b_a_b_y_ Skrevet 23. mai 2012 #1 Skrevet 23. mai 2012 Er tredjegangs gravid og venter tvillinger. Er 24 uker på vei. Har fått masse råd om å gå en halv time pr dag for å holde bekkenet i sjakk og for å holde formen lengst mulig. Dette må jeg bare innrømme at jeg ikke har vært flink til, mye pga at det har vært liten tid. Jeg er i mye bevegelse om dagene, husarbeid, avtaler og to barn fra før bidrar til det. Bekkenet var litt kranglete frem til ca uke 19, men etter det har det blitt bare bedre og bedre! (bank i bordet) Opplever stort sett aldri å være stiv å støl, eller å ha bekkenplager mer, men hvis jeg tenker jeg skal være flink å går meg en tur så blir det ikke godt på kvelden. Vagger og har vondt. Dette fører til at jeg har mest lyst til å kutte ut gåturer, virker jo ikke som det er bra i det hele tatt, men skjønner samtidig at det er bra for både meg og babyene. Noen med samme erfaring og hva tror dere det er lurest å gjøre? Lite motivert til å gå tur når det medfører disse plagene som jeg ikke har ellers....
Lyckelin Skrevet 23. mai 2012 #2 Skrevet 23. mai 2012 jeg fikk også råd om å gå turer, men for meg ble det bare værre. så hør på kroppen din, det er ikke alle råd som fungerer for alle.
Marias26 Skrevet 23. mai 2012 #3 Skrevet 23. mai 2012 Dersom du skal gå, må du huske å ikke ha så mye tempo. Jo raskere du går, jo lengre skritt tar du.Da stresser du bekkenet mer enn nødvendig. Kortest mulig skritt gir minst belastning på bekkenet. Jeg sliter med bekkenløsning, og dersom jeg øker tempoet, så får jeg veldig vondt. Går ca 50 minutter annen hver dag. Da har jeg ganske vondt på slutten av turen. Men for min del er det deilig å bare komme seg utfør døra, og røre seg litt. Men korte skritt holder smertene unna lengre. Hadde dårlig tid her en dag, slik at jeg måtte gå raskt. Da klarte jeg ikke gå opp til huset når jeg kom hjem. Var helt ødelagt.
b_a_b_y_ Skrevet 23. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2012 Ser det poenget og prøver absolutt å være flink med å ikke stresse om jeg er ute å går. Forskjellen på oss får jeg følelsen av, er at du sliter med bekkensmerter til hverdags og kanskje holder det i sjakk med å bevege deg slik. Jeg derimot har ikke det til hverdags, går lett og fint og har ikke smerter i det hele tatt. De kommer kun de dagene jeg går og har også litt plager dagen etter. Er det da verdt det?? Jeg har jo tross alt ikke bekkenproblemer å holde i sjakk, virker heller som jeg framprovoserer dem...
gærne ko Skrevet 23. mai 2012 #5 Skrevet 23. mai 2012 (endret) Er i uke 12 med tvillinger no. Har gått masse siden eg fann ut at eg var gravid. Med gode joggesko, men på asfalt. Og siste uke og helg hadde eg så vondt i rygg og bekken at eg nesten ikkje klarte å ligge eller sitte. Har no slutta å gå langt, går til og fra barnehage to ganger om dagen (15 min kvar vei, 1 time tilsammen) og er litt i hagen med barn og hagearbeid. Og smertene er nesten borte. Så lange turer på asfalt er ikkje tingen for meg i denne graviditeten, nei. Heller litt og ofte og rolig... Endret 23. mai 2012 av gærne ko
Knerten's mamma <3 Skrevet 23. mai 2012 #6 Skrevet 23. mai 2012 Skjønner problemet, det er ikke lett å skulle være flink når man vet det blir smerter etterpå. Jeg elsker å gå turer, men har måttet gi meg med det. Blir bare verre, og resten av dagen er ødelagt. Var slik sist også, denne gangen har det blitt verre tidligere, så nå gjør jeg kun det jeg må. Det er så lite som skal til for å gjøre en ok dag til en smertefull dag. Det kan være nok med ett skritt til siden..! Vi har funnet alternativ til gåingen da, og det er sykling ikke så langt, men nok til at vi kommer oss litt ut. Kommer oss lenger enn når vi går, så dette er topp fpr store og små lykke til!
anonym91 Skrevet 23. mai 2012 #7 Skrevet 23. mai 2012 eg har slitt med bekkene siden uke 10 og det blir verre og verre.. er nå i uke 23 og sliter veldig bare med vanlige ting.. men selv i starten når det ikkje var så veldi vondt så fekk eg vont av korte lette turer som og hente posten i tempo med 4 åringen som somler seg avgårde.. eg kunne virkelig tenkt meg og gå tur, men har valgt og droppe det for og kunne fungere i hverdagen.. jo mer eg presser bekkene jo verre blir det.. og det er kveldene eg kjenner det best at eg har gjort mye. her blei alternative basseng trening.. det har funka bra for meg. har lest at en ikkje bør svømme så mye, men og bevege seg i varmt vann er bra.. leste dette etter eg var godt i gang med svømminga men det har vert den eneste aktiviteten eg har følt det bra etter på.. alt annet er vondt. og nå med litt mage i veien er ikkje alt annet så lett heller.. om du har mulighet så bør du prøve litt trim i oppvarma basseng
b_a_b_y_ Skrevet 24. mai 2012 Forfatter #8 Skrevet 24. mai 2012 Så flott at dere finne andre alternativer til å holde smertene litt i sjakk når gåing ikke gjør det godt. Skal ha både sykling og basseng i bakhodet, hvis jeg opplever at jeg trenger det. Er ganske bestemt nå i alle fall på at jeg ikke skal gå kun for bekkenet sin del, jeg rører meg mye ellers om dagen og syns det er behagelig å gå uten smerter om dagene så skal forsøke å vedlikeholde det lengst mulig Man må vel gjøre det som funker for seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå