Gå til innhold

Synd i gutten min?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min skal begynne på skole til høsten, men jeg aner ikke hvor ennå.

Han er innskrevet på skolen der vi bor, men vi har kontrakt som går ut 30. juni, så da må vi flytte. Siden det ikke er noe til leie i skolekretsen vi bor nå, må han ganske sikkert begynne på en annen skole. Problemet er jo at jeg ikke aner hvilken skolen ennå. Vi sliter med å få oss en annen leilighet, og jeg vet ikke når vi får det.

Det er vel noen bli-kjent dager på skolen nå før sommeren, men disse får jo ikke sønnen vår blitt med på. I tillegg får jo ikke skolen han skal begynne på tilsendt noe informasjon fra barnehagen, slik de ville fått om han skulle begynt på skolen han er innskrevet på.

Jeg blir litt trist på sønnen min sine vegne, men vet ikke om det er noen grunn til det? Jeg føler at skolestarten bare blir noe veldig uforberedt.

 

Et spørsmål om noe helt annet... Er det noen som vet hva som skjer hvis vi ikke finner annen leilighet før kontrakten vår løper ut? Vi leier hos studentsamskipnaden i byen. Kan de kaste oss ut når kontrakten går ut hvis vi ikke har funnet noe annet sted å bo?

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Ingen av mine har fått vært på velkommen-og-bli-kjent-besøk på sin skole før skolestart, den ene pga søknad om skolebytte som ikke ble innvilget før i juli/august, og den andre pga flytting. Det har ikke vært noe problem, men jeg vil anbefale å la ham begynne på sfo før skolestart i august, gjerne tidlig i august for da er det ikke så mange barn og ikke så overveldende. Da får han eieforhold til skolen og blir kjent med noen på en mye bedre måte. Dessuten, når dere finner ut hvor dere havner så legger dere mange småturer innom skolegården i sommer, tester klatrestativene og ballveggen og fotballbanen og sånn, det er også en hjelp.

Skrevet

Ja, de kan kaste dere ut for å gi leiligheten til andre studenter med barn. Dersom du blir kastet ut er det kommunen sitt ansvar å finne bopel til dere om du ikke finner noe selv.

Skrevet

Ja, de kan kaste dere ut for å gi leiligheten til andre studenter med barn. Dersom du blir kastet ut er det kommunen sitt ansvar å finne bopel til dere om du ikke finner noe selv.

 

Vet du noe mer om dette? Akkurat hva er det som skjer da isåfall?

Jeg håper jo virkelig at vi finner noe. Vi går på de visningene vi kan, og jeg håper virkelig at vi ikke ender opp i en slik situasjon. Men etter å ha hørt en del ganger nå at vi har gjort et godt inntrykk, men at noen andre allikevel har fått leiligheten, blir jeg litt pessimistisk... :-(

Skrevet

Ingen av mine har fått vært på velkommen-og-bli-kjent-besøk på sin skole før skolestart, den ene pga søknad om skolebytte som ikke ble innvilget før i juli/august, og den andre pga flytting. Det har ikke vært noe problem, men jeg vil anbefale å la ham begynne på sfo før skolestart i august, gjerne tidlig i august for da er det ikke så mange barn og ikke så overveldende. Da får han eieforhold til skolen og blir kjent med noen på en mye bedre måte. Dessuten, når dere finner ut hvor dere havner så legger dere mange småturer innom skolegården i sommer, tester klatrestativene og ballveggen og fotballbanen og sånn, det er også en hjelp.

 

Ja, vi får prøve å gjøre det slik. Jeg ønsker jo at skolestart skal bli en god opplevelse for han og at han skal føle seg trygg der. Når vi da flytter til en skolekrets der han ikke kjenner noen syns jeg vel det er ekstra ille at han ikke får vært med på noe. Men vi får la han begynne litt før i SFO, og som du sier besøke skolen litt i sommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...