Gå til innhold

HVA GJØR JEG NÅ?? (lang)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er virkelig i villrede hva jeg skal gjøre fremover..

Var ansatt som vikar som skulle gå ut i fast stilling, men "mistet" denne da arbeidsgiver avsluttet oppdraget på grunn av nedskjæringer i firmaet.

Oppdraget ble avlsuttet mens jeg var sykemeldt (1,5 uke) og resulterte i at jeg i bunn og grunn stod uten jobb når jeg kom tilbake..

Dette har naturligvis gått utover psyken, så jeg har vært sykemeldt siden.

Jeg har vært i samtale med ny arbeidsgiver, og blitt nesten garantert denne jobben.

Etter tre ukers ventetid og litt frem og tilbake viser det seg at de har satt bort jobben til et vikarbyrå og ansatt en annen person.. !!

Jeg er seks mnd på vei og 100 % arbeidsfør, men får ikke jobb pga magen..

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre og de negative tankene og utryggheten går virkelig inn på meg og min samboer.

Jeg er engstelig og redd for hva fremtiden bringer oss nå.

Vi har jo økonomisk ansvar som alle andre.

Må jeg fortsette å sykemelde meg slik at jeg hvertfall er garantert penger?

Kynisk ja, men nå må jeg tenke på meg selv og den lille spiren i magen min..

:'(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Så lenge du har jobbet frem til 6. mnd så har du jo krav på foreldrepenger. Om du har vært i arbeid i hele perioden i alle fall.

I forrige svangerskap jobbet jeg som vikar. Gikk ut i full sykemelding fra uke 31 (nå skulle mitt vikariat egentlig vare forbi termindato, så det var aldri noe problem med sykemelding). Etter permisjonen hadde jeg selvfølgelig ingen jobb å gå tilbake til. Vikarbyrået jeg jobbet for før og under svangerskapet ordnet et nytt oppdrag til meg da permisjonen min var over. I dag jobber jeg i en 100% fast stilling og er ferdig som vikar.

Om det er mulig å sykemelde seg videre frem til fødsel uten at du nå egentlig har en arbeidsgiver vet jeg faktisk ikke. Men om det er mulig ville jeg i allle fall gjort det. Er lov å være litt kynisk her som du selv sier. Skjønner at du er fortvilet.

Nå vet jo ikke jeg hva du jobber som, men er du sikker på at ett eller annet viksabyrå kan gi deg korttidsvikariat frem til over sommeren eller noe sånn da?

Håper det ordner seg for deg :)

Skrevet

Må jeg fortsette å sykemelde meg slik at jeg hvertfall er garantert penger?

:'(

Dersom du er arbeidsledig, så skal du melde deg som arbeidsledig. Da vil du få arbeidsledighetspenger, samtidig som du har mulighet til å ta jobb om du får det. å få arbeidsledighetspenger er likestillt med arbeid når det gjelder mammaperm, så det økonomiske bør være greit.

http://www.nav.no/Fa...ved+f%C3%B8dsel

Jeg var i en lignende situasjon da jeg fikk mitt første barn. Da ble foreldrepengene regnet ut fra de seks beste av de ti siste månendene før termin - og jeg kom OK ut av det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...