Gå til innhold

Faktor 100 på barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ei som fortalte meg at hun brukte det på barna sine. Jeg visste ikke at det fantes en gang jeg, og litt sol må da være greit å få på kroppen?

Må være et svineri å smøre ut!

Barna har ikke (synlig) sart hud.

Her bruker barna 15-20 faktor, og de blir aldri brente.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes ikke noe som heter f.100, så det er bare tull!!!!!!

Skulle likt å vite isåfall hva denne solkremen heter.............

Her går det i f.20-30 hjemme og 30-50 i syden :)

Skrevet

Hun mener vel at hun bruker sunblock da, 100% beskyttelse?

Jeg bruker faktor 20 og 30 på ungene mine, har aldri opplevd at de har blitt brent.

Skrevet

Faktor 100 har jeg aldri hørt om, men jeg syns 15-20 er for lite på barn. Husk at ikke det er bare for å unngå solbrenthet man smører seg, men aller mest for å unngå hudkreft i fremtiden. Vi bruker solfaktor 30 på både store og små og smører flere ganger i løpet av dagen og vi blir brune likevel.

Skrevet

Finnes ikke noe som heter f.100, så det er bare tull!!!!!!

Skulle likt å vite isåfall hva denne solkremen heter.............

Her går det i f.20-30 hjemme og 30-50 i syden :)

Det finnes.

Så det selv på Bahamas for litt siden.

Eller, jeg vet jeg så faktor 80, men mener å huske at jeg så 100 også.

Skrevet

Har sett faktor 80 til voksne i solkremer som brukes etter laseroperasjoner i ansiktet, men aldri barnesolkremer med høyere enn 50.

Skrevet

Faren for hudkreft er vel kun tilstede om man blir brent?

Skrevet

Eh....nei!!

Skrevet

Faktor 100 har jeg aldri hørt om, men jeg syns 15-20 er for lite på barn. Husk at ikke det er bare for å unngå solbrenthet man smører seg, men aller mest for å unngå hudkreft i fremtiden. Vi bruker solfaktor 30 på både store og små og smører flere ganger i løpet av dagen og vi blir brune likevel.

Men grunnen til at man bruker solkrem med faktor er jo fordi man ikke skal bli brent? Og det er jo det at man blir brent som gjør at man får høyere risiko for hudkreft?

På hvilke andre måter er det du mener en solkrem kan beskytte mot kreft?

Skrevet

Det har jeg også lært, at det er hud som har blitt brent som barn som er har større sjanse for hudkreft i voksen alder.

Mine barn som har mørkt hår og mye pigment har god beskyttelse i seg selv og trenger ikke mer enn faktor 20 for å beskytte mot den farlige strålingen. Barn med lys hud må ha høyere faktor, 30 eller 50.

Skrevet

vi har kjøpt inn 50 i år.. sola kom brått på. og vi var bleike fra før av.. vi har smørt oss masse og alle er blitt brune. sjønne ikkje hvorfor folk mener høy solfaktor er så hysterisk.

eg tåler ikkje sol når eg er gravid heller så blir svidd med en gang. noe som eg vanligvis aldri blir. og jentongen har aldri blitt brent. men er allerede i år brunere på armene en eg blir med intens soling heile sommeren:P

har tiligere brukt 30 til jentongen og ingen ting på meg

Skrevet

Eh....nei!!

Eh..da må du forklare.

Skrevet

Her står det også at det er barn som har blitt brent som er mer utsatt for hudkreft, jeg tolker det som at man skal bruke høy nok faktor til at barnet ikke blir brent men det er ikke nødvendig å bruke faktor 50...

http://www.klikk.no/...ticle476025.ece

Skrevet

Jeg vet ei som prøvde solkrem med faktor 70 eller noe slik(Fant det i syden en eller annen plass) Og det som skjedde da var ut hun kokte huden sin. Hun fikk faktisk skade på huden fordi den dannet et lokk, og huden fikk ikke luft.

Så om dere finner solkrem med høyere faktor enn 50, så ikke bruk det på barna hvertfall! Bruk barnesolkrem ikke høyere enn det som er i Norge, så slipper du uheldige opplevelser.

Vi bruker 25-30 på ungen her. Det holder massevis. Smører om morgen før barnehagen, og hun har ikke blitt brent enda. Smører en eller to ganger til i løpet av dagen selvfølgelig.

Skrevet

Her har vi 20, 30 og 50. Bruker 30 nå til de får litt farge, så går vi over til 30. Bruker 50 om det blir litt rødt, men er veldig nøye med å smøre eller ha tynne klær på.

Skrevet

I følge kreftforeningen beskytter ikke faktor 30 bedre enn 15

Undersøkelser har vist at mange smører seg med ¼ av den mengden solkrem som solfaktoren er beregnet ut i fra og dermed får lavere beskyttelse enn solfaktoren tilsier. Det er viktigere å smøre jevnt og rikelig enn å bruke høy faktor, og det er ikke slik at faktor 30 beskytter dobbelt så godt som faktor 15. Brukt riktig vil faktor 15 gi god beskyttelse for de fleste i Norge

http://www.kreftfore..._og_kreft_17688

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...