Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #1 Skrevet 23. mai 2012 Jeg er stemor til 2, og mora deres vurderer å skaffe seg en hund. Jeg vet at det egentlig ikke er min sak, og hadde ikke brydd meg det døyt om det ikke var for min hundeallergi. Det blir jo mye ekstra jobb for oss om hun skaffer seg hund. Ungene må rett i dusjen med en gang de kommer. De må skifte klær, og de gamle må rett i vaskemaskinen så de ikke blandes med andre klær jeg hovedsakelig vasker. Det blir vanskelig med små korte besøk hos oss. Alle klær må holdes helt adskilt mellom de to hjemmene, så om treningstøy glemmes, så holder det ikke å bare få dem levert på døra i siste liten som alltid er gjort til nå... Det må jo bli vanskelig for mora også innimellom, for det blir uaktuelt å småendre på samvær og passe en kveld innimellom o.l., når barna må gjennom full skubb i dusjen. Ikke er det bar for dem med for mye vask, og ikke liker de det heller. Jeg skjønner ikke at hun gidder å skaffe seg det ene dyret jeg er allergisk mot.... Er nok av annet å velge mellom.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #2 Skrevet 23. mai 2012 Hun er nok glad i hunder og ønsker seg hund. Jeg hadde aldri latt eksens nye partners allergier bestemme, om og hva slags, kjæledyr jeg skulle hatt...
Gjest yrild Skrevet 23. mai 2012 #3 Skrevet 23. mai 2012 Du får bare vise til alle omorganiseringspunktene og si at du selvfølgelig ikke kan legge deg opp i hva hun gjør, men at det desverre vil komplisere ting!
Gjest Filifjonka Skrevet 23. mai 2012 #4 Skrevet 23. mai 2012 Jeg har forståelse for at det blir mye ekstra arbeid for deg/dere, men hvis det er slik at mor virkelig ønsker seg en hund, så blir det faktisk ikke helt det samme med en gullfisk eller et marsvin. Jeg kan også godt forstå (faktisk!) at mor her ikke lar eksens nye dames allegi bestemme over hva slags kjæledyr hun skal anskaffe seg.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #5 Skrevet 23. mai 2012 Du får bare vise til alle omorganiseringspunktene og si at du selvfølgelig ikke kan legge deg opp i hva hun gjør, men at det desverre vil komplisere ting! Ja, det er vel det eneste man får gjort... Fokusere på det som kompliserer, og fokusere på at dette går utover barna hennes også. Det er jo de som må igjennom all dusjingen for å være hos oss... Tipper de vil syns det er slitsomt i lengden.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #6 Skrevet 23. mai 2012 Faren deres bør fortest mulig fortelle henne hvordan dere da må gjøre ting. Og at dere da ikke kan hjelpe henne om hun på kort varsel trenger barnevakt. Så kan hun ha alle fakta om hvordan ting vil bli før hun tar avgjørelsen om å skaffe seg hunden.
geitemarken Skrevet 23. mai 2012 #7 Skrevet 23. mai 2012 Du får bare vise til alle omorganiseringspunktene og si at du selvfølgelig ikke kan legge deg opp i hva hun gjør, men at det desverre vil komplisere ting! Ja, det er vel det eneste man får gjort... Fokusere på det som kompliserer, og fokusere på at dette går utover barna hennes også. Det er jo de som må igjennom all dusjingen for å være hos oss... Tipper de vil syns det er slitsomt i lengden. Snakk om å ta sorgene på forskudd! Mulig du bør endre fokus selv å se hvilken glede dette vil gi ungene. Med en hund lærer de også om ansvar og det å ta være på noe som er avhengi av dem. Jeg er også svært allergisk, men er sjeleglad for at min jente får oppleve dyrehold hos den andre forelderen. Hun må skifte klær ja, og noen ganger må hun dusje og noen ganger holder det at hun vasker hendene. Man reagere forskjellig på forskjellige hunder. Jeg reagere på alle hundeslag jeg har støtt på, men noen hunder reagerer jeg mye mindre på. Det er jo mulig at dette blir en hund du ikke reagerer så mye på.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #8 Skrevet 23. mai 2012 Det vanskeliggjør kontakten barna hennes har med faren. Vil nesten si det er egoistisk. Ville ikke ha vaska klærene, ville lagt de i en oose i garasjen. Kan ikke drive å vaske klær, fordi om en unge kommer innom å spiser bolle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå