Gå til innhold

Noen må ha likt stemødre engang

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

Hvordan ellers kan en så villig, utholdende og ikke minst vakker blomst ha fått et slikt navn? Nå har jeg gule, dyplilla, blålilla og blå-og-gule på balkongen og de er virkelig bare til glede.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du har en stemor selv, og er gift med en stefar skjønner du hvorfor. All ære til steforeldre.

Skrevet

Jeg hadde en blomsterbok for barn en gang i tiden, og der sto det små historier rundt ulike blomster og planter.

Fritt etter hukommelsen var historien om stemorsblomsten noe sånt:

Stemorsblomsten har fått navnet etter formen, de to stedøtrene må sitte trangt øverst i mørke og triste klær, de to ekte døtrene har bedre plass på sidene og mer fargerike klær, og stemoren breier seg ut nederst i fargerik kjole.

Skrevet

Jeg likte mye bedre tanken om at noen må ha likt sin stemor en gang siden blomsten er så fin...

Gjest sug lut
Skrevet (endret)

Helt enig, Zana123. Men forklaringen var i alle fall interessant, selv om den bare var full av stemor-fordommer.

Endret av sug lut
Gjest Tullmusa83
Skrevet

Hm trodde stemødre altid skulle være vakre. Å at de måtte være hardføre fra gammelt av. Pappas kone nr 2 måtte i hvertfall være litt tykkhudet da farmor, insisterte på å ha bryllupsbildet til mamma og pappa oppe til sin dødsdag. Uten å henge opp hennes og pappas bryllupsbilde.

Gjest amandine
Skrevet

Selvfølgelig er stemødre vakre!! Spesielt de som kler seg i lyse blåfarger. De er vakre og snille og tålmodige og har godt humør. De er fulle av omsorg og skaper glede rundt seg. Det var meg du mente, ikke sant???

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Har aldri hatt noe spesielt til overs for stemødre, men nå som min stemor har blitt stemormor har hun jaggu meg myknet til og blitt fantastisk hun også! Noen stemødre trenger bare litt tid tydeligvis... Jeg blir vel stemor en gang selv så jeg skal slutte å skjære alle over en kam, og blomsten er det ikke noe å si på! Mine stemorblomster fra i fjor kom igjen i år de var stemor stauder det visste jeg ikke gikk an, nå har min mor adoptert mine stemødre. Skikkelig vakkert slekstreff!

Skrevet

Da er det vel nummeret før biomorplanten kommer, og den er sikkert et jævla herk av et ugress som ødelegger for alle andre og suger til seg alt til seg selv.

Hvertfall i følge Annie.

Skrevet

Jeg tror stemødre får veldig mye kjeft og negative tanker som de ikke fortjener. Jeg har en stemor og hun har alltid ønsket min søster og meg velkomne og hun og pappa stiller opp så mye de kan for våre to små.

Over til stemorsblomsten. Jeg har noen stemorsblomster som har kommet tilbake for andre året nå. Skulle gjerne hatt dem et annet sted fordi det blomsterbedet de er i prøver vi å "kvitte" oss med.

Gjest sug lut
Skrevet

Over til stemorsblomsten. Jeg har noen stemorsblomster som har kommet tilbake for andre året nå. Skulle gjerne hatt dem et annet sted fordi det blomsterbedet de er i prøver vi å "kvitte" oss med.

Løsning: flytt dem kjærlig over i noen store, lette krukker (store fordi du da kan plante mange oppi og få bugne-effekten, samt at de holder bedre på vann og da kan du dra på pinseferie uten å komme hjem til dævvinger, lette fordi du da kan flytte dem rundt der de til enhver tid gjør mest pynte-nytte.)

Skrevet

Løsning: flytt dem kjærlig over i noen store, lette krukker (store fordi du da kan plante mange oppi og få bugne-effekten, samt at de holder bedre på vann og da kan du dra på pinseferie uten å komme hjem til dævvinger, lette fordi du da kan flytte dem rundt der de til enhver tid gjør mest pynte-nytte.)

Eller min løsning som er å bare røske bort alt når jeg får tid og heller kjøper nye blomster til en krukke når jeg gidder det. Har alt for mye annet som også skal gjøres her til å bry meg om stemorsblomstene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...