Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #1 Skrevet 23. mai 2012 Gradestokken viser 28 grader her nå. Hørte at jeg burde ha på 1 åringen min ullklær i stedet for lette og luftige sommerklær.... ...what?? 1 åringen min (15 mnd) har på seg tynn bomullsbody og sånn lett og luftig sommerbukse med sokker og sko. Solhatt. Ikke tettsittende klær siden det er så varmt ute. Høres bare helt fryktelig ut med ullbody og ullbukse når det er så varmt ute?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #2 Skrevet 23. mai 2012 NEI, sommeren er så kort i Norge at jeg bruker luftige og behagelige sommerklær på barna mine. Jenta mi har på seg en liten sommerkjole idag med t-skjorte inni. Sandaler til. Bruker ikke ull, nei. Min har hvertfall ikke blitt klam i slik jeg kler henne.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #3 Skrevet 23. mai 2012 Herregud,ull nå er drøyt. Jeg ville ikke selv likt å gå rundt med det i denne varmen.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #4 Skrevet 23. mai 2012 Ull? nå? Nei, bruker ordinære sommerklær. Bruker masse ull om høsten, vinteren og tidlig vår...men ikke om sommeren.
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. mai 2012 #5 Skrevet 23. mai 2012 når minsten var 6 mnd var vi i spania i april, og da brukte han ull. Det funker jo i varmen og Men har ikke på barna ull nå, det er de for store til
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #6 Skrevet 23. mai 2012 Vet det finnes ullfanatikere som bruker ull året rundt. Kanskje ull/silke er bedre, men ordinære ullbodyer må være en sann lidelse for de små å gå i. Hva er galt med luftige sommerplagg?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #7 Skrevet 23. mai 2012 når minsten var 6 mnd var vi i spania i april, og da brukte han ull. Det funker jo i varmen og Men har ikke på barna ull nå, det er de for store til Hvorfor er de for store til ull nå? Er jo ikke noe mindre varmt for en baby??
Gjest sommerfuggel i vinterland Skrevet 23. mai 2012 #8 Skrevet 23. mai 2012 Nei, er du gal! Bor på østlandet, gradestokken viser 25+ i skyggen Her bruker vi shorts og t-skjorte alle mann
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #9 Skrevet 23. mai 2012 Bor ennå lenger sør og vi bruker ull (er kanskje en av disse "ullfanatikerne" vi da;) ) Bruker ikke tykk ull, kun tynn og helst i ull/silkeblanding. Syntes selv ull puster bedre og transporterer bort all fuktighet fra huden så forstår hvorfor barna liker det. Har kortermede ullbodyer og kortbuksedress som fra Nøstebarn http://nostebarn.no/?productgroupid=H0&webpartid=NB-ProductGallery.ax&path=41606614009:41606614013 Har ikke bare ulltøy da, bruker endel bomull også. Men mener at ull er gull
Squirrel79 Skrevet 23. mai 2012 #10 Skrevet 23. mai 2012 Når det gjelder enkelte typer ullbodyer/bukser så er det faktisk av og til bedre å ha på det enn bomull. Rett og slett fordi ull puster mye bedre. Da snakker jeg ikke om doble bodyer etc, men tynne "sportstyper". Selv bruker jeg Devold Active ullt-skjorte når jeg går tur om sommeren, fordi den puster mye bedre enn en bomulls t-skjorte f.eks. Selv om ull er bra betyr ikke det at vi kler poden med ull nå på sommeren, men det er faktisk ingen fare for at de blir for varme, da ull har gode pusteegenskaper. Vi har blant annet brukt lammeskinn i vogna året rundt, fordi det er svalt og pustende om sommeren. Mye bedre enn å ligge på polyesterunderlaget i vogna hvertfall!
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 23. mai 2012 #11 Skrevet 23. mai 2012 Nei har knapt nok på klær, har på 2 plagg en Luftig kortermet shortsdress og en solhatt. Mer trengs ikke, jeg liker henne best rå, kokte barn er ikke noe for meg..
Tired mama Skrevet 23. mai 2012 #12 Skrevet 23. mai 2012 Nei er du gal!! Her bruker alle shorts og t-skjorte. 6 og 3 år og 9 måneder.
L-8 Skrevet 23. mai 2012 #13 Skrevet 23. mai 2012 Bruker litt forskjellig, både bomull og ull/silke. Nøstebarn sitt puster veldig godt og blir mindre klamt enn bomull sånn som nå når det er skikkelig varmt. Synes jeg. Ideelt sett skulle jeg gjerne latt jr løpe rundt naken på sånne dager, får komme oss på stranden tror jeg!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #14 Skrevet 23. mai 2012 Det er mange som misforstår denne ull-bruken om sommeren når det er veldig varmt. Har ei venninne som fikk med seg at ull er bra om sommeren og brukte samme ullbodyer som hun hadde på om vinteren....ungen ble jo kokt levende. Hun gikk da over til ull/silke som er noe helt annet.... men pga. prisen på disse plaggene tror jeg igjen hun gikk bort fra det. Men å finne frem ullundertøyet fra i vinter å kle på ungene når det er temperaturer som nå er rett og slett misforstått. Bruk heller da penger på skikkelige ull/silke plagg!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #15 Skrevet 23. mai 2012 Her er det ikke klær i det hele tatt! Bor i Østfold og når det er minimum 25 grader i skyggen og vindstille er det klærne av. Babyen på 7 mnd. hadde på en tynn sommerkjole i vogna når vi gikk tur idag og har bada på terasser. Hun ligger nå å sover kun i bleia. Hadde jeg hatt på henne ull hadde hun kokt isykker
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #16 Skrevet 23. mai 2012 Erru gærn? Ikke ull nå nei. Tynn, tynn bukse og skjorte. Ikke noe under. Evt. kan du la babyen ligge i skyggen. Jeg lot babyene mine ligge i skyggen i bare bleia når det varmt når dem var små.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå