Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #1 Skrevet 24. mai 2012 Gir du barna dina klær fra Kina? Kjøper du skinnsko? Slekker du ditt eget "slavery footprint" når du handler, for å se hvor mange mennesker som må sitte innesperret og sy for å gi deg klær på kroppen? Drikker du kaffe fra Brasil, te fra India eller Sri Lanka, der arbeidsforhorholdene tilsvarer slavekontrakter? Reiser du på sydenturer til Tyrkia? Har du ja på en av disse, hold munn om en forbaska elefant.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #2 Skrevet 24. mai 2012 Kjøper fair trade-merket så ofte jeg kan. Klær og sko Må vi faktisk ha i et kaldt land som Norge. Sirkus er ikke en nødvendighet. Hilsen HI fra sirkustråden.
Gjest Miryks Skrevet 24. mai 2012 #4 Skrevet 24. mai 2012 Kjøper fair trade-merket så ofte jeg kan. Klær og sko Må vi faktisk ha i et kaldt land som Norge. Sirkus er ikke en nødvendighet. Hilsen HI fra sirkustråden. Selv om det sitter folk bak som får minimalt betalt og som har et ræva liv selv? Flytt til et varmere land da, vel. Du Må ikke bo her, i et kaldt land som Norge, vet du
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 24. mai 2012 #5 Skrevet 24. mai 2012 Jeg er ikke flink idealist på alle områder, det er det nok ikke mange som er, men sirkus, og en del av tingene på lista di + noen fler, avstår jeg fra
Gjest Heartbroken Skrevet 24. mai 2012 #6 Skrevet 24. mai 2012 Flere feil gjør ikke en rett! Selv om man ikke kan gjøre noe med all urett i verden, kan man etterstrebe å gjøre en forskjell der man kan. Det er nok vanskelig å kontrollere hvilke forhold klærne og maten vår blir produsert under, men jeg kjøper Fairtrade når jeg kan og retter meg ellers etter myndighetenes anbefalinger om hvilke land man ikke bør handle varer fra - men de landene er som regel boikottet her i landet uansett. Og det gir meg svært liten glede å sitte på sirkus og se en sliten elefant som er dressert på grusomste vis for å forlyste oss, da hjelper det lite å tenke på at jeg hvertfall kjøper Fairtrade, liksom...
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #7 Skrevet 24. mai 2012 Kjøper fair trade-merket så ofte jeg kan. Klær og sko Må vi faktisk ha i et kaldt land som Norge. Sirkus er ikke en nødvendighet. Hilsen HI fra sirkustråden. Selv om det sitter folk bak som får minimalt betalt og som har et ræva liv selv? Flytt til et varmere land da, vel. Du Må ikke bo her, i et kaldt land som Norge, vet du Så fordi barn i andre land blir solgt som sexslaver så skal ikke jeg bry meg hvis nabobarnet "bare" får litt juling i ny og ne? eh.. Jo. Trives godt i Norge jeg. Har faktisk tenkt å skaffe meg noen merinosauer, så jeg kan produsere mine egne fair-trade vinterklær
Light of my life Skrevet 24. mai 2012 #8 Skrevet 24. mai 2012 Unnskyld meg, men hva f har det med saken å gjøre?? Vi kan alle gjøre vårt beste på denne jorden i å bidra til at ingen, hverken mennesker eller dyr, lider unødig. Ingen er perfekte, og ingen kan klare å gjøre alt, men hvis alle bidrar med det de kan så blir vår verden et litt bedre sted å leve. Hvis alle skal tenke som deg HI kan vi jo like så greit gi opp og tillate all mishandling av mennesker og dyr da. Er det en god plan syntes du? Så kan du kose deg på sirkus da vet du, mens nabomannen denger kone og barn. Blir koselig det.
Gjest Miryks Skrevet 24. mai 2012 #9 Skrevet 24. mai 2012 Så fordi barn i andre land blir solgt som sexslaver så skal ikke jeg bry meg hvis nabobarnet "bare" får litt juling i ny og ne? eh.. Jo. Trives godt i Norge jeg. Har faktisk tenkt å skaffe meg noen merinosauer, så jeg kan produsere mine egne fair-trade vinterklær ...trodde jeg kom med idiotiske sammenligninger. Gjør det, du. Jeg har ikke tro på det der Fair-trade. Like liten tro som jeg har til at alle de millionene som samles inn hvert år går til folk som skal ha det i Afrika osv. Det sitter noen griske jævler bak det meste ut av de der aksjonene....
stjertløvetann Skrevet 24. mai 2012 #10 Skrevet 24. mai 2012 Gir du barna dina klær fra Kina? Kjøper du skinnsko? Slekker du ditt eget "slavery footprint" når du handler, for å se hvor mange mennesker som må sitte innesperret og sy for å gi deg klær på kroppen? Drikker du kaffe fra Brasil, te fra India eller Sri Lanka, der arbeidsforhorholdene tilsvarer slavekontrakter? Reiser du på sydenturer til Tyrkia? Har du ja på en av disse, hold munn om en forbaska elefant. Så mennesker på slavekontrakt i Brasil og India vil få en bedre hverdag hvis jeg driter i at elefanter behandles dårlig på norske sirkus? Hvorfor har ingen fortalt meg at verden er så enkel før??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå