Gå til innhold

Er det mange her som har en BMI over 30?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor høye er dere og hva veier dere?

Hvordan føler dere dere i deres eget skinn?

Er dere på slankern?

Ligger vel selv på 31 i BMI, 165 høy og 90 kg. Har gått opp og ned siden jeg var rundt 16 tipper jeg, opp ti kg, ned ti, opp femte, ned femten, opp tyve osv..

Er ikke fornøyd i det hele tatt. Akkurat lagt om livsstilen ganske grundig, har nå gått en måned, så er optimistisk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde 30 + i BMI for to mnd siden:) Nå er jeg nede på 28.

Var 167 cm og 88 kilo. Er 79 kilo nå - og fortsatt på slankern, men lite motivert og hadde meg en liten sprekk i dag;)

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg er 1,67 og veier ca 95 kg. Har gått opp 20 kg!!! siden jeg traff samboeren min for 7 år siden, og han er fremdeles like glad i meg ;)

Men nå er jeg på slankeren og håper å klare å ta av meg tilsvarende. Skal til med nytt fryseforsøk nå så om jeg er heldig å bli gravid vil jeg fortsette den gode livsstilsendringen, og blir jeg ikke gravid nå da setter jeg inn slankegiret! ;)

Skrevet

Jeg er 155 og 75 kilo. Så har en BMI som ligger på omtrent 31 tror jeg. Har vært ganske stabilt på den vekta de siste 10 årene, men vært nede i 68 kilo et par ganger. I første graviditet gikk jeg bare opp 5 kilo til 80, og denne gangen har jeg gått ned 2 kilo foreløpig. Spiser normalt, men orker ikke så store porsjoner da jeg blir fort mett.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Si ifra da om noen vil ha en "slankevenninne" da, så stiller jeg opp! :)

Skrevet

jeg har en bmi på 43,8.veier 128kg.jeg gikk opp 40kg pga medisiner som jeg aldri ble mett av.jeg kobla ikke at det var en bivirkning så da spiste jeg masse masse og gikk opp 40kg på svært kort tid.

Nå prøver jeg alt jeg kan og spise hver 3 time,ikke lett.

Ikke klarer jeg og trene,og klarer kun gå sakte så går to turer om dagen sakte på halv time pr tur.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Høres kjedelig ut å legge på seg av medisiner, men du må bare ta det i ditt tempo og to turer om dagen er jo kjempebra! Lykke til! :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

var 30,8 for noen mnd siden, 170 cm høy, veide da 89 kg, nå veier jeg 80,6 kg og har BMI på 27,9.. Skal sies jeg fødte for 2,5 mnd siden, gikk da fra 89 - 102 kg! Men så fort ungen var ute, så raste jeg ned til 89,6 innen 2 uker (masse vann i kroppenheldigvis) så gikk ikke opp mer enn 600 gram i egen vekt (hipp hurra!)

Har jobbet efektivt for de 9 kg, vet allerede fra to tidligre svangerskap at jeg raser ned i vekt de første 4 mnd etter fødsel, så må nok tilstå at jeg "utnytter" det siden jeg ikke har fått ammet. Om ca en mnd starter vekta å bli mer stabil igjen, og da kommer jeg jo til det punktet hvor jeg ikke kan la meg selv gå opp igjen i vekt, krysser fingrer for at jeg klarer det ;)

Veide forresten 125 kg når jeg var 17 år, så har jo alt i alt gått ned en god del, enda det har tatt meg noen år ;)

Skrevet

jeg slutta fort med de medisinene men har ikke klart og kutte ut godtet.-\

Føler de turene nesten ikke er vits siden jeg går så sakte men det er vel bedre enn ingenting:-)

Tusen takk:-)

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Føler de turene nesten ikke er vits siden jeg går så sakte men det er vel bedre enn ingenting:-)

Joda,visst hjelper turene! :) Jeg er også glad i gotteri, men spiser det kun av og til nå. dvs skal prøve å holde det til en gang pr uke. Jeg unner meg ananas og yoghurt, noe nøtter og et glass saft av og til. det blir søtt nok og jeg er ikke fanatisk på noe måte, men spiser mindre og sunnere.

Jeg vet akkurat hva jeg bør gjøre, men det er motivasjonen som har sviktet hos meg. MEN nå er den jammen tilbake igjen! JOOOOHOOO ;)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Hei :) Gi deg selv tid, og tillat deg selv å røre godis!

Veide selv 125 kg når jeg var 17 år, og når jeg ble gravid i 2009 veide jeg 98 kg, skal sies at jeg ikke beveget meg så mye mens jeg gikk ned i vekt da, det gikk mer på mindre/sunne måltider, og en mindre spasertur noen dager i uka. Prøvde å nekte meg selv godis helt, men da spiste jeg mere mat, så jeg tillot meg selv et max inntak pr uke, noe som gjorde det hele så mye lettere, fordelte det utover uken, ikke alt på en dag, for da ble det lettere å "ta igjen" inntaket :)

Viktigst av alt er nok å ta det i ditt tempo, ikke bry deg om andre mennesker og hva de sier/mener/tror, bare hold deg innstilt på at du klarer det, så skal du se det går, og vær stolt over hvert gram du går ned ;)

Skrevet

tusen takk til begge to:-)

er bare litt vanskelig og godta at jeg ikke er så rask som jeg var før jeg gikk opp,det er jo ikke så rart m tanke på alle ekstra kg.jeg klarer og gå lenger når det ikke er så varmt som nå så gleder meg til det blir overskya og vind:-)

Skrevet

Spiser vannmelon,baby gullrøtter,pærer...er pepsi max avhengig,tenkte og prøve og kutte ut d og men må konsentrere meg om mat og ikke så mye godt før jeg tenker på kutting av brus

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Spiser vannmelon,baby gullrøtter,pærer...er pepsi max avhengig,tenkte og prøve og kutte ut d og men må konsentrere meg om mat og ikke så mye godt før jeg tenker på kutting av brus

mmmmm, pepsi max :-o Min store synd her i livet ;) hehe.. Klarer ikke kutte den jeg, har gått fra 1,5L 5-7 dager i uka, til 2 1,5L pr uke da, men fortsatt mye, men det tok meg da 7 år å nå :-p hehe.. Tror nok man bare må gi seg selv tid, være realistisk i forhold til hva man selv makter og klarer :) Var hvertfall det som gjorde utslaget her, å innse hva JEG kunne klare, ikke hva alle andre klarer ;)

Målet her er 65-70 kg, får se hvordan jeg trives på 70 kg i første runde tenker jeg :)

Skrevet

jeg har en bmi på 43,8.veier 128kg.jeg gikk opp 40kg pga medisiner som jeg aldri ble mett av.jeg kobla ikke at det var en bivirkning så da spiste jeg masse masse og gikk opp 40kg på svært kort tid.

Nå prøver jeg alt jeg kan og spise hver 3 time,ikke lett.

Ikke klarer jeg og trene,og klarer kun gå sakte så går to turer om dagen sakte på halv time pr tur.

Jeg har en BMI på 45,6, jeg veier 133 kg og er 169 høy.

Jeg gikk opp 30 kg i svangerskapet og 15 av disse var bare vann.. Fikk vite at jeg hadde hatt feil stoffskifte gjennom hele graviditeten, men legen min hadde ikke oppdaget dette..

Det er tungt å gå og tungt å komme i gang, men man må jo bare prøve og gjøre det beste ut av det..

:)

Skrevet

dere er flinke:-)

når jeg fikk minsten så veide jeg 140kg,etter halvt år så hadde jeg gått ned til 88kg,der trives jeg for jeg har veldig kraftig benbyggning.

da trena jeg på helsestudio men det klarer jeg ikke nå.

kom nettopp på at jeg ikke har spist sjokolade siden mandag hehe...da er det jo bare og fortsette:-)

ang pepsi max så drikker jeg to ell tre bokser om dagen,har jeg halvannen liter så drikker jeg litt over halv liter,drikker mye skumma melk og vann nå i varmen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...