Gå til innhold

Sliter med sinnet mitt =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter sånn med sinnet mitt at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Har fått 3 barn på kort tid og føler at jeg bare går å roper til dem og er sur nesten hele tiden! Har ALDRI tatt hardt i dem eller gjort dem noe fysisk vondt, men av og til er jeg redd jeg kan finne på å ta litt fort hardt i dem. Blir så sint at jeg skjelver i kroppen og må gå ut av rommet for å roe meg ned.

Fikk vite i dag at noen som står meg nær syns jeg er en dårlig mor for jeg roper sånn til barna mine. Har aldri blitt så såret før, men vet at det er sant. Har AD/HD men har ikke gått på medisin på lenge og har overhode ikke lyst og begynne med ritalin siden det kan ha sine bivirkninger og da må jeg slutte og amme.

Trenger forslag til andre medisiner som kan hjelpe uten at jeg må slutte og amme og om det finnes annen form for hjelp jeg kan få?

(og til dere som har tenkt å rakke ned på meg kan dere bare la være! Har nok dårlig samvittighet fra før!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi! Dette var en situasjon jeg ikke kan gi så mange råd i...

Jeg satt akkurat og skulle til å skrive at du måtte nedsette faste regler og rutiner, og gi god oppmerksomhet når barna fulgte de, og jeg tror fortsatt det vil ha en effekt...

Men i dét du skrev at du har adhd, og jeg vet det er arvelig, så kan det jo godt hende barna dine har det også. Dermed flyr dem rundt og ikke klarer å konsentrere seg om det du sier.... Jeg vet ikke hvordan man skal behandle barn med adhd. Men hørt at lavkarb-kost og ren mat skal gi god effekt. Det gjør i alle fall det på venninna mi som har adhd.

Nei, jeg må nok anbefale deg å kontakte familivernkontoret. De kan helt sikkert hjelpe deg, og om ikke annet hjelpe deg å kontakte noen som kan hjelpe :)

Masse lykke til!!

Skrevet

Vil bare si at jeg kjenner meg igjen! Har også fått tre barn på kort tid, og da jeg ble vekket annenhver time hele natten og dette pågikk over lang tid, var lunta veldig kort! Jeg prøver å si til meg selv at jeg ikke skal bli så sint, men jeg har tatt hardt i armen til den verste trassungen av og til, må jeg innrømme... Kjente at jeg ble så sint innimellom at jeg fikk lyst til å slå, og da kontaktet jeg HS for hjelp. Ble henvist til BUP for pedagogisk veiledning uten at det hjalp veldig. Men den verste trassen har gitt seg nå, heldigvis, minstemann sover bedre og jeg har lenger lunte.

Prøv å få litt hvile innimellom, prøv å gjenkjenne de situasjonene du blir sintest i og tenk ut en løsning for hva du skal gjøre.

Vet det er vanskelig, men prøv HUMOR! Det kan hjelpe. Bare tenkt at du skal presse deg selv til å komme med en morsom kommentar i en vanskelig situasjon EN gang og se hvordan det går. Lykke til!

Gjest yrild
Skrevet

Jeg ville prøvd ut sukkertfritt, glutenfritt og melkefritt kosthold... selv om det koster skjorta å gjennomføre det i tre uker på alle, både deg og barna. Se om det hjelper.

Ellers så vet jeg ikke om amming er så utrolig mye bedre enn en mor som er litt roligere og sindigere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...