Tingenes Herre Skrevet 24. mai 2012 #1 Skrevet 24. mai 2012 Har fjernet 10 stk i kveld... Hater det! Noen som har tips til hvordan vi blir kvitt dem? Og hvordan ta livet av dem på mest human måte?
Gjest sug lut Skrevet 24. mai 2012 #3 Skrevet 24. mai 2012 Nematoder. Kjøp Nemaslug, legg ut iflg anvisningen. De som dør legger du ut igjen som føde til resten av brunjævlene. Nematoder er små organismer som dreper sneglen, og så fortsetter de på neste snegle som spiser av liket. Uæh. Nå skal det sies at jeg aldri orka gjøre det i hagen min fordi det var så disgusting å måtte forholde seg til det i det hele tatt, så jeg brukte Ferramol, som de spiser, føler seg mette og glade av, og krabber under ett eller annet for å dø. Ergo slapp jeg bivåne det hele. Uansett hva du gjør, ikke kjøp sånne midler som gjør at de etterlater seg en gyselig slimsti på flere meter før de dør. Det er bare disgusting og du må deale med likene. Overalt i veikanter etc hiver jeg salt på. Sorry, det er ingenting humant med brunsnegl. Saltpose i lomma på tur.
stjertløvetann Skrevet 24. mai 2012 #4 Skrevet 24. mai 2012 Sleit med det samme i nyinnflytta hus ifjor, og måtte bare leve med dem resten ev sommeren. I år begynte vi allerede i mars å legge ut smart-bayt sneglemat i hagen med 3-4 ukers mellomrom, og jeg har ennå tilgode å se en eneste! Føler med deg for de vemmelige *grøss*
Himmel og hav Skrevet 24. mai 2012 #5 Skrevet 24. mai 2012 Jeg gjør følgende, og bare for å ha sagt det: jeg plukket 72 her en kveld: Jeg strør ut Ferramol eller snail bait(?) ca hver 14 dag. I tillegg plukker jeg snegler hver kveld. Jeg fyller 3-4 dl vann i en stor melkekartong med skrukork, og hiver oppi en stor porsjon salt ( sikkert 5-6 ss). Så plukker jeg dem med en stekepinsett og stapper dem ned i hullet. Når kartongen er passe full så skrur jeg på korken og hiver den i restsøppelet.
Isola&Lille+julegave Skrevet 24. mai 2012 #6 Skrevet 24. mai 2012 Få deg en and eller to. De spiser alle! Kan sikkert leie de ut til naboen og
Lettie Skrevet 24. mai 2012 #7 Skrevet 24. mai 2012 (endret) Sett ut en felle/bolle med øl. De drukner ikke da, men blir gjerne værende i bollen med øl fordi de elsker øl, ellernoe. Så må man plukke og kaste. Et dødt sneglekadaver tiltrekker seg flere snegler, så det kan man også bruke som lokkemat... Har ikke sett en eneste snegle her jeg... Håper det varer!!! Endret 24. mai 2012 av Lettie
Gjest sug lut Skrevet 24. mai 2012 #8 Skrevet 24. mai 2012 Forresten: har du padde eller pinnsvin hjelper det visst også godt. Men aldri godt nok.
Gjest Heartbroken Skrevet 24. mai 2012 #9 Skrevet 24. mai 2012 Forresten: har du padde eller pinnsvin hjelper det visst også godt. Men aldri godt nok. Vi har et pinnsvin som kommer tuslende i hekken vår hver kveld. Jeg er helt sikker på at det er samme Bolla Pinnsvin som kommer år etter år og hun holder hagen vår helt ren for snegler Skrekken er at Bolla blir påkjørt
Tingenes Herre Skrevet 25. mai 2012 Forfatter #10 Skrevet 25. mai 2012 Hehe, nå var det jo jeg som ville være human, ikke sneglene. Takk for gode tips, jeg skal sjekke ut det som får dem til å sovne under en sten og den andre kverken dere snakker om. En and hadde vært fint, men å få en padde hadde vært som å gå fra asken til ilden for meg. Die motherfuckers, diiiiiieeeee!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #11 Skrevet 25. mai 2012 Her plukkes de og legges i en bøtte med masse salt. Ungene syns det er gøy å plukke så de har nesten tatt over hele jobben. Men jeg helte kaffe i ett blomsterbed som jeg ikke ville ha kattene til å gå på do i ifjor og der var det ikke en eneste snile ifjor så i år blir det masse kaffe rundt omkring for å se om det hjelper. det blir jo ikke hele hagen, men hvertfall der jeg vet de kommer fra i håp om at de ikke kommer vidre. Men jeg har ikke sett så mange i år faktisk, tok en i dag morres. Og jeg som ifjor måtte bruke lang tid hver kveld og morgen for å fange de ekle kreka.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2012 #12 Skrevet 25. mai 2012 Jeg har hørt at kaffe/ kaffegrut holder de helt borte.
Tingenes Herre Skrevet 25. mai 2012 Forfatter #13 Skrevet 25. mai 2012 Ok, det skal prøves. Er det gruten dere bruker, eller heller dere rett og slett kaffe i bedet?
Cimorene Skrevet 25. mai 2012 #14 Skrevet 25. mai 2012 Se om du finner en av de der leopardsneglene. De dreper brunsneglene og spiser de, også har de visst et territorium som de patruljerer og holder andre snegler ute av, iflg dagbladet/vg.
ellen-propellen Skrevet 25. mai 2012 #15 Skrevet 25. mai 2012 Tror faktisk jeg har leopardsnegler i hagen. Bør jeg starte oppdrett?
Cimorene Skrevet 25. mai 2012 #16 Skrevet 25. mai 2012 Tror faktisk jeg har leopardsnegler i hagen. Bør jeg starte oppdrett? Hehehe! Jepp, bare å starte med en gang. Regner med du bruker inseminasjon av sneglene for å holde slektslinjene rene? Kennel DiB, mangler bare et godt slagord nå så.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå