augustjanuar Skrevet 25. mai 2012 #1 Skrevet 25. mai 2012 jeg har et stebarn som skal konfirmeres snart. mamman til dette barnet har fire barn til. pappen til barnet har et barn til. (pappan og mitt felles barn) altså har denne konfirmanten 5 søsken tilsammen. mamman til mitt stebarn har skrevet sang til konfirmanten hvor hun har skrevet at han er storebror til 4. dette finner jeg støtende. hun har utelatt barnet mitt. jeg merker jeg blir fylt av følelser og lite fornuft. derfor lurer jeg på om jeg overreagerer. jeg har ikke sakt noe til henne, men merker jeg ønsker å snu ryggen til henne. jeg er sur på henne og syns hun er dum. litt sånn barnslig følelse. hva syns dere andre om dette? å utelate et barn i en sangtekst? dette barnet kan ikke lese og vil mest sannsynlig ikke skjønne noe.
2,5barn+1engel Skrevet 25. mai 2012 #2 Skrevet 25. mai 2012 det blir jo feil da han er storebror til 5.. jeg ville ha spurt om hun hadde glemt seg litt da hun skrev sangen..
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 25. mai 2012 #3 Skrevet 25. mai 2012 Nei, du overreagerer ikke. Når de er halvsøsken, og alle andre halvsøskenene er nevnt, er det urettferdig. Hva så om barnet er lite og ikke kan lese? Det kan komme over sangteksten noen år senere og oppdage at det er utelatt der, og kanskje til og med bli sint/frustrert på konfirmanten for utelatelsen. Ta det opp med mora til konfirmanten, men ikke lag en stor sak av det. Spør om hun har et sjalusiproblem og hva hun synes om det å forskjellsbehandle søsken.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #4 Skrevet 25. mai 2012 Jeg ville sakt ifra! og gjøres det ikke om så ok, da hadde jeg og fellesen holdt oss unna konfirmasjonen og den dama i all fremtid men sånn er jeg!! Lykke til
Major HotLips Houlihan Skrevet 25. mai 2012 #5 Skrevet 25. mai 2012 Det er ikke pent å utelate et barn, men helt ærlig så syns jeg det er hun som driter seg ut. Alle vet vel at konfirmanten har 5 søsken? La hun leve i sin egen boble, alle andre ser jo virkeligheten
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #6 Skrevet 25. mai 2012 få barnefar til å si at det ikke er 4 søsken men 5 og at alle er like mye søsken. kommer det fra deg så kan det ødelegge litt. men ikke fra din mann. kjipt når slikt oppstår.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #7 Skrevet 25. mai 2012 Jeg ville sakt ifra! og gjøres det ikke om så ok, da hadde jeg og fellesen holdt oss unna konfirmasjonen og den dama i all fremtid men sånn er jeg!! Lykke til det å ikke komme i konfirmasjon til søsken til barnet på trass, når MORA utelot barnet fra sangen, er etter mitt syn barnslig. Man straffer ikke barnet for at foreldre er idioter.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 25. mai 2012 #8 Skrevet 25. mai 2012 Når barnet har 5 søsken så utelater man ikke det ene og nevner kun 4 av dem. Den er slem!
Frimurerfrue Skrevet 25. mai 2012 #9 Skrevet 25. mai 2012 Hva sier far til dette da? Jeg hadde reagert, og spurt direkte. Søsken er søsken, da skal ikke noen utelates!
Gjest Siklerotte Skrevet 25. mai 2012 #10 Skrevet 25. mai 2012 Jeg tenker at folk ikke er uvitende om det femte barnet, så det blir jo ikke annet enn pinlig for mor hvis hun utelater det i sangen. Men det er ikke guttens feil at moren hans er bitter, og hvis det ikke fungerer å snakke med henne, så fungerer det ikke. Selv om det ikke hadde gjort noe å holde en liten tale tilbake om hvordan han tross alt er en flott storebror til sine FEM søsken.
Frimurerfrue Skrevet 25. mai 2012 #11 Skrevet 25. mai 2012 Ja, det blir pinlig for mor, men sikkert også veldig vondt for den utelatte broren, som ikke skjønner hva han har gjort galt for å bli utelatt på dette viset.
Pigalopp:-) Skrevet 25. mai 2012 #12 Skrevet 25. mai 2012 For ikke å snakke om konfirmanten selv - han vil jo sikkert syns det er dødspinlig! Har han sett sangen?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #13 Skrevet 25. mai 2012 Mora ser det ut fra sitt perspektiv, og hun ser ham ikke sammen med hans halvsøsken. Men hun burde skrevet noe slikt som at "alle mine barn er snille mot hverandre", eller lignende.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #14 Skrevet 25. mai 2012 Uff, dette høres ut som noe mor til mine stebarn kunne funnet på å gjort. Stakkars, det er jo ikke barna sin feil at mor kanskje er bitter osv.. :/ Jeg ville fått far til å tatt opp dette med henne. Han har jo faktisk 5 søsken, selv om sistemann ikke er hennes!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #15 Skrevet 25. mai 2012 Jeg ville faktisk sagt til mora at hun burde endre det så det blir rett, så ikke folk begynner å lure på om hun har blitt litt senil.
Berta_78 Skrevet 25. mai 2012 #16 Skrevet 25. mai 2012 Far bør ringe med en gang. I "beste" fall har moren glemt å ta med siste søsken siden hun ikke ser det til daglig, og ikke lest ordentlig gjennom sangen etter at hun skrev den. Uansett må hun minnes på det. Sårt for deg eller ikke - det er intet mindre en ræva gjort å utelate konfirmantens ene søsken! Hvis det er gjort med viten og vilje, er hun bare, bare fæl.
lioness* Skrevet 25. mai 2012 #17 Skrevet 25. mai 2012 hvordan kan hun gjøre det mot sin egen sønn? det eneste hun oppnår er å sette han i lojalitetskonflikt - hvis han er glad i sitt femte søsken svikter han også henne. skikkelig lavmål - få faren på banen!!!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #18 Skrevet 25. mai 2012 jeg har et stebarn som skal konfirmeres snart. mamman til dette barnet har fire barn til. pappen til barnet har et barn til. (pappan og mitt felles barn) altså har denne konfirmanten 5 søsken tilsammen. Har barnet noen hele søsken, eller bare halvsøsken?
<3 mine søte små<3 Skrevet 6. juni 2012 #22 Skrevet 6. juni 2012 virker som en veldig moden og voksen person dette kvinfolket... erh .. NOT ! men får håpe det er en misforståelse. Jeg ville sagt noe til henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå