Gå til innhold

Bare meg som ikke er så vanvittig glad i sommeren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at sommeren kommer nederst på listen over årstider for meg, jeg er rett og slett ikke så glad i varmen. Man svetter som en gris, får hodepine, får ikke sove om natta for det er så varmt, blir solbrent - for å nevne noe. Hver gang jeg møter noen kjente på gata, spesielt på denne tiden - på begynnelsen av sommersesongen, så lovspiser de det varme været, "ja nå skal vi ikke klage" etc. Vel, jeg har faktisk lyst til å klage, jeg lider meg faktisk gjennom de sommerdagene der det er opp mot tredve grader. De gangene jeg er modig nok til å innrømme ovenfor folk at jeg synes det er litt i overkant varmt, så får jeg nesten uten unntak kjeft. Ok..? Skal det ikke være lov å ikke like varmen? Folk klager jo som gale når gradestokken kryper under null, og da koser jeg meg! Men hvis jeg våger å uttale meg positivt om været da, så får jeg faktisk også relativt ofte kjeft, beskjed om at jeg er gal, blir nærmest bebreidet for at jeg går og koser meg når andre fryser. Hvor er respekten for at vi er forskjellige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er noen trøst er jeg helt lik deg.

Jeg kan ikke fordra varmen, jeg mistrives med å svette, jeg har ikke solt meg på mange år, jeg sitter i skyggen og peser på det varmeste om sommeren og lengter etter en kald vinterdag...

Men jeg møter ikke mye forståelse for det nei.

Skrevet

Er jo best og like vinteren da, den er jo lengst :P

Jeg elsker sommer og hater vinter, så bor nok i feil land

Skrevet

Så enig HI!

De siste par årene, etter at jeg fikk barn, har jeg blitt litt mer begeistret for sommeren, fordi jeg er student og har mye fri. Da jeg jobbet var jeg sur og utslitt hele sommeren.

Syns fortsatt absolutt makstemperatur for mitt behag er når det er ca 15 grader i skyggen, kanskje 20 i sola - hvis jeg har fri vel å merke.

Opplever det samme som deg, får beskjed om å ikke klage. Men JEG klager jo ikke på kulda om vinteren, når alle andre klager, så da må jeg vel få klage nå?

Skrevet

jeg heller liker ikke sommer,hater varme og sol.

i helgene fremover om det blir sol må jeg ta m ungen til ut og bade på badeland ute,der er det skygge og ho får kosa seg.

Skrevet

Over 30 grader er ikke så vanlig da... kunne nesten ikke tenkt meg å reise til et sted med 40 grader. Ville da ligget i vannkanten og pustet som en hval...

Det verste med sommeren synes jeg er at man får folk "på maten", både i nabolaget og på feriesteder. Liker å være litt mer privat og usett... Men på den annen side ser man for lite til naboene om vinteren. Det skulle vært en bedre balansegang :)

Skrevet

Veldig enig med #4 om at det har blitt bedre etter at jeg begynte å jobbe og har fri om sommeren! Husker som student, steikheit asfaltsommer med feriejobb i Oslo.. O lidelse. HI

Skrevet

Er så enig med deg! Irriterende at det ikke er LOV å ikke like sommeren så godt. Noen ting er flott med sommeren da. Elsker at det er frodig og grønt ute, øl ute i en park eller på stranda, og friske sommerkvelder er herlige. Men jeg trives mye bedre når det er litt kaldere. Det er lettere å kle på seg enn av seg, og uansett om man går naken på de varmeste dagene, så er det klamt, svett og jævlig.

Skrevet

ELSKER sommer, men helst sommer med 18-20 grader!

Skrevet

Jeg også takler varmen dårlig, men det mener jeg jo kommer av overvekten min. Jeg svetter MYE og blir veldig rød og ser jo bare helt utafor ut :P

Men.. er ikke så greit å være overvektig og skal pakkes inn i all slags varme klær heller, det er faktisk tyngre. Så derfor nyter jeg likevel sommeren bedre enn vinteren. Det er mange måter å kjøle seg ned på ;)

Skrevet

er vel bare å flytte nordover :) her er det sjeldent over 20 grader (eller over 15 grader for den saks skyld) ;) jeg elsker sommeren men er heller ikje noe videre glad i ekstrem varme. Blir også veldig lett solbrent så synes det er mye pes med all den smøringa :P

Skrevet

Blir med her, jeg altså. :)

Fint med en sånn grei norsk sommerdag eller to, særlig med noen fine sommerkvelder med vin på terassen. Men sommere med tropenetter osv: Jeg får helt panikk! Hater varme! Skikkelig! Når jeg nå får kommentarer om at jeg er heldig som har termin rett rundt hjørnet så jeg slipper å gå høygravid midt på sommeren, så kan jeg opplyse om at det var pinlig nøyaktig planlagt. Minst mulig kombinasjon varme og stor mage!

Elsker vår og høst, og skjønner ikke hva folk klager på da. Når det virkelig blåser og pisker regn på rutene, og man er nødt til å pakke seg inn i regntøy og anorakk, ja, da har jeg det fint, da! :)

Skrevet

Jeg har Ikke noe imot varmen. Men jeg er veldig allergisk som gress. Mange av de fine dagene i juni og juli er et h... Og jeg må holde meg innendørs. Mens det føles som jeg er veldig forkjølt. Det gjør at jeg ikke akkurat digger sommeren.

Skrevet

er vel bare å flytte nordover :) her er det sjeldent over 20 grader (eller over 15 grader for den saks skyld) ;) jeg elsker sommeren men er heller ikje noe videre glad i ekstrem varme. Blir også veldig lett solbrent så synes det er mye pes med all den smøringa :P

Har bodd i nordnorge i 11 år, og lengter tilbake!

Er søring, men tror jeg er født i feil landsdel.

Flytta sørover igjen pga kjærligheten...

HI

Skrevet

Hater tropevarme!! Får nærmest panikk av å ligge i solen. Er ikke overbegeistra for alt for varme sommere, nei. Dessuten blir det et sånt mas om at en må dra på stranda, og brunfarge bla bla.. Vel, nå er jeg ganske brun året rundt men har potensialet til å være brunere om jeg soler meg litt.

Møtte en bekjent i går som nærmest målte sin suksess i livet med at han var brunere en meg. Og jeg, jeg måtte bare se å få meg litt farge... BLæH, jeg liker meg best i skyggen med en kjølig bris :-) Tidlig høst er min favoritt :-)

Gjest Sensitiv har blitt mamma!
Skrevet

Nei, jeg er heller ikke glad i sommeren! Synes det er skrekkelig med mye sol og varme! Jeg mister energi og mistrives. Skjønner ikke at folk orker å f eks sole seg! Og så usunt som det er. Det er min mening.

Jeg liker høst og vinter, ruskete, friskt vær. Det er herlig!

Gjest Sensitiv har blitt mamma!
Skrevet

PS: Skal ikke flytte fordet, nei :-)

Skrevet

Foretrekker vel litt over 20 grader, med lett bris, litt forfriskende kveldsregn og en kjølig natt. Men - man kan vel ikke få alt... Hjelper litt med en vifte, da. ønsker meg varmepumpe med kjølefunksjon, ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...