Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #1 Skrevet 23. mai 2012 Hei Jeg skal på jobbintervju om noen dager i en barnehage:) jobben er ganske langt og må flytte om jeg får jobben. Vi har ei lita jente på 7 mnd også. Dette blir kjempe spennende. Jeg sliter med å få jobb der jeg bor og derfor søkte jeg jobber andre steder i norge. Jeg bor i en bygd og er innflytter. Det virker som at dem bare ansetter bekjente, venner og familie her. Nå lurer jeg på om dere har gode tips til meg til jobbintervju:) hvilken spm kan jeg få osv.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #2 Skrevet 23. mai 2012 Jeg ville lagt mye vekt på, siden du skriver at det virker som om de ofte ansetter familie, venner og bekjente, at du trives godt i bygda, at du vil bo der, at det er et fint sted for barnet ditt å vokse opp etc. Små bygder liker at folk blir og ikke bare jobber en stund for så å fly videre slik at de igjen må ut å ansette noen nye. Du skjønner Så legg vekt på at DU er en ressurs for bygda og for barnehagen, relevant erfaring, at du trives i bygda, at det er fint der osv.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #3 Skrevet 23. mai 2012 Takk for svar:) men nå misforsto du meg litt. Jeg mente at jeg bor i en bygd nå og har søkt jobb i en by som er ganske langt unna. her på bygda er det vanskelig å få jobb og jeg trives ikke her...
Snøkrystaller Skrevet 23. mai 2012 #5 Skrevet 23. mai 2012 Sett deg inn i bhg årsplan og gjør deg noen tanker rundt den. Vær fleksibel i forhold til å jobbe på stor/ liten avdeling.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #6 Skrevet 23. mai 2012 Vær fleksibel på alt - vær imøtekommende, vær smilende og blid, vær interessert i det de snakker om og vær glad i barn, så tipper jeg det går fint:)
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #7 Skrevet 24. mai 2012 Gå kledt i fornuftig tøy som passer i en barnehage, ikke doll deg opp med miniskjørt og greier. Vi hadde ei ung jente inne på intervju som vi lurte på om hadde glemt å ta på seg skjørtet den dagen, for vi kunne ikke se det nedenfor kanten av toppen. Hadde skyhøye stiletthæler og var veldig mye sminket. Hun fikk ikke jobben. Det hadde hun ikke fått uansett da, men førsteinntrykket var ikke noe særlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå