Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #1 Skrevet 23. mai 2012 Hva har dere i vogna nå? Jeg prøvde med teppe og lammeskinn men da var minsten kald og ble litt snørrete. Har voksipose nå og tempen er bra. Føler selv at alle synes det er rart med voksi nå. Han er bare en mnd og ute er det ca 10 Grader.
Gjest Miryks Skrevet 23. mai 2012 #2 Skrevet 23. mai 2012 Har saueull i bunnen og et middels tykt teppe over. Han er ett år gammel.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #3 Skrevet 23. mai 2012 Bruk voksiposen og vær glad og fornøyd! Du kan jo regulere med klær. Når den blir for varm, så kan du bytte til sommervoksien. Med første jenta mi så brukte jeg voksi hele året. Bytta til sommerposen da.. Noen ganger lå hun bare oppå den med myggnettet rundt vogna. Vogna skal/bør/må jo alltid stå i skyggen, og du må ikke finne på å tette igjen åpninga med pledd av diverse slag! Noen babycaller har temperaturvisning, og du kan også kjøpe et badetermometer for å legge nedi voksien for å se hvor varmt det er der, men det sikreste er å kjenne på barnet å være nær!
Musemorbr / Skrevet 23. mai 2012 #4 Skrevet 23. mai 2012 Nå er min 16 mndr og løper rundt, men sist år da det var som nå brukte vi vinterpose. Da hadde vi posen glidet opp, og pledd med som vi kunne legge over. Så regulerte jeg det etter som vi var i sol eller skygge, eller hvis det blåste. Det er sannelig ikke lett her nordpå nå. Lufta er fortsatt rå, og det svinger veldig. Ikke sikkert det er slutt på hagl og sludd enda heller.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #5 Skrevet 23. mai 2012 Herregud så glad jeg er for at jeg ikke bor i Nord-Norge..!!! Voksiposer og lammeskinn? Nei her løper barna rundt barbeint i badetruse, heeeerlig å bo i Bergen ja:))
2 hjertegull :) Skrevet 23. mai 2012 #6 Skrevet 23. mai 2012 Du anonym 11.53, jeg er kjempeglad for at jeg bor i nordnorge!! Helt øverst oppe, under polarstjerna! Med midnattsol om sommern og flammende nordlys om vinteren. VAKKERT! Så er vi så heldige at vi kan reise sørover på ferie da.. Men fysj så mye småkryp dere har der sørpå! Svarte små avlange djevler med horn, den evinnelige flotten som sprer så mye plage, og alt mulig annet! Nei, jeg vet hvor jeg bor, jeg har valgt det selv, nordnorge er herlig!
Cimorene Skrevet 23. mai 2012 #7 Skrevet 23. mai 2012 Har en lammeskinnpose som hun ligger i. Har på strømpebukse, body og en tynn strikkejakke på overkroppen + tynn lue. Kjenner på henne om det er for varmt og bretter posen opp etter behov Skulle gjerne hatt Kristiansand-temperaturer her også, men står glatt over flåtten altså. Dessuten liker jeg meg her nordpå utrolig godt. Får flytte til spania når jeg blir pensjonist, så får jeg ta igjen på varmen da.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #8 Skrevet 23. mai 2012 Du anonym 11.53, jeg er kjempeglad for at jeg bor i nordnorge!! Helt øverst oppe, under polarstjerna! Med midnattsol om sommern og flammende nordlys om vinteren. VAKKERT! Så er vi så heldige at vi kan reise sørover på ferie da.. Men fysj så mye småkryp dere har der sørpå! Svarte små avlange djevler med horn, den evinnelige flotten som sprer så mye plage, og alt mulig annet! Nei, jeg vet hvor jeg bor, jeg har valgt det selv, nordnorge er herlig! Har aldri merket en enste flått jeg altså.. Og har ikke dere den avsindig irriterende knotten da??
2 hjertegull :) Skrevet 23. mai 2012 #9 Skrevet 23. mai 2012 Du anonym 11.53, jeg er kjempeglad for at jeg bor i nordnorge!! Helt øverst oppe, under polarstjerna! Med midnattsol om sommern og flammende nordlys om vinteren. VAKKERT! Så er vi så heldige at vi kan reise sørover på ferie da.. Men fysj så mye småkryp dere har der sørpå! Svarte små avlange djevler med horn, den evinnelige flotten som sprer så mye plage, og alt mulig annet! Nei, jeg vet hvor jeg bor, jeg har valgt det selv, nordnorge er herlig! Har aldri merket en enste flått jeg altså.. Og har ikke dere den avsindig irriterende knotten da?? Hehe, knotten finner du bare hvis du oppsøker den. Altså på vidda eller i myra..
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2012 #10 Skrevet 23. mai 2012 Det med flåtten er typisk fordommer nordlendinger har får sørnorge. Jeg bor dessverre nordpå selv, men kommer sørifra. Gleder meg til å flytte sørover til varme og lange, deilige sommerdager. Er misunnelig på dere i sørnorge som kan sprade rundt i shorts og slippe barna deres ut barbeint. Nei, sørnorge er MYE bedre enn nordnorge. Selv om det er vakker natur her nordpå, så veier ikke det opp for det iskalde været vi som regel har her.... Hilsen en søring i nordnorge ;-)
2 hjertegull :) Skrevet 24. mai 2012 #11 Skrevet 24. mai 2012 Det med flåtten er typisk fordommer nordlendinger har får sørnorge. Jeg bor dessverre nordpå selv, men kommer sørifra. Gleder meg til å flytte sørover til varme og lange, deilige sommerdager. Er misunnelig på dere i sørnorge som kan sprade rundt i shorts og slippe barna deres ut barbeint. Nei, sørnorge er MYE bedre enn nordnorge. Selv om det er vakker natur her nordpå, så veier ikke det opp for det iskalde været vi som regel har her.... Hilsen en søring i nordnorge ;-) Hadde ikke ment å kommentere mer, men mååå bare Det iskalde været vi som regel har her, som du så fint sier, er jo noe av det som tiltrekker.. Ishotellet i Sorrisniva i Alta, hvor maaange kommer for å gifte seg, er jo helt fantastisk! Kjøre scooter langt inn på fjellet å ligge på et reinskinn å fiske på isen. Fyre i utepeisen og sitte med en kopp varmt og et godt pledd og bare nyte stillheten. Ellers høre snøen knitre under skoa når du går ute i 20-25 minusgrader.. Heldigvis har vi så gode klær at vi kan være ute i dette nydelige kalde elementet! Joda, 17 mai i fjor, da snødde det vannrett Men i år derimot hadde vi vel bedre enn de fleste sørpå.. Takk og lov at vi er forskjellige. Hadde vært dumt om alle skulle samlet seg på en plass Hilsen en innbarka finnmarking!
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2012 #12 Skrevet 24. mai 2012 Ja dere må bare kose dere på scootertur der oppe i snøen, JEG foretrekker lange sommerkvelder på terrassen med sommerkledte barn.. Og som #10 skriver, det med flåtten er det dummeste jeg har hørt, haha! Bor i Bergen, har aldri sett en flått i mitt liv! Kjenner mange som finner det på katter og hunder osv, men det er ikke noe stort problem i hverdagen altså! Er vel kanskje mer på Sørlandet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå