Gå til innhold

Mannen vil ikke ha flere barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og jeg ønsker meg inderlig en til, vi har to fra før. Jeg ønsker ikke å tvinge ham, men sliter med å innse nederlaget. Akkurat nå føles det som en sorg, og jeg er bare lei meg. Kommer man over dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du kommer ikke over det, det er en sorg og et savn du kommer til å bære med deg resten av livet.

Men om du ikke dyrker sorgen vil den bli mindre fremtredende etterhvert, du lærer deg å leve med det, sette pris på de barna du allerede har, glede deg til barnebarna osv.

Du kan også velge å dyrke sorgen, da blir du bitter og etterhvert vil følelsene for mannen din farget veldig av denne bitterheten. Da får dere ingen god alderdom sammen.

Du må ta et valg, hvordan du vil leve resten av ditt liv med denne sorgen er mye opp til deg selv.

Skrevet

Det er vel forskjellig fra person til person om man kommer over den sorgen. Men jeg tror vi damer uansett hvor mange barn vi har, har et naturlig ønske om flere barn.

Jeg har bare 1 barn, og mannen vil ikke ha flere her. Det synes jeg er mega trist, og jeg revurderer forholdet på grunn av det. (flere grunner, men det er en av de) Men samtidig vil jeg ikke ha barn med en ny mann heller. (det føles i allefall sånn ut nå)

Jeg tror uansett det er lurt å bruke god tid på å jobbe med denne sorgen. Hvorfor vil du ha et barn til? Hvorfor vil ikke mannen.

Skrevet

Uff da. Forstår godt sorgen.

Hvor gammel er minstemann? Kanskje ikke tiden er inne.. Ennå. Hvor gammel er du? Noen ganger kan det være sånn at ønske om "sistemann" vokser seg til. Og at dere fortsatt har tid til å se det hele an noen år eller måneder.

Håper du klarer å føle at dere er en komplett familie selv med "kun" to barn! Såå heldige dere er:-) For det er dere virkelig. Jeg ser at det er vanskelig å måtte kompromisse med antall barn, men tenk samtidig på hvor heldige dere allerede er!

Skrevet

Til 09.37. Forskjell på å ha to og et barn synes jeg. Hvis mannen din ikke vil ha et barn til når dere har ett så frarøver han jo barnet muligheten for søsken..

Har du tross alt to barn så kanskje det går an å forsøke å innstille seg på dette.

Og til HI, kanskje mannen din ombestemmer seg etterhvert?

Skrevet

Samme hos oss. Jeg har veldig lyst på en til, men må si at jeg nå merker mer og mer at det er deilig å være ferdig med bleiebarn. Nå synder det på siste verset med vogn og, så de begynner å bli store og selvstendige.

Så for min del har jeg tro på at det kommer til å gå over.

Skrevet

Er i samme situasjon som deg, men vi har ett barn. Han kommer aldri til å endre mening, og jeg sliter litt med akseptere det. Han kommer nok aldri til å forstå hvor viktig dette er for meg.

Skrevet

Jeg er ambivalent på området. Selvsagt farget av at jeg ikke har sovet ei natt på et år..

Men det er jeg som ikke vil ha flere barn. Jeg har tre, min mann er far til de to minste.

Innimellom blir jeg litt trist og synes det er vanskelig at jeg ikke skal oppleve babytid igjen. Men jeg har bestemt meg. Og følelsen går over etter noen timer;)

Man kan ikke "tvinge" noen til å få lyst på flere barn. Min mann ville gjerne hatt en til. Skulle jeg gått med på det for å gjøre han fornøyd? Det er min kropp som slites ved hvert svangerskap feks. Skulle han gått fra meg for å finne en "villig" dame å få en til unge med?

Nei, jeg mener den som sier nei må respekteres.

Det hadde kanskje vært noe egoistisk overfor både partner og barn dersom en ikke ønsket mer enn ett barn. Da blir kanskje savnet større. Men enebarn blir jo flotte folk de også. Og de får mye oppmerksomhet.

Skrevet

Uff da. Forstår godt sorgen.

Hvor gammel er minstemann? Kanskje ikke tiden er inne.. Ennå. Hvor gammel er du? Noen ganger kan det være sånn at ønske om "sistemann" vokser seg til. Og at dere fortsatt har tid til å se det hele an noen år eller måneder.

Håper du klarer å føle at dere er en komplett familie selv med "kun" to barn! Såå heldige dere er:-) For det er dere virkelig. Jeg ser at det er vanskelig å måtte kompromisse med antall barn, men tenk samtidig på hvor heldige dere allerede er!

Jeg er 26, mannen er over 30. Vi har to tette på 5 og snart 4år. Lever i håpet om at han kan endre mening etterhvert. Han har nok heller ikke forstått hvor viktig dette er for meg, men tror han skjønner det nå.

Vi er utrolig heldige med de fantastiske barna vi har, vi kan virkelig å lage flotte unger, forferdelig dumt å ikke utnytte dette talentet litt mer :-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...