Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #1 Skrevet 23. mai 2012 Høres sikkert rart ut, men på lørdag skal jeg ha en sammenkomst hos meg. Vi blir bare 9 stk,vi skal spise kl 18 og så skal vi drikke og så ut på byen. Saken er bare det at det er jo meldt knallvær på lørdag. Tenker at det blir kjedelig og varmt å sitte inne hele kvelden. Ikke har jeg balkong heller(bor i blokk). Det er en park rett der jeg bor. Er det ufint å sette seg der å ta noen glass på kvelden? Hadde tenkt at vi da kunne gå inn i 22-tiden eller noe og fortsette inne. Ingen av de som kommer er av typen som drikker seg fra sans og samling og skaper kvalme, så vi er ingen fjortisgjeng som lager bråk, osv. Uansett jeg er jo voksen nå, føler det er litt teit å sitte i parken å drikke. Men ser jo at folk sitter på pledd å tar seg noen øl, men er jo redd for å bli tatt..hehe..vil jo ikke risikere å få bøter heller.
L-8 Skrevet 23. mai 2012 #2 Skrevet 23. mai 2012 ALLE gjør det her jeg bor ihvertfall. Helt akseptert, såfremt det ikke er fyll.
L-8 Skrevet 23. mai 2012 #3 Skrevet 23. mai 2012 Og kan nevne at jeg overvar en situasjon der en fyr gikk ut på gata med en øl og fikk beskjed fra en politimann somm passerte om å komme seg inn i parken med øl'en ;-)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #4 Skrevet 23. mai 2012 ALLE gjør det her jeg bor ihvertfall. Helt akseptert, såfremt det ikke er fyll. Ja, jeg ser at folk sitter i denne parken å tar seg noen øl stadig vekk. Men nei, er ingen som fyller. Jeg har hvertfall aldri sett det og jeg bruker parken en del(går mye med hunden der). Men dog, så hender det at politiet kjører gjennom parken(både dag og kveld), men aner ikke hvorfor. Hmmm, tenker tenker.hehe..er jo trist å sitte inne i 25 grader også. H.I
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #5 Skrevet 23. mai 2012 Nei, det ser jeg ikke noe problem med i det hele tatt. Er ganske vanlig i parkene rundt her at man sitter og drikker øl og griller. Tar gjerne med meg ungene i parken jeg og griller og koser meg med en kald øl
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #6 Skrevet 23. mai 2012 Tar du med ungene og øl samtidig? Helt uhørt!!!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #7 Skrevet 23. mai 2012 Lurer jeg og på. Hva slags mor er du egentlig? En sak for barnevernet dette ja.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #8 Skrevet 23. mai 2012 Forkastelig med alkoholmisbruk i parker og andre offentlege stader. tenk på ungane.
Gjest Heartbroken Skrevet 23. mai 2012 #9 Skrevet 23. mai 2012 Forkastelig med alkoholmisbruk i parker og andre offentlege stader. tenk på ungane. Selv om du sidestiller det å nyte alkohol med misbruk, klarer de aller fleste voksne å skille dette. å kose seg med en kald øl eller vin i sommervarmen, skjønner barna hører sommeren til på samme måte som is på en mandag. Dramaqueen
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #10 Skrevet 23. mai 2012 Tar du med ungene og øl samtidig? Helt uhørt!!! Regner med at du tuller?
optimist77 Skrevet 23. mai 2012 #11 Skrevet 23. mai 2012 Trodde det var forbudt å drikke på offentlig sted jeg, og det er jo i en park....Ikke for at dere kommer til å bli bøtelagt om politiet skulle komme, men, kan jo være dere får en anmodning i det minste. Jeg tror ikke det strengt tatt er lov, men, om dere gjør det, så er jo det er valg dere tar
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #12 Skrevet 23. mai 2012 Forkastelig med alkoholmisbruk i parker og andre offentlege stader. tenk på ungane. Høres ut som du mener all alkoholbruk er misbruk. Det er feil.
BABY-JENTE Skrevet 23. mai 2012 #13 Skrevet 23. mai 2012 Tar du med ungene og øl samtidig? Helt uhørt!!! Jeg kan godt ta en øl sammen med barnet mitt. EN øl :-)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #14 Skrevet 23. mai 2012 Hvis du er usikker, ringer du bare lensmann og hør hva dem mener. Mest sannsynlig sier dem det er greit men at dere skal vise hensyn og ikke bli synlig beruset.
Cat.68 Skrevet 23. mai 2012 #15 Skrevet 23. mai 2012 Tar du med ungene og øl samtidig? Helt uhørt!!! DU tuller nå?
Cat.68 Skrevet 23. mai 2012 #16 Skrevet 23. mai 2012 Forkastelig med alkoholmisbruk i parker og andre offentlege stader. tenk på ungane. Forkastelig med alkohol MISBRUK overalt. NORMALT Alkoholbruk og unger går derimot helt fint hvor det skulle være.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #17 Skrevet 23. mai 2012 Hadde uansett tenkt å sette oss på den "barnefrie-siden". det er en stor park. En barneskolen ligger i mellom. Dvs vi setter oss ikke der lekeplassen er og barnefamiliene oppholder seg. Tenkte å sitte der hvor den yngre garde oppholder seg. I helgene pleier folk å spille volleyball, høre på musikk og ta noen noen øl. Har ingen planer om å sette oss på den siden barnefamilien er på. Der er vi når barnet er hjemme. Dessuten fra kl 19-20 pleier parken å bli ganske tom for barn og barnefamilier. H.I
Light of my life Skrevet 23. mai 2012 #18 Skrevet 23. mai 2012 Her vi bor er det meget vanlig å nyte litt alkohol i parken. Politiet patruljerer ofte, og det er ikke de som drikker et par pils de gidder å bry seg med!
L-8 Skrevet 23. mai 2012 #19 Skrevet 23. mai 2012 Hehe, det er ganske artig hva folk anser som normalt og unormalt, hva som er akseptert eller ei. Henger nok tett sammen med hvor man bor gitt...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #20 Skrevet 23. mai 2012 Alkoholloven sier at det er forbudt å drikke alkohol i parker oten offentlig bevilgning. I teorien kan man straffes med fengsel opptil 6 mnd men det vanlige er å få et forelegg av politiet. Noen steder er de strenge på at loven overholdes, andre steder er de ikke så strenge, men lovlig er det ikke. § 8-9. Serverings- og drikkeforbud Det er forbudt å drikke eller servere alkohol med mindre det foreligger bevilling til dette, og selv om dette skjer uten vederlag: 1. i lokaler med tilleggelser hvor det drives serveringsvirksomhet, 2. i lokaler som vanligvis er alment tilgjengelig for offentligheten, 3. i forsamlingslokaler eller andre felleslokaler, 4. på annet sted der offentlige møter, fester, utstillinger eller andre tilstelninger finner sted, 5. på gate, torg, vei, i park eller på annen offentlig plass, 6. på skip, fly, tog, buss eller annet innenriks transportmiddel for almenheten. På steder som nevnt i første ledd, må heller ikke eier eller annen ansvarlig oppbevare, servere eller tillate servering eller drikking av alkohol. Forbudet mot drikking og servering av alkohol i lokaler som nevnt i første ledd nr. 1, 2 og 3 gjelder ikke når eier, leier, driver eller ansatt disponerer lokalene til eget bruk til sluttet selskap. Forbudet mot drikking og servering av alkohol i lokaler som nevnt i første ledd nr. 3 gjelder ikke når beboer i borettslag eller annet boligsamvirke disponerer lokalene til eget bruk til sluttet selskap. Forbudet mot drikking og servering av alkohol i lokaler som nevnt i nr. 2 og 3 gjelder heller ikke når lokalet leies eller lånes ut til privatperson for en enkelt bestemt anledning til sluttet selskap, og utleier for øvrig ikke står for andre deler av arrangementet.
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 23. mai 2012 #21 Skrevet 23. mai 2012 Politiet patruljerer for å holde øye med hva som skjer.. Ofte er det noen som røyker hasj eller blir overstdig beruset, resten driter de lang marsj i. ENJOY!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå