Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #1 Skrevet 25. mai 2012 Skal ha noen gode venninner på besøk imorgen og vi skal lage mat og drikke vin Hadde tenkt å servere reker, men kom plutselig på at hun ene ikke tåler skalldyr og fisk. Trenger derfor tips til middag som passer i sommervarmen og hvitvin
Fiemamma Skrevet 25. mai 2012 #2 Skrevet 25. mai 2012 Spekemat + rømmegrøt og eggerøre, eller ost & kjeks? Er mye godt av frukt man kan ha med sammen med denne maten Hvitvin er oftest brukt til fisk og skalldyr, men det går også an å ha noen typer hvitvin til kyllingfilet (fjærkre) med tilbehør. Hvis du bor i nærheten av en Coop Obs! så har de 1.8 kg kyllingfileter (ca.8-10 stk) i form til 135,-. Disse kan marineres og grilles, og så kan dere lage en god og søt salat til (med f.eks ananas, druer, peanøtter).
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #3 Skrevet 25. mai 2012 Det hadde vært sprekt om du disket opp med grillmat - UTEN at mannen står for grillinga ;-)
L-8 Skrevet 25. mai 2012 #4 Skrevet 25. mai 2012 Cæsarsalat Noen enkle tapasretter Club sandwich Paella Sushi (allergisk mot ALL fisk/skalldyr?)
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #5 Skrevet 25. mai 2012 Vi har gassgrill så grille kan jeg God idé med grillet kylling! Paella skal vel være med skalldyr (ihvertfall de jeg har smakt) eller hadde det vært knall for det er GODT! Ellers likte jeg ideen om Cæcarsalat, kan jo grille kyllingfileter til den Står man friere med mat hvis man drikker Rosevin? HI
Lettie Skrevet 25. mai 2012 #6 Skrevet 25. mai 2012 Cæsarsalat er en sikker vinner, men husk at det er ansjos i dressingen hvis hun er allergisk. Det finnes raw cæsardressing som er knallgod, eller kan man ha gresk dressing eller noe som alternativ da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå