Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #1 Skrevet 23. mai 2012 I det siste har jeg tenkt mer og mer på at Facebook og dette anonymforumet et strake motsetninger. På facebook er 95% av statusene positive, men her er like mange prosent av innleggene negative. Ikke overraskende akkurat, at vi legger ut positive ting under fullt navn, mens det negative skriver vi anonymt. Jeg skal i alle fall fortsette å henge her inne for å minne meg selv på at alt ikke er like rosenrødt som på fb....
Gjest Heartbroken Skrevet 23. mai 2012 #2 Skrevet 23. mai 2012 Jeg skjønner ikke helt denne misnøyen med at man deler de positive tingene på FB... Nå skal det sies at jeg svært sjelden legger ut statusoppdateringer, eller hva det heter, men når jeg gjør det er det som regel når jeg har noe morsomt eller positivt å dele. At jeg har svært tunge dager iblant, at jeg krangler med gubben og blir trøtt av kranglete tenåringer - det regner jeg med er av minimal interesse for mine venner og bekjente... Men at snuppa er konfirmant, at vi har vært på en fin fjelltur eller hatt en fin ferie er ting jeg syns er kjekt å dele. Forventer ikke at noen tror vi har det perfekte liv av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #3 Skrevet 23. mai 2012 Jeg skjønner ikke helt denne misnøyen med at man deler de positive tingene på FB... Nå skal det sies at jeg svært sjelden legger ut statusoppdateringer, eller hva det heter, men når jeg gjør det er det som regel når jeg har noe morsomt eller positivt å dele. At jeg har svært tunge dager iblant, at jeg krangler med gubben og blir trøtt av kranglete tenåringer - det regner jeg med er av minimal interesse for mine venner og bekjente... Men at snuppa er konfirmant, at vi har vært på en fin fjelltur eller hatt en fin ferie er ting jeg syns er kjekt å dele. Forventer ikke at noen tror vi har det perfekte liv av den grunn. men.. hvis du leggerr ut bilder av konfirmanten din eller andre store hyggelige ting, og altså bare en gang i blant, så er det jo heller ikke deg misnøyen handler om. Det som er komisk, som HI antyder, er alle de som nesten daglig legger ut bilder og kommentarer om små og store ting i livene sine.. og det er bare positive ting.. bilder av cupcakes og smilende barn. Og, alltid har de vært ute på et eller annet familievennlig, flott og spennende, og det skal selvfølgelig dokumenteres. Jeg tror at for veldig mange er minst halvparten av det er løgn og halvsannheter!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #4 Skrevet 23. mai 2012 Har jeg skrevet noe om misnøye over positive statuser på fb? Jeg vet jo at jeg gjør det samme selv. Er langt ifra lykkelig, men det er bare de artige, koselige tingene som skjer i livet mitt som havner på fb. Det er bare så utrolig mye frustrasjon og negativitet her inne at jeg ble veldig oppmerksom på forskjellene når jeg klikker mellom DIB og fb. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå