Gå til innhold

hater å være alenemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

hater og alltid ha 100% ansvar, kan ikke gå noen vei etter han har lagt seg for kvelden. Alt er stress og styr hvis man skal ut og ordne noe. Opp og ned i bil...huff

Familie som mente jeg burde beholde og de skulle stille opp..ser jeg de, nei aldri. Det passer aldri med noen som helst hvis jeg spør..skjønner jo at det må gå på de sine premisser..men det blir til at jeg ikke gidder å spørre lenger pga de kan aldri når jeg trenger. Venner og, gledet seg så og skulle komme på besøk og skulle være "tantene"..ser jeg de.. NEI.

Er så drittlei av at jeg alt jeg gjorde før kan jeg aldri gjøre lenger og bare være alene hele tiden.

Hater at barnefar lever det gode liv og gir så fullstendig faen i barnet sitt...huff

dagens sutreinnlegg...er bare lei og sliten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var der du er i dag. 100% ansvar for barna (ikke fordi familien ikke gidder å stille opp, men fordi de lever 200 mil unna og er i full jobb, begge foreldrene mine). Hadde ingen venner og var mye syk. Ingen mulighet til å komme meg ut og finne på noe. Redningen ble internett og turer med barna, der jeg ble kjent med nye mennesker som etterhvert ble mine venner. Poenget er å se muligheter fremfor begrensninger. Det er få ting (som fyllefest osv) som du IKKe kan ta barna med på - det meste kan gjøres med barn. Så ta ungen med deg og dra på tur! På camping, badeland, andre steder med folk. Ungen har ikke noe vondt av det, og du blir kjent med nye mennesker. Tenk slik: jeg har sånne og sånne begrensninger og rammer, og må gjøre det beste ut av situasjonen innen disse rammene. Jeg traff også en mann som nå er min samboer, selv uten barnevakt. Så alt er mulig, hold hodet hevet!

Skrevet

Kan du ikke få noe avlastning da? Hvor i landet bor du?

Skrevet

huff jeg vet det blir bedre og alt det er..men har bare en drittdag idag..ingenting går min vei. Måtte bare få ut litt frustrasjon. Blir bedre når han begynner i barnehage og jeg i jobb igjen.

har bare litt hat i meg idag..fikk melding av den idiotiske bf om at det er så deilig at sommeren er her og alt han kan gjøre og skal gjøre..dra på kompistur etcetc..fikk en lang avhandling..

hi

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

huff jeg vet det blir bedre og alt det er..men har bare en drittdag idag..ingenting går min vei. Måtte bare få ut litt frustrasjon. Blir bedre når han begynner i barnehage og jeg i jobb igjen.

har bare litt hat i meg idag..fikk melding av den idiotiske bf om at det er så deilig at sommeren er her og alt han kan gjøre og skal gjøre..dra på kompistur etcetc..fikk en lang avhandling..

hi

Hvorfor har du kontakt med ham når han ikke har kontakt med barnet? Og sender ekle meldinger til deg? Det første du bør gjøre for å føle deg bedre, er å kutte ham ut. Helt til han tar ansvar og tar kontakt for samvær. Til da kan du bare blokkere nummeret hans, slette han fra FB osv. Så får han heller skrive brev til deg hvis han ønsker å gjenoppta samvær. Slik som du beskriver er han bare slem med deg og ikke noe du burde ha i livet ditt.

Skrevet

Sender deg en trøsteklem:-) for vet hvordan det er og sitte med alt ansvaret alene, men etter noen år alene fant jeg en ny mann som forguder barna mine og det er han de kaller far.

Skrevet

jeg tar aldri kontakt med han. Han er og blokkert på facebook.

Når jeg får slike meldinger svarer jeg ikke. Men får alltid beskjed om at jeg må ta det gode med det dårlige..og være tilgjenglig tilfelle han vil ha samvær for det er det beste for barnet..men jeg tviler sterkt på at det er det som er best da. Vil egentlig kutte han ut og aldri prate med han igjen..hadde vært deilig og en stor stein løftet av mine skuldre...jaja

men takk for gode ord :)

Skrevet

Full forståelse for at det er tøft! Ville egentlig bare si at du har all min respekt og beundring som klarer det. Dette var sikkert ikke mye hjelp, men kanskje en liten trøst.

Skrevet

Skjønner deg godt HI...

Jeg vil anbefale deg om at han kan ta kontakt via brev hvis han vil ungen noe, også bytter du nr. ;)

Er det ingen i område som kan sitte barnevakt? da tenker jeg litt på sånn ala skoleelever (vidregående skole og oppover) som er flinke med barn du kan leie som barnevakt? Og "gift" deg med internettet, man kan vær utrolig sosial på det ;)

Det verste for meg var å akseptere at jeg er alene med et barn

Hvor i landet bor du forresten?

Skrevet

hater og alltid ha 100% ansvar, kan ikke gå noen vei etter han har lagt seg for kvelden. Alt er stress og styr hvis man skal ut og ordne noe. Opp og ned i bil...huff

Familie som mente jeg burde beholde og de skulle stille opp..ser jeg de, nei aldri. Det passer aldri med noen som helst hvis jeg spør..skjønner jo at det må gå på de sine premisser..men det blir til at jeg ikke gidder å spørre lenger pga de kan aldri når jeg trenger. Venner og, gledet seg så og skulle komme på besøk og skulle være "tantene"..ser jeg de.. NEI.

Er så drittlei av at jeg alt jeg gjorde før kan jeg aldri gjøre lenger og bare være alene hele tiden.

Hater at barnefar lever det gode liv og gir så fullstendig faen i barnet sitt...huff

Klem til deg :-) For et år siden flytta vi fra familien, rundt fire timer unna. Hadde ikke barnevakt, faren stilte ikke opp en periode.. And the list goes on. Følte meg veldig isolert og innesperra. Barnefar skjerpet seg etterhvert og har nå samvær annenhver helg. Men i ukedagene har jeg samme case som du :-) Alene og går ingen sted etter vesla er i seng, ingen trening på sats på kveldene som back in the days. Husarbeid som må gjøres alene, for så studier til sent på kveld. Når jeg endelig kom meg ut traff jeg nye folk ( Menn også!!)

Det er KJEDELIG å være alene, men å ha barn er ingen dans på roser vettu. Faktisk føler jeg det ikke er noe særlig annerledes nå enn da jeg var sammen med faren til jentungen min, for han var lat og gjorde ikke en dritt. Rydda, lagde mat og tok meg av ungen. Nå er den eneste forskjellen at jeg ikke har en ekstra å plukke opp rot etter, + en mindre irritasjonsfaktor i livet mitt ;-) Vil anbefale deg å skaffe en barnevakt, kanskje du kan henge opp en lapp på butikken eller kjenner noen som har en datter/kusine eller en tenåring som vil tjene litt lommepenger? Utvid nettverket ditt, og finn deg en hobby du kan drive på med på kveldene! Barn er ingen hindring, man må bare planlegge litt ekstra.

Skrevet

er 100 % alene selv og forstår det du mener. men jeg er stikk motsatt.. vil ikke ha barnevakt, jeg skal jammen vise de at jeg klarer dette selv. mange sa jeg kom til å komme å be på mine knær om de kunne passe lillegutt.. men jeg har virkelig motbevist de. nå er det faktisk de som spør om å få låne han ;) kanskje du kan prøve det? ikke spør om noe.. bare vent og se om noen besteforeldre vil låne barnet ditt litt etterhvert? ellers kan du også spørre de om når det evnt passer for dem å ha han i fremtiden, også planlegger du utifra det?

Skrevet

I Oslo er det en bhg som drives av aleneforeldre. Man kan ta med barna sine og passe andres barn samtidig. Da opparbeider man seg barnepass! Kanskje det finnes noe slikt der du bor?

Hva med å skaffe en søt tenåringsjente til å være barnevakt?

Hva med å bli kjent med andre som har barn, hvor dere kan bytte på å passe for hverandre?

Det finnes alltid muligheter, du må bare utforske dem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...