Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #1 Skrevet 25. mai 2012 Å la baby holde flasken (med melk) Å drikke selv, mens den ligger i seng, vogn, vippestol ol? Jeg synes ikke noe om det, syns flaskemÅltider skal være kos mellom forelder og barn. NÅr man ammer mÅ man jo ha barnet pÅ fanget, sÅ hvorfor ikke under flaskemÅltid ogsÅ? Har en venninne som lar babyen ligge Å drikke flasken selv uansett hvor hun er, mens hun selv sitter i sofaen eller lignende og venter pÅ at h*n skal bli ferdi.. Syns det blir feil, men mulig det bare er je som tenker slik..
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #3 Skrevet 25. mai 2012 Jeg er enig med deg, litt avhengig av barnets alder. Nærhet er viktig og selv om man kan gi nærhet på mange ulike måter og til ulike tider så syns jeg at det er viktig for små babyer å bli matet nært mamma eller pappa. Det er kos, det er trygt og jeg tror det skaper gode bånd og realsjoner.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #4 Skrevet 25. mai 2012 Alt man skal henge seg opp i altså Så du mener det er helt ok? Syns bare det virker så passivt.. Jeg har aldri gjort dette med mine barn fordi både de og vi syns det er kos. De får jo stortsett flasken når de skal sove når de er blitt så store at de klarer å holde den selv..
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #5 Skrevet 25. mai 2012 Jeg er enig med deg, litt avhengig av barnets alder. Nærhet er viktig og selv om man kan gi nærhet på mange ulike måter og til ulike tider så syns jeg at det er viktig for små babyer å bli matet nært mamma eller pappa. Det er kos, det er trygt og jeg tror det skaper gode bånd og realsjoner. Selvsagt, jeg tenker på barn under året.. Syns det ser så passivt ut når så små ligger å drikker flasken selv, det er jo gjerne da de ønsker kos og nærhet.
Tauriel Skrevet 25. mai 2012 #6 Skrevet 25. mai 2012 (endret) Så man er ei dårlig mor med og la ungen spise av flaske selv? Her får jentungen flaske på gulvet eller i vognen og spiser selv. Til kveldsmåltidet får hun på fanget og masse kos. Er praktisk og kan få en unge til å spise selv og at man kan gjøre andre ting (som å spise selv) mens ungen er opptatt. Hun var vel ca 8 måneder da hun spiste selv alene fra fasken, husker ikke når det var jeg sluttet og holde i flasken hennes og... Hver sin måte Endret 25. mai 2012 av Idril Vardamir
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #7 Skrevet 25. mai 2012 Sa vel ikke at man er en dårlig mor, lurte bare på om jeg var den eneste som syns det virker passivt. Selvsagt velger folk selv hva de vil gjøre, men jeg ville ikke gjort det på den måten. Det blir unaturlig for meg. Og viss ungen absolutt vil holde flasken selv kan h*n ligge på fanget å gjøre det, da har man også hendene fri og kan spise selv e.l
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #8 Skrevet 25. mai 2012 Jeg personlig har ikke syntes noe om det. Men det er fordi jeg leste en eller annen plass, da jenta mi måtte gå over til flaske som 4mnd gammel, at hvis de lå flatt på ryggen og drakk, kunne det lettere gi mellomørebetennelse. Om det stemmer derimot skal jeg ikke påstå, siden jeg leste det meste om slikt i litt frykt for å gjøre noe "feil" som plutselig flaskebarnmamma. Jeg dømmer ikke om jeg ser andre gjøre det, men hadde nok selv valgt kosen rundt måltidet i armkroken:)
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 25. mai 2012 #9 Skrevet 25. mai 2012 Jeg tenkte at nettopp fordi jeg ikke ammet så var det desto viktigere dette med nærhet og kroppskontakt i matsituasjonen når jeg ga henne flaske. Det at babyen i prinsippet kan mate seg selv betyr ikke at små babyer bør gjøre det, er min mening, og om babyen mater seg selv så kan man fortsatt sitte sammen, slik man ofte gjør, når måltidet inntas. å spise alene er egentlig ganske stusslig, både for liten og for stor
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #10 Skrevet 25. mai 2012 Jeg tenker at hadde dette vært en diskusjon mellom deg og mannen din, hadde jeg forstått hvorfor du skrev dette inlegget. Når det handler om din venninne, så ser jeg ikke hvorfor du skal bry deg. Vi gjør alle ulike ting. Jeg feks har en 4-åring og jeg synes det er viktig at vi skal lese bok om kvelden. Han elsker det, og det er også en fin avslutning på både hektiske og rolige dager. Men om mine venninner ikke gjør det, så er vel det meg revnende likegyldig. Jeg har ikke oversikt over hva de gjør resten av dagen, kanskje har de andre ting de gjør for at foreldre og barn skal ha en god tilknytning.
**lykke!!** Skrevet 25. mai 2012 #11 Skrevet 25. mai 2012 Jeg synes ikke noe om det, det er viktig å skape god matsituasjoner, uansett alder er måltidet utrolig viktig, for de aller minste gjelder det kos, for de litt eldre handler det om at man for eksempel ikke spiser på gulvet som en annen over her skrev, og for de største gjelder det å skap et sunt forhold til mat det gjelder finmotorisk trening og ikke minst begreps,- og språkutvikling under de gode samtalene som skapes rundt bordet med hele familien samlet. Min er flaskebarn, og vi har barnet tett inntil oss og gud og hver mann får ikke gi barnet flasken, barnet trenger ro og stabilitet rundt måltidet.
butt Skrevet 25. mai 2012 #12 Skrevet 25. mai 2012 Jeg synes heller ikke noe om dette. Det er et stort høydepungt for henne når hun morgen og kveld får flaska si, da ligger hun i armene mine og bruker begge hendene til å kose med håret sitt mens jeg holder flasken Men om en ettåring holder flaska så får de vel gjøre det, men er de mye mindre enn det så skjønner jeg ikke helt poenget med å lære dem det. Som ei som la ut bilde av babyen på 5 mnd som "endelig" hadde lært seg å holde flaska selv, med et bilde. Akkurat da synes jeg flaska heller skal være kos, men en stor feil av ei mor er det nok ikke
<3 mine søte små<3 Skrevet 25. mai 2012 #13 Skrevet 25. mai 2012 Var det noe å henge seg opp i da? synest heller det er bra at babyen kan forsyne seg med drikke, når han/hun ønsker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå