♠️SparEss♠️ Skrevet 24. mai 2012 #1 Skrevet 24. mai 2012 Skal kjøpe sparkesykkel til 3-åringen og ser at det finnes modeller der noen har to hjul forran og ett bak eller ett hjul forran og to bak. Skal jeg kjøpe med to hjul forran eller bak? Hva er best og hvorfor?
Serepta Skrevet 24. mai 2012 #2 Skrevet 24. mai 2012 Anbefaler Micro sin med to hjul fremme. De har den på bla a XXL. Vi har hatt begge deler, og denne er suveren mtp kvalitet. Gutten min som er 4 fikk raskt kontroll på denne, og raser rundt som bare det. Hadde en med to hjul bak, som ikke ble brukt i det hele tatt. "Hard" ristete, og han ble aldri trygg på den.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #3 Skrevet 24. mai 2012 2 hjul forran er mest stødig. Men den er lettere å svinge med 2 hjul bak..
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #4 Skrevet 24. mai 2012 Jeg har fire unger og 6 sparkesykler i garasjen. De to yngste på 3 og 5 år foretrekker begge den med to hjul foran, den er litt vanskelig å svinge med men veldig lett å holde balansen på og triller veldig godt. 5-åringen suser avgårde på den, bremser i bakkene og mestrer den 100%. 3-åringen har ganske god tek på det, men ikke fullt så flink som 5-åringen. De har denne: http://www.gmax.no/p...k-sparkesykkel/ De eldste har sparkesykkel med to hjul, en såkalt triksesykkel. De minste prøver de av og til, men har ikke så god balanse på den og legger den fort vekk. Mye morsommere med den som har to hjul foran.
♠️SparEss♠️ Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2012 Jeg har fire unger og 6 sparkesykler i garasjen. De to yngste på 3 og 5 år foretrekker begge den med to hjul foran, den er litt vanskelig å svinge med men veldig lett å holde balansen på og triller veldig godt. 5-åringen suser avgårde på den, bremser i bakkene og mestrer den 100%. 3-åringen har ganske god tek på det, men ikke fullt så flink som 5-åringen. De har denne: http://www.gmax.no/p...k-sparkesykkel/ De eldste har sparkesykkel med to hjul, en såkalt triksesykkel. De minste prøver de av og til, men har ikke så god balanse på den og legger den fort vekk. Mye morsommere med den som har to hjul foran. Ser ikke ut som det er høyderegulerbart styre? Er den veldig høy. 3-åringen her er ikke mere enn 95 cm ca.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #6 Skrevet 24. mai 2012 Da datteren min var 4, fikk hun sparkesykkel og den har to hjul foran og ett hjul bak, med bremse på bakhjulet. Kjøpte den på coop obs
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #7 Skrevet 24. mai 2012 Jeg har fire unger og 6 sparkesykler i garasjen. De to yngste på 3 og 5 år foretrekker begge den med to hjul foran, den er litt vanskelig å svinge med men veldig lett å holde balansen på og triller veldig godt. 5-åringen suser avgårde på den, bremser i bakkene og mestrer den 100%. 3-åringen har ganske god tek på det, men ikke fullt så flink som 5-åringen. De har denne: http://www.gmax.no/p...k-sparkesykkel/ De eldste har sparkesykkel med to hjul, en såkalt triksesykkel. De minste prøver de av og til, men har ikke så god balanse på den og legger den fort vekk. Mye morsommere med den som har to hjul foran. Ser ikke ut som det er høyderegulerbart styre? Er den veldig høy. 3-åringen her er ikke mere enn 95 cm ca. Nei, den kan ikke reguleres på høyden, men den fungerer fint både til 3-åringen min som er ca 95 høy og til 5-åringen som er ca 110cm. Nabojenta som sikkert ikke 90 cm engang (2 år) har lik og hun mestrer den også greit.
♠️SparEss♠️ Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #8 Skrevet 24. mai 2012 Jeg har fire unger og 6 sparkesykler i garasjen. De to yngste på 3 og 5 år foretrekker begge den med to hjul foran, den er litt vanskelig å svinge med men veldig lett å holde balansen på og triller veldig godt. 5-åringen suser avgårde på den, bremser i bakkene og mestrer den 100%. 3-åringen har ganske god tek på det, men ikke fullt så flink som 5-åringen. De har denne: http://www.gmax.no/p...k-sparkesykkel/ De eldste har sparkesykkel med to hjul, en såkalt triksesykkel. De minste prøver de av og til, men har ikke så god balanse på den og legger den fort vekk. Mye morsommere med den som har to hjul foran. Ser ikke ut som det er høyderegulerbart styre? Er den veldig høy. 3-åringen her er ikke mere enn 95 cm ca. Nei, den kan ikke reguleres på høyden, men den fungerer fint både til 3-åringen min som er ca 95 høy og til 5-åringen som er ca 110cm. Nabojenta som sikkert ikke 90 cm engang (2 år) har lik og hun mestrer den også greit. Ok, takk.. Har googlet litt og tror det blir en sånn. Ser for meg en fornøyd 3-åring om et par dager
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #9 Skrevet 24. mai 2012 Er ikke så stor den tassen som bruker en slik sparkesykkel her (videoklipp nede på siden). Vi er kjempefornøyd med denne sparkesykkelen http://www.skatepro.no/215-3691.htm
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #10 Skrevet 24. mai 2012 Vi har en med to hjul bak, den syns ungene er best å sparke på men desverre så kan ikke styre heises på den. Vi har også en med bare to hjul, den blir ikke så ofte brukt. Da tar ungene heller sykkelen. Tantebarnet mitt på 3 år fikk en som ligner litt på denne http://www.br.no/kategorier/utend%C3%B8rsleker/gateleker/rullesk%C3%B8yter/baby%20rock%20sparkesykkel.aspx?id=627280&vid=211642 ifjor, og den freser han rundt på og mine barn syns den er kjempe kul de også. Skulle jeg kjøpt ny hadde det nok blitt slik. Men jeg vil faktisk anbefale deg å kjøpe balansesykkel istede. Vi fikk en eller annen gang til første ungen, og den har de hatt mye mer glede utav enn sparkesykkelen. For noen uker siden lærte tantebarnet på 3år å sykle på vanlig sykkel uten støttehjul, han brukte balansesykkelen vår på hytta i fjor siden sparkesykkelen hans ikke var så god på grusen, men balansesykkelen kom han like fort frem som de andre som syklet. Og nå ser det ikke ut som han har gjort annet enn å sykle uten støttehjulk før. Mitt eldste barn som er 9år bruker den fortsatt, gjør triks og mye rart med den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå