Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #1 Skrevet 24. mai 2012 Vi har en jente på ti år som er litt sur om dagene for hun ikke får dra til sjøen og bade alene. Dette er noe flere av klasse venninnene får lov til og hun syns dette er skikkelig urettferdig at hun ikke får. Vi har snakka litt om det her hjemme og vi syns ikke hun er gammel eller moden nok. Hun er flink å svømme og har svømmeknapp på 200 meter....men tenk om noe skulle skje med henne eller en venninne...de er virkelig ikke store nok til å redde hverandre..og innen en av de kommer på å løpe etter hjelp er det kanskje for sent. Dette er sjø med bratte svaberg og slikt....ikke sandstrand. Får deres lov når de er ti år?
kommer nr3? Skrevet 24. mai 2012 #2 Skrevet 24. mai 2012 hei! jeg har ingen tiåring,men jeg er så enig med deres avgjørelse.ville heller ikke latt de bade alene i sjøen. kanskje man kunne hørt med foreldrene til de andre barne og man kunne rulert litt på å være med jentene? jeg kan leve med å være en kjip mamma,men ikke leve med å ha mistet noen barn.vi har da ingen å miste enten om det er våre egne eller andres. som regel går ting veldig bra,og de klarer seg som oftest,men jeg synes det er vågalt å sende de alene ja. spennende å høre andres synspunker rundt dette.
Vossafår Skrevet 24. mai 2012 #3 Skrevet 24. mai 2012 Aldri i verden, selv om vi ser badeplassen fra vinduet vårt. Det tar oss uansett et par min å komme dit hvis noe skulle skje å det er for lenge hvis noen er under vann. Jeg reagerer også på alle barna i den alderen som får bade alene. Langt hjemmefra! Selv om jeg selv fikk lov... Hehe, jeg hadde jo seff full kontroll.... ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå