Lykkelig g~g~j Skrevet 24. mai 2012 #1 Skrevet 24. mai 2012 Hvordan er dette mulig? Er helt sikker på hvilken dag hun ble laget, og har hatt regelmessig... Syns det er skummelt når jeg er så sikker selv. Noen som kan forklare hvordan det er mulig? Hva om jeg går over mye nå da???
Kanutten83 Skrevet 24. mai 2012 #2 Skrevet 24. mai 2012 Ulterminen går ikke ut i fra når barnet ble laget, men hvor lenge barnet vil bruke på å modnes. Husk at selv om et svangerskap regnes til 40+2 så er det bare et gjennomsnitt. Noen barn er modne nok etter 38 uker, andre etter 41 uker. Jeg har også vært sikker på når barna mine er blitt unnfanget, og jeg har blitt flyttet både en uke tilbake og en uke frem. Er du veldig usikker når terminen nærmerer seg, så bør du ta det opp med legen din og be om å få en grundig undersøkelse
Lykkelig g~g~j Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2012 Takk for svar... Ble så paff bare... Har vært så korrekt med de to andre ... Får begynne å forberede meg til 'min' termin
Kanutten83 Skrevet 24. mai 2012 #4 Skrevet 24. mai 2012 Hehe, man blir gjerne det Med eldstemann så var jeg forberedt på å bli satt tilbake, "alle" blir jo det. Regna med det samme med nr 2, så når jordmora sa at terminen var en uke tidligere enn mensterminen så var jeg på nippet til å begynne å krangle med henne Men så kom jeg på at jeg ville jo evt ikke gå mange dagene over menstermin før jeg evt ble satt i gang, så da lot jeg det være Minsten ble forøvrig født av seg selv i uke 36, fiks ferdig
Lykkelig g~g~j Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2012 Får håpe jeg slipper bekymringene med å gå overtid nå da... Vet ikke hvor lenge man går over nå men syntes 14+9 dager er i overkant av psyken vil ... Men er lenge til det da!!
Iselilja Skrevet 24. mai 2012 #6 Skrevet 24. mai 2012 Du får ta det med en klype salt. Jeg venter nr fire nå. Har blitt satt tilbake to uker ved alle svangerskapene, men de tre første kom til menstermin. Også denne gangen ble jeg satt tilbake, men vet at "min" termin er riktig. Som deg vet jeg akkurat når befruktningen skjedde. Jeg hadde tatt eggløsningstester, og dersom ul-terminen skulle stemme måtte jeg testet positivt på graviditetstest dagen før befruktning I tillegg hadde jeg en tidlig ultralyd der gynekologen og jeg var helt enige om hvor langt jeg var på vei. Jeg fikk ikke rutineultralyd før i uke 21. Mine barn var, og er fortsatt, små. De to eldste er suverent minst i klassene sine. Legen og fødeavdelingen går ut fra ultralydterminen. Jeg bekymrer meg ikke det minste, siden jeg aldri har gått på overtid før, men du kan jo være litt obs på det dersom det skulle trekke over for deg. Lykke til!
Appelsindyret Skrevet 24. mai 2012 #7 Skrevet 24. mai 2012 førstemann ble jeg satt tilbake 8 dager... og han kom 1 dag etter termin Denne gangen ble jeg satt tilbake 12 dager! Og jeg er også veldig engstelig for at jeg skal gå for lenge over termin :S
Aprilia Skrevet 24. mai 2012 #8 Skrevet 24. mai 2012 ul termin kan nok stemme. jeg ble satt tilbake 12 dager denne gangen og var skråsikker på at det umulig kunne stemme. jeg hadde regelmessig mens osv, så var ikke i tvil. men her sitter jeg, med ul termin i morgen, å det har fortsatt ikke kommet noe baby. jeg ligger akkurat der jeg skal være når det gjelder symfysemål også, så er ikke redd for at babyen skal være for stor heller. jeg har vært inn på to ul da de bruker å gjøre det når en blir flyttet såpass mye, men de har hele tiden holdt fast ved samme termin. forklaringen var at det hender at egget svømmer en del rundt før det fester seg, eller at syklusen din er noe lengre enn en trur osv. kan være flere grunner. uansett så kommer babyen når den er ferdig, uansett om det blir til mensstermin eller ul termin. lykke til videre!
Lykkelig g~g~j Skrevet 25. mai 2012 Forfatter #9 Skrevet 25. mai 2012 Tusen takk for svarene... Det beroliger å se at flere har det slik blir forhåpentligvis fødsel en gang Midt imellom da får jeg aldri vite hva som var "rett"
.Lillemy. Skrevet 25. mai 2012 #10 Skrevet 25. mai 2012 Terminen ble flyttet 7 dager med førstemann, han kom 1 dag etter ul termin( 8 dager etter mens termin) Denne gangen ble ul terminen 10 dager etter mens termin. Bekymrer meg ikke for det. Som en over her sier så beregnes ul terminen for når barnet er forventet å komme, noen barn bruker lenge tid på å modnes. Barnet kommer når det er klar uansett. Og hvis du går over termin, og er bekymret, kan du ta det opp med fødeavdelingen så får du nok komme inn på ul. Lykke til videre .-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå