Gå til innhold

Sukk, ble litt skuffet over venner i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er faddere på jenta vår og vi har alltid vært gode venner. For flere uker siden spurte jeg om vi ikke kunne finne på noe denne helgen. Joda, de skulle sette den av. Så sendte jeg meld på mandag om vi ikke skulle dra på tur søndags formiddag siden det er meldt så nydelig vær. Foreslo da om vi skulle kjøre 10.30 fordi det tar ca en halv time å kjøre. ville unngå at jenta vår sovnet i bilen, men heller i vognen når vi går tur.

Men neida, de stod aldri opp før kl tolv på en søndag, så da måtte vi bare dra på tur uten de. Dessuten var det jo Grand Prix på lørdag så de var ekstra lenge oppe...

ææææ... er jeg dum som ble litt lei meg for dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du er litt dum fordi du kan ikke forvente at de skal ta hensyn til deg og barnet ditt når det er helg og kan endelig kan sove litt lenge og ta det rolig med frokost og familiekos.

Skrevet

Synes du er ekstremt hårsår her altså, du mener seriøst at dette paret som tydeligvis er skikkelige B-mennesker skal stå opp det de anser som grytidlig for å gå en tur med deg og ungen din?

Du må jo tilpasse deg litt du også.

Hadde jeg vært deg hadde jeg svart noe sånt som at: "Den er grei, da lar jeg ungen sove før vi møtes også kan vi kanskje finne på noe etter formiddagsluren hennes?"

Skrevet

Hvorfor kan dere ikke gjøre noe sammen på ettermiddagen da? Vi har også barnløse venner som mener at alt før kl 12 i helga er grytidlig. Syns du er litt dramaqueen nå...

Skrevet

vi har også venner som er barnløse, vi pleier å spørre om de vil være med på ting og sier fra når vi drar. Noen ganger er de med og noen ganger ikke. Skjønner godt at de heller vil prioritere å sove og blir ikke skuffet hvis de sier nei fordi det er tidlig.

Mange ganger venter vi også så vi drar senere. Man må være litt fleksibel vettu

Skrevet

Du er veldig hårsår ja. Og 10.30 ER grytidlig når man ikke har barn. Søndagen er jo lang, hvorfor ikke gå en ettermiddagstur ?

Skrevet

Synes du er ekstremt hårsår! De har ikke barn, de liker å sove leeenge på søndagen! Normalt?? Ja!

Hvorfor skulle de ta hensyn til deg og babyen, skulle de stå opp tidlig bare for å rekke å kjøre en halvtime før pga ditt barn skulle sove??! Nei vet du hva!

Skrevet

Eh.... Ja, 10:30 er ikke et greit tidspunkt på en søndag for barnløse par, hvorfor spurte du ikke heller dem hva de ville finne på og når?

Men sånn helt utenfor tema: fadder PÅ? Det heter vel å være fadder til noen, ikke på dem???

Skrevet

Jeg har barn, men hun sover gjerne til kl 10 i helgene(7 år). Og vi pleier sjeldent å avtale med noen å møtes før kl 12, med mindre vi skal noe spesielt. Vi er B-mennesker, samboer, jeg og ungen. Vi liker å sove lenge. Jeg og samboer kan fint sove til kl 15 når vi er barnefri, men er storfornøyd med at vi ofte får sove til kl 9-10 i helgene.

Jeg hadde ikke stått opp tidligere for å rekke å gå tur med en venninne kl 10.30 på en søndag.

Ikke ta det personlig. Dere har mange timer å møtes på etter kl 12. Noen liker å sove lenge og ikke stresse. Vi har stressenes hverdag hele uka, i tillegg jobber jeg hver tredje helg, så når jeg har frihelg, så setter jeg ikke vekkerklokka på for å treffe en venninne. Og det skjønner alle mine venner. Vi møtes uten problemer etter kl 12 :)

Skrevet

De er faddere på jenta vår og vi har alltid vært gode venner. For flere uker siden spurte jeg om vi ikke kunne finne på noe denne helgen. Joda, de skulle sette den av. Så sendte jeg meld på mandag om vi ikke skulle dra på tur søndags formiddag siden det er meldt så nydelig vær. Foreslo da om vi skulle kjøre 10.30 fordi det tar ca en halv time å kjøre. ville unngå at jenta vår sovnet i bilen, men heller i vognen når vi går tur.

Men neida, de stod aldri opp før kl tolv på en søndag, så da måtte vi bare dra på tur uten de. Dessuten var det jo Grand Prix på lørdag så de var ekstra lenge oppe...

ææææ... er jeg dum som ble litt lei meg for dette?

Dum vil jeg ikke påstå, men det er jo bare å sende en ny mld med spørsmål om når det passer for de. Synes ikke at det alltid er den ene parten som må "jenke" seg, men spør heller rett ut når det passer, så får en svare deretter. Skjønner du blir skuffet for svaret, men det er bare å spørre på nytt om når det passer for dem.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Oi da... Ja, jeg synes du er hårsår her.

1030 er ekstremt tidlig på en søndags formiddag, da! Det synes både jeg og ungene her i huset, vi sover gjerne til 10-11 hvis vi kan, selv om pappa står opp mye tidligere.

Avtaler aldri noe, hvis det ikke er noe spesielt spesielt på søndager før kl 12.

Skrevet

de har aldri tid lenger til å finne på noe sammen.. Og når vi først avtaler, er det alltid når DE har tid og kan...

Skrevet

de har aldri tid lenger til å finne på noe sammen.. Og når vi først avtaler, er det alltid når DE har tid og kan...

Da dropper du de vennene og finner noen nye..

Ærlig talt, om de "aldri" har tid hadde jeg tatt hintet..

Skrevet

Jeg ville nok tolket det som de egentlig ikke hadde lyst å finne på noe i det hele tatt. Hadde de hatt lyst senere på dagen hadde de vel sagt det da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...