Gå til innhold

Er det borettslaget som skal betale?

Anbefalte innlegg

Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Fire planker på verandaen er råtne. Er det borettslaget som skal betale siden det er utvendig vedlikehold?

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Det vil jeg anta. Om du ikke har lyst til å spørre direkte kan du jo forhøre deg om det er greit at du maler verandaen turkis. Sier de nei og at utvendig vedlh. er borettslagets oppgave- vel..

Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Hehe. Hadde tatt seg utmed turkis veranda :P jeg kan vel igrunn bare skrive et brev og legge det i styre-postkassa?

Var sånn stygt kunstgress teppe på verandaen som vi dro av idag og da så vi de råtne plankene. Skjønner ikke at de forrige eierne hr lagt sånn teppe engang. Verandaen ble jo mye større og finere med bare plankene

Gjest sug lut
Skrevet

Fordele vekta på større område for å slippe å gjøre noe med råttenskapen, kanskje..? Skummelt, uansett. Et ordentlig plankegulv kan imidlertid gi flis i foten om det ikke er bra laget (eller i stumpen på nakne småttiser...) så kanskje det var grunnen til teppet.

Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Jeg vil heller passe på at den nakne småttisen min ikke får flis i rumpa enn all den dritten som har samla seg i det teppet de siste åra :P

Skrevet

Hvis du eier leiligheten/huset vil jeg gå ut fra at du må dekke det sjøl. Det er en del av normalt vedlikehold på hus, som er eiers ansvar. Akkurat som om du hadde eid et hvilke som helst annet hus.

Hadde du leid hadde det vært utleiers ansvar.

Gjest sug lut
Skrevet

Hvis du eier leiligheten/huset vil jeg gå ut fra at du må dekke det sjøl. Det er en del av normalt vedlikehold på hus, som er eiers ansvar. Akkurat som om du hadde eid et hvilke som helst annet hus.

Ikke nødvendigvis. Her er alt av balkongvedlikehold borettslagets, ikke noe man får starte på frihånd.
Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Her er balkong borettslagets ansvar her også, betaler balkong roleg hver mnd i fellesutgiftene.

Skrevet

Ikke nødvendigvis. Her er alt av balkongvedlikehold borettslagets, ikke noe man får starte på frihånd.

Da går jeg ut fra at du bor i type blokk/rekkehus.

Skrevet

Det ytre skal borettslaget dekke. Du må gjøre arbeidet selv, men de skal betale matrialer.

Det er også på grunn av fasadelikhet det er slik..

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Hos oss er vedlikehold av verandaer noe vi må ta oss av selv, både praktisk og økonomisk. Borettslaget holder maling til verandaen da, slik at alle holder seg til samme farge.

Sånn ting variere sikkert fra borettslag til borettslag alt etter avtaler som blir gjort.

Skrevet

Her må vi betale for både bygging av uteområde(etter forskriftene), maling, beising og vedlikehold selv.

Maling og beis kan vi få dekket utgiftene til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...