Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #1 Skrevet 24. mai 2012 Jeg strammer så hardt jeg kan, så det ikke er noe mye rom til å røre seg... redd for sikkerheten til barnet mitt selvsagt... Men jeg ser andre har ganske slakke seler, og mener likevel det er godt nok. Hvor stramt er stramt nok?
<3 mine søte små<3 Skrevet 24. mai 2012 #2 Skrevet 24. mai 2012 leste på trygg trafikk at en skal få plass til 2 fingrer mellom. og stramme/ løsne etter bekledning.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #4 Skrevet 24. mai 2012 leste på trygg trafikk at en skal få plass til 2 fingrer mellom. og stramme/ løsne etter bekledning. Er det sant? To fingre i mellom? (på begge sider samtidig går jeg ut ifra, ettersom selene justeres etter hverandre på hver side- alternativt en finger på hver side) Ser for meg at den avstanden gjør det mulig å gli imellom selen for de smale skuldrene i en evt ulykke. Men da må kanskje jeg slakke litt på beltene fremover...
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #5 Skrevet 24. mai 2012 stramt! I en ulykke kan barna fly ut. Skuldrene slir ut i midten. Blir så provosert av å se slakke seler.. Tror foreldrene at 4 punktsselene strammer seg slik som en voksen sele i en brems?
<3 mine søte små<3 Skrevet 24. mai 2012 #6 Skrevet 24. mai 2012 leste på trygg trafikk at en skal få plass til 2 fingrer mellom. og stramme/ løsne etter bekledning. Er det sant? To fingre i mellom? (på begge sider samtidig går jeg ut ifra, ettersom selene justeres etter hverandre på hver side- alternativt en finger på hver side) Ser for meg at den avstanden gjør det mulig å gli imellom selen for de smale skuldrene i en evt ulykke. Men da må kanskje jeg slakke litt på beltene fremover... du får lese på trygg trafikk sine sider.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #7 Skrevet 24. mai 2012 leste på trygg trafikk at en skal få plass til 2 fingrer mellom. og stramme/ løsne etter bekledning. Er det sant? To fingre i mellom? (på begge sider samtidig går jeg ut ifra, ettersom selene justeres etter hverandre på hver side- alternativt en finger på hver side) Ser for meg at den avstanden gjør det mulig å gli imellom selen for de smale skuldrene i en evt ulykke. Men da må kanskje jeg slakke litt på beltene fremover... du får lese på trygg trafikk sine sider. Nå har jeg lest der, og det står som du sier, men må presisere at det står MAKS to fingre imellom, så iallfall ikke mer enn det da... men står ikke noe om hva som er for stramt da. HI
<3 mine søte små<3 Skrevet 24. mai 2012 #8 Skrevet 24. mai 2012 (endret) leste på trygg trafikk at en skal få plass til 2 fingrer mellom. og stramme/ løsne etter bekledning. Er det sant? To fingre i mellom? (på begge sider samtidig går jeg ut ifra, ettersom selene justeres etter hverandre på hver side- alternativt en finger på hver side) Ser for meg at den avstanden gjør det mulig å gli imellom selen for de smale skuldrene i en evt ulykke. Men da må kanskje jeg slakke litt på beltene fremover... du får lese på trygg trafikk sine sider. Nå har jeg lest der, og det står som du sier, men må presisere at det står MAKS to fingre imellom, så iallfall ikke mer enn det da... men står ikke noe om hva som er for stramt da. HI dersom du ikke får 2 fingre inn mellom selene, er det for stramt Endret 24. mai 2012 av <3 gutt2008 og jente2011 <3
Gjest mammatil3smågull Skrevet 24. mai 2012 #9 Skrevet 24. mai 2012 Jeg strammer godt til, men får plass til ca 2 fingre imellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå