Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #1 Skrevet 25. mai 2012 Hva synes dere om bikinitopp til små jenter? sånn 2-5 årsalderen? Er det vanlig å bruke det? tenker sånn på stranda og i hagen og sånt... Jeg synes det ser rart ut, så små jenter har jo ingenting av pupper å skjule, mens venninna mi er redd for pervoer....
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #2 Skrevet 25. mai 2012 Jeg er enig med deg, syns det er helt unødvendig på så små jenter, de får fort nok bruk for det! Men datteren på 4,5 er dessverre av en heeeelt annen oppfatning, hun elsker å gå å sprade rundt i bhen sin som hun sier.. Det som er så dumt er jo at det er tilnærmet umulig å oppdrive badetruser til jenter i den alderen hvor det ikke automatisk følger med en bikinitopp..
Småtorsk Skrevet 25. mai 2012 #3 Skrevet 25. mai 2012 Synes helt ærlig bikinitoppen seksualiserer små barn, den sier jo at her er det noe som må dekkes til! Bikinitopp er litt perverst, spør du meg.
bobbelfru Skrevet 25. mai 2012 #4 Skrevet 25. mai 2012 Jeg synes det bare er tull. Egentlig helt frem til langt opp i småskole alder bare tull å seksualisere barn så tidlig.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 25. mai 2012 #5 Skrevet 25. mai 2012 Bare tull. Her kaster jeg overdelen så vesla ikke vet om den en gang Synes det er tåpelig at man må kjøpe det som sett.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #6 Skrevet 25. mai 2012 Det er jo DERE som sexualiserer det?? Ser ikke problemet i det hele tatt... Hvis ungen syns det er moro å ha toppen til, så hvorfor ikke. Det er jo ikke sexy i det hele tatt. Det er jo småunger!
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 25. mai 2012 #7 Skrevet 25. mai 2012 Jeg syntes ikke det er fint i det hele tatt, jeg liker absolutt ikke bikini på småjenter, finner det litt for voksent nesten mot kvalmt. Små jenter kan bruke bare badtruse (kjøp hel bikni og bare kast overdelen før hun ser den) Eller så syntes jeg badedrakt er søtt.
*Yuna* Skrevet 25. mai 2012 #8 Skrevet 25. mai 2012 Her brukes bare badebukse. Ser ikke poenget med toppen.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #9 Skrevet 25. mai 2012 Bikinioverdel til småjenter er noe tull. Selv er jeg faktisk så gammeldags at jeg lar ungene gå nakne på stranda når de er helt små. Det får være grenser for hvor hysterisk man skal være.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #11 Skrevet 25. mai 2012 Hverken 5-åringen eller 3-åringen min har noen gang etterlyst topp til bikinien sin. Toppen ligger i skuffen og vi bruker bare trusa, det kommer vi til å fortsette med så lenge de selv synes det er greit. Men den dagen de selv ønsker å ha topp fordi de synes det er fint eller begynner bli flaue kommer jeg ikke til å nekte de det heller altså. Niesen min på 6 år viser seg ikke uten overdel til bikinien, og jeg ser ikke noe galt i det heller jeg. La nå barna få velge selv, de vil jo gjerne herme etter oss voksne, ser ikke noe seksuelt i det i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #12 Skrevet 25. mai 2012 Bruker badedrakt foreløpig, men jeg hadde nok en kjøpt en litt "lengre" bikini topp til jenta mi om hun ikke likte badedrakt. Jeg er også litt redd for perverse folk og selv om barn ikke har pupper å snakke om så synes jeg liksom.. Tja. 5-6 år gamle barn synes jeg ikke bør løpe rundt med "puppene" bare. Det er bare noe jeg føler. Jeg har ingen spesifikk grunn til det.
Mor Løvehjerte Skrevet 25. mai 2012 #13 Skrevet 25. mai 2012 Jeg mener helt omvendt enn nr. 12. Jeg mener 5-6 år gamle jenter ikke bør løpe rundt med puppene tildekt under voksenliknende plagg. Rett og slett fordi de ikke er lolitaer, men barn. Interessant at vi tenker så ulikt, selv om vi har samme mål.
2 store = 2 små Skrevet 25. mai 2012 #14 Skrevet 25. mai 2012 Skjønner ikke poenget. En bikini er som en to-delt badedrakt, så da skjønner jeg ikke hvorfor det er et problem å bruke overdelen også. Med mindre alle barn skal gå nakne da, og det er jeg faktisk glad for at ikke er vanlig her til lands. Var sammen med en familie på hytte for noen år tilbake hvor guttene sprang rundt nakne hele tiden, romper og tissefanter "overalt". Nei takk! De som synes det handler om seksualisering bør gå litt i seg selv. Klarer dere virkelig å koble små jentunger og sex fordi de har bikinioverdel??? Pupper er strengt tatt ikke aktuelt så tidlig, og når de først kommer er de til for å amme!!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #15 Skrevet 25. mai 2012 Hvis jenta mi på 4 ville hatt på bikinitopp ville jeg latt henne få lov til det, ser ikke noe stort problem med det. Men hun bruker så og si alltid badedrakt. Jeg bare liker å dekke litt ekstra til med tanke på solen. Må innrømme at jeg ikke liker at hun løper rundt naken på badestranda, har lest for mange artikler om folk som tar bilder av små barn - men det er bare meg, og jeg synes folk kan gjøre som de vil.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #16 Skrevet 25. mai 2012 Bruker badedrakt foreløpig, men jeg hadde nok en kjøpt en litt "lengre" bikini topp til jenta mi om hun ikke likte badedrakt. Jeg er også litt redd for perverse folk og selv om barn ikke har pupper å snakke om så synes jeg liksom.. Tja. 5-6 år gamle barn synes jeg ikke bør løpe rundt med "puppene" bare. Det er bare noe jeg føler. Jeg har ingen spesifikk grunn til det. Seriøst? Du synes ikke 5-6 åringer skal gå "toppløse".....
moota m storebror&lillebror Skrevet 25. mai 2012 #17 Skrevet 25. mai 2012 Storesøster har akkurat blitt 7 år og jeg vet at hun ikke vil gå med bikinitoppen når vi skal på ferie i sommer. Jeg tror det er greit i år også. Men er faktisk litt usikker. Det er jo bare små barn.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #18 Skrevet 25. mai 2012 Synes helt ærlig bikinitoppen seksualiserer små barn, den sier jo at her er det noe som må dekkes til! Bikinitopp er litt perverst, spør du meg. Den "seksualiserer" små barn fordi voksne gjør det. Dere voksne synes det er perverst og upassende. Altså, jeg har aldri forbundet bikinitopp på småjenter som noe sexy. Min lille jente på 4 vil gjerne gjøre det mamma gjør. Hun er fullt klar over at hun ikke har pupper og løper glad rundt i bare tighst hjemme og i hagen når det er varmt. Men på badeland og på stranda vil hun se ut som meg. På samme måte som hun setter helt lik strikk i håret som den jeg har på meg, låner mine smykker og etterligner mitt gange.
Mamma i vinden Skrevet 25. mai 2012 #19 Skrevet 25. mai 2012 Jenta vår på 4 måtte ha ny badedrakt, og valgte selv en todelt. Mer topp og bukse, enn bikini. Hun ville nok ha lik mamma sin. :-) Ser ingen problem med det. Den dekker jo mindre enn badedraktene. Skal vi klippe de i to også da, for å ikke seksualisere småjenter? Å i det hele mene at bikinitopp til småjenter er seksualiserende er helt sprøtt i mine øyne. Aldri tenkt sånn i det hele tatt!
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 25. mai 2012 #20 Skrevet 25. mai 2012 Det er jo DERE som sexualiserer det?? Ser ikke problemet i det hele tatt... Hvis ungen syns det er moro å ha toppen til, så hvorfor ikke. Det er jo ikke sexy i det hele tatt. Det er jo småunger! Signerer. Jeg har mer problemer med voksne som omtaler småjenter som sexy og bikinitopper som perverse, enn med barn som bruker det. Hadde ikke voksne fokusert på dette, så hadde man heller ikke snakket om det. På samme måte som en del menn og damer gremmes over mødre som ammer offentlig fordi de mener at pupper kun er noe seksuelt og perverst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå