, sjokoladekakeoppskriften er denne; (som jeg har tenkt å prøve meg på)

http://www.leila.se/karleksmums/leilas-recept/bakverk/index1,23.htm?id=2740

(har boka på norsk..)

Skrevet

suksessterte kan du fryse :) så det er ikke noe problem å lage den i dag, og slenge den i fryseren. synes ofte den er bedre etter en tur i fryseren jeg :) Helt fiks ferdig med gulkrem.

takk for svar, sjokoladekakeoppskriften er denne; (som jeg har tenkt å prøve meg på)

http://www.leila.se/...,23.htm?id=2740

(har boka på norsk..)

den kan du nok bake i morgen ja ;) ville ikke bakt den i dag.. redd den blir litt tørr med tiden ;)

Lykke til !

Skrevet

Suksesskake i dag, sjokoladekake i morgen :)

Skrevet

Suksesskaken kan gjerne stå i 3-4 dager i et litt kaldt kjøleskap uten at den mister smak eller form.

Sjokoladekaken hadde jeg laget dagen før og hatt i kjøleskapet, og muffins senest kvelden før. De er best når de er helt nyferske da :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...