Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #1 Skrevet 23. mai 2012 Har dere fått penger enda?? Utbetalingsdatoen er 24. denne mnd.. Flere jeg kjenner har allerede fått penger.. men jeg har ikke fått enda.. Er første gang jeg skal få penger fra Nav.. er vel typisk at det er noe tull med papirer eller noe vel.. Selvom jeg har fått bekreftet at alt er i orden.. stoler ikke helt på Nav.. så krysser fingrene for at det kommer inn penger iløpet av natta Hvordan er det med dere andre? har dere fått penger enda ?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #2 Skrevet 23. mai 2012 første gang jeg skulle få penger fra nav så fikk jeg ikke, måtte ringe ned å purre de på. De hadde klart å rote vekk papirer selv om de sa de hadde fått de en uke før...ville ringt de imorra hvis de ikke er på konto
Gjest -ia- Skrevet 23. mai 2012 #3 Skrevet 23. mai 2012 Venter også på første utbetaling fra nav. Så er også veldig spent...
min<3 Skrevet 23. mai 2012 #4 Skrevet 23. mai 2012 Jeg var 50% sykemeldt i svangerskapet pga risikosvangerskap. Ikke en gang på 7mnd!!! Fikk jeg pengene mine til rett tid. Måtte alltid ringe dem etter utbetalingsdatoen og de hadde stort sett rotet bort papirene, eller de påsto at de ikke hadde fått dem. Dette faktisk etter at jeg selv hadde levert papirene på mitt nav kontor og fått en bekreftende kvittering om at papirene var levert. Den siste mnd før permisjon og jeg hadde blitt lovet på tro og ære om at jeg denne gangen skulle få pengene til rett tid klarte de og rote med papirene. Jeg ringte ned dit og stakkars den dama som da tok tlf. Jeg ropte i tlf at hvis de ikke skjerpet seg kom jeg til å føde før tiden. Da var faktisk pengene inne i løpet avdagen. Jeg jobber i et service yrke selv og jeg vet at de jeg ringer å prater med ikke nødvendigvis er personlig ansvarlig for rotet,men så dårlig service som jeg har fått av det nav kontoret har jeg aldri vært borti. Så jeg også hadde ringt dem i morgen hvis ikke pengene er på konto.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #5 Skrevet 23. mai 2012 Jeg er sykemeldt for første gang, og har ikke fått penger.. I tillegg står det ingenting om en kommende utbetaling på min side, inne på nav.. Så det ser vel igrunn mørkt ut. Må nok ta turen ned i morgen for å høre om det er noe feil... Regner jo med at det er noe galt siden dette er min aller første sykemelding.
moota m storebror&lillebror Skrevet 23. mai 2012 #6 Skrevet 23. mai 2012 Jeg er sykemeldt og fikk faktisk igår/i natt. Men selvfølgelig bare for 01.05 - 14.05. For tenk om jeg fikk hele lønna i en omgang i steden for 2-3 utbetalinger fra NAV og de 40% som jeg innimellom har klart å gå på jobb og får fra dem Stabilt og godt ja ........
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #7 Skrevet 23. mai 2012 I en del fylker er det noen ukers behandlingstid på sykepenger. NAV er også avhengige av at arbeidsgiver har sent inn det de skal i tide, så det er ikke alltid NAV selv det står på.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #8 Skrevet 23. mai 2012 Jeg har sendt inn alt, alle papirer fra både meg og arbeidgiver var på plass.. Sykemeldingen ble levert for sikkert 2-3 uker siden.. har ringt to ganger, begge gangene har de sagt at alt er i orden.. Men dette hørtes jo ikke mye positivt ut.. så har mine tvil om at jeg får noe penger.. Hvis dem ikke har kommet inn, og jeg klager.. vil det da ta lang tid før de kommer inn på konto? har jo regninger som må betales den 25.. Huff.. elendig at det skal være så mye surr med Nav.. - HI
Husbygger Skrevet 23. mai 2012 #9 Skrevet 23. mai 2012 Jeg sleit med å få sykepenger fra nav for ca 2 år siden. Vi levde på mannen sin lønn ei god stund, før jeg blei så fortvila at jeg begynte å grine i telefonen til ssaksbehandleren!! Da skal jeg si de klarte å finne papirene fort å fatte ett vedtak om sykepenger på rekordtid. Tror ikke det tok 1 time engang!! Håper det går bedre for deres del!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #10 Skrevet 23. mai 2012 Vel...har dessverre ikke noe optimistisk å si, mannen min var sykemeldt i flere mnd, han måtte hver mnd ringe å purre, opptil 3 ganger før pengene var på konto, siste gang han ringte var han sint, og det var da han fikk pengene....så jeg vet ikke jeg, men det er vel stort sett en grunn for at brukere blir sinte på nav ansatte...i tillegg til systemet... Men, ikke noe klaging nå, staten norge tar godt vare på oss, så at pengene man har rett på ikke kommer og man må mase dem til seg, er virkelig bare bagateller......eller?
Ugress Skrevet 23. mai 2012 #11 Skrevet 23. mai 2012 Jeg har fått pengene mine denne mnd. Men første gang jeg leverte sykemelding fikk jeg ikke penger før etter 2,5 mnd. Selv om jeg både ringte de og var innom Nav her og fikk bekreftet at alt var ok. De hadde det de trengte. Men plutselig manglet de noen papirer... Så ikke ta for gitt at du får penger denne mnd..
dreamzone Skrevet 24. mai 2012 #12 Skrevet 24. mai 2012 Jeg har nå fått sykepenger i 3 mnd. Vil bare minne dere alle at det står på NAV sine sider at sykepengene skal være utbetalt innen siste virkedag i mnd. Så selv om det står utbetalingsdato 23,24,25 osv så er det ingen garanti at de kommer den datoen, men skal komme innen mnd er omme. Har vært varierende disse mnd jeg har fått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå