Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #1 Skrevet 23. mai 2012 Trodde aldri jeg skulle komme i denne situasjonen, men nå har jeg 2 plasser som har tilbudt meg jobb.. Det er samme jobben, men samtidig veldig forskjellige. Den ene er i en privat bedrift. Jeg har alle årene jeg har jobbet, jobbet i det private. Det er så som så, men det er litt slitsomt da man alltid må passe på selv å få det man har krav på. Jeg har også hatt to sjefer som har oppført seg mildt sagt bedritent. Jeg har derfor lengtet etter å få jobb i det offentlige. Men nå de siste årene har jeg jobbet i en flott privat bedrift. Men siden vi skal flytte må jeg slutte.. Den andre jobben er på en høyskole. Der har jeg fått tilbud om samme jobben, men med litt andre oppgaver i tillegg, å mer ansvar. Men arbeidstidene er bedre, å jeg slipper kveldsjobbing. Noe jeg må 1 kveld i uka i det private. Men hvordan er det med ferie for dere som jobber på skolen? Jeg kan jo ikke ha mange ukers ferie, jeg trenge jo pengene. Men jeg aner ikke hvordan slikt fungerer. Fastlønn kanskje? Det har jeg aldri hatt, bare skrivd timer. Det er litt lengre til høyskolen, men ender opp med å måtte ta toget til samme tid uansett.. Det er jo ingen tvil om hva jeg burde velge, eller.. Men jeg har aldri jobbet på en så stor plass før, kanskje derfor jeg gruer meg. Så får jeg mer ansvar, klarer jeg det da tro.. :S Hvilken jobb hadde du valgt? Hvilke kriterier hadde du valgt etter?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #2 Skrevet 23. mai 2012 Jeg hadde valgt jobb i det offentlige. Etter å ha hatt 3 uryddige arbeidsgivere i det private, er det viktig for meg med ryddige arbeidsforhold. Dessuten vil jeg tro du har bedre goder i det offentlige? Sommertid, fleksitid, pensjon og forsikring osv.
Gjest peacock Skrevet 23. mai 2012 #3 Skrevet 23. mai 2012 Ville valgt høyskolen, jeg. De har masse å gjøre i feriene i forhold til å planlegge neste skoleår, så tror ikke administrasjonen har noe mer sommerferie enn vanlig.. Men det krever det jo ikke mer enn en telefonsamtale å sjekke opp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå